Blomsterfluen Skrevet 2. august 2015 Skrevet 2. august 2015 Spørsmål 1: Kan jeg risikere å få en psykisk sykdom som vedvarer over måneder, dersom jeg bråslutter på 10mg abilify som har gjort meg smellfeit? Spørsmål 2: Hviss jeg holder mine tanker om verden skjult, vil de da likevel legge merke til om jeg skulle bli psykisk sjuk, eller vil jeg slippe å bli lagt inn? Da jeg for første gsng i 2007 eller 2008 begynte på abilifh var det ikke for annet enn at jeg var rasende og hissig ofte av ingenting. Jeg slutter nå for 4 gang. Spørsmål 3: Er det like reaksjoner på å bråslutte på abilify hver bidige gang man prøver å slutte, eller kan det gå helt galt denne gangen forskjellig fra de andre gangene? Ps: Jeg ble testet mens jeg tok abilify om jeg hadde diverse psykoser eller hypomani og andre psykiske lidelser. Den eneste lidelsen jeg fikk var tvangslidelse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 Skrevet 2. august 2015 Hvorfor vil du ikke diskutere dette med psykiateren din? Spør konkret hvorfor du går på abilify og hva han/hun tror kan skje hvis du slutter. Siden du har sluttet og begynt så mange ganger, regner jeg med du har en underliggende sykdom som gjør at det er best om du går på dem. At du ikke hadde noen andre lidelser da du gikk på abilify, tyder vel også på at medisinen faktisk virker. Det bør du vel i stedet være glad for. Hvilke bivirkninger har du, siden du vil slutte? Anonymous poster hash: 3ca70...318 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 2. august 2015 Forfatter Skrevet 2. august 2015 Hvorfor vil du ikke diskutere dette med psykiateren din? Spør konkret hvorfor du går på abilify og hva han/hun tror kan skje hvis du slutter. Siden du har sluttet og begynt så mange ganger, regner jeg med du har en underliggende sykdom som gjør at det er best om du går på dem. At du ikke hadde noen andre lidelser da du gikk på abilify, tyder vel også på at medisinen faktisk virker. Det bør du vel i stedet være glad for. Hvilke bivirkninger har du, siden du vil slutte? Anonymous poster hash: 3ca70...318 Jeg er blitt smellfeit av mer sult og mer innaktivitet og høyt kollesterol av pillene. Før vegde jeg 75 kg. Nå veger jeg 112 kg. Jeg ble sendt ut fra psykiatrien for de mente jeg var frisk med pillene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 Skrevet 2. august 2015 Når pillene faktisk virker, er det jo en god ting, men jeg forstår at det ikke er kjekt å bli større. Jeg tror likevel du kan gjøre litt selv. Jeg tror medisinene kan føre til økt sult, men du kan likevel prøve å spise sunne matvarer som odte gir mer metthetsfølelse enn usunn mat. Jeg vet ikke hvor nøye du er med maten, men hvis du f.eks spiser mye karbohydrater (brød, poteter, pasta, kaker, boller etc) og en del snop, chips, brus, kan du jo prøve å kutte ned på det. Det er lurt å spise mye grønnsaker, frukt og proteiner. Grønnsaker til hvert måltid er lurt, de fyller godt opp. Jeg tror ikke medisiner kan føre til inaktivitet, det har jeg ikke hørt om. Går du en liten tur hver dag - er du aktiv minst 30 minutter? De fleste kan klare det, så kan du heller øke litt etter hvert. Anonymous poster hash: 3ca70...318 0 Siter
missmas Skrevet 2. august 2015 Skrevet 2. august 2015 Abilify er umulig å slutte med. Den påvirker hjernen for sterkt så man blir helt susete og fjern av å prøve slutte Klarer ikke trappe ned en gang jeg 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 2. august 2015 Forfatter Skrevet 2. august 2015 Abilify er umulig å slutte med. Den påvirker hjernen for sterkt så man blir helt susete og fjern av å prøve slutte Klarer ikke trappe ned en gang jeg Ok. Tillogmed bare på 10 mg abilify? 0 Siter
missmas Skrevet 2. august 2015 Skrevet 2. august 2015 Jeg har prøvd å slutte på både 10 og 15 og nå må jeg bruke 20 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.