Gå til innhold

Hagearbeid, hvor mye ta betalt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har gjort hagearbeid, hovedsakelig luking for en privatperson på bestilling. Brukt ca 11-12 timer, men tenkte å runde det av til 10.

Hvor mye er rimelig å ta for dette?

Er redd for å be om for mye.

Anonymous poster hash: 13579...301

1500 kr, svart, rett på labben.

Anonymous poster hash: 3a3e9...1dc

Annonse

Jeg har gjort hagearbeid, hovedsakelig luking for en privatperson på bestilling. Brukt ca 11-12 timer, men tenkte å runde det av til 10.

Hvor mye er rimelig å ta for dette?

Er redd for å be om for mye.

Anonymous poster hash: 13579...301

Hei!

Jeg har fått ca 400 kr timen for sånt arbeide

da var det hvitt og jeg skattet av dette, ca 35%

Lønn til feks 16 åringer ligger på ca 165 kr timen, 17 åringer 185 kr timen, lønn til 18 åringer ca 195 kr timen, men har de frikort skatter de ikke, og det gjelder de fleste.

Jeg syns da ca 350 er minimum når man skatter.

Hei!

Lønn til feks 16 åringer ligger på ca 165 kr timen, 17 åringer 185 kr timen, lønn til 18 åringer ca 195 kr timen, men har de frikort skatter de ikke, og det gjelder de fleste.

Timelønn på 400 for hagearbeid er helt villt. Det tilsvarer en årsinntekt på 800.000!

Hvor har du disse tallene fra? Tror nok de fleste ungdommer tjener langt mindre.

Du gidder ikke jobbe for mindre enn 700.000 i året?

Endret av gråstein

Hvor har du disse tallene fra? Tror nok de fleste ungdommer tjener langt mindre.

Du gidder ikke jobbe for mindre enn 700.000 i året?

Hei!

Jeg har disse tallene fra at jeg har 3 tenåringer i jobb for tiden:-)

sommerjobb så jeg vet hva jeg skriver om:-)

Nå skatter ikke de, men som voksen skatter man.

:-)

De jobber etter lønnsvilkår for ungdommer på sin alder i sine respektive bedrifter.

Endret av Madelenemie

165 kr pr time for en 16 åring var mye! 16-åringen min har i sommer jobbet for en av de største bedriftene i kandsfelen, og han får 92.

hm

merkelig, min er ikke egentlig 16 heller men 15,

men ivertfall er it så fornøyd med han, og de andre barna at de får jobber neste år også,

I tillegg fikk han på 15 en ny Pc akkurat nå!!, en linux hilux med avtagbar skjerm, til ca 20 000 kr, bare sånn som takk for en god innsats og vi vil ha deg neste år,

Denne er perket for notater på en linje der han tar vgs på 2 år, han får ikke noe tid til å jobbe ved siden av her, så dette er supert, pengene han har tjent i sommer tenker han investere i aksjer om jeg forstod han korrekt.

Annonse

Latterlig lønn på Tusenfryd (fra 2007):

http://home.hib.no/mediesenter/mediana/tusenfryd.html

Tusenfryd er størst på sommerjobber, men dårlige på lønn. Siri Lang-Ree tjente 64 kroner i timen som 17-åring.

Siri Lang-Ree (18) var en av de mange som fikk jobb i 2007. Da var hun 17 år. 
- Jeg søkte jobb på Tusenfryd fordi jeg trengte en jobb for sommeren. Jeg hadde allerede et par venninner som hadde søkt jobb der og syntes det virket som en morsom arbeidsplass, forteller hun. 
Men arbeidssommeren på Tusenfryd ble ikke så bra som hun håpet. For Siri tok det så lang tid å reise at arbeidsdagen kunne bli på tolv timer. Lønnen, synes Siri, var det største problemet med sommerjobben. 
Da jeg jobbet der tjente jeg 64 kroner i timen, og det var kjempedårlig. Jeg følte jeg jobbet endel, men at lite kom inn på kontoen. 

Jeg har betalt fra 150-200 kr pr time til de som har hjulpet meg med hagearbeid (avhengig av alder). 150 syns de var lite.

Det er lov å betale opptil 6000 kroner til en person pr år uten at hun/han behøver å skatte av det. Det er lovlig, det er ikke svart, og det trengs ikke å oppføres. Det er nye regler om det nå. Det er derfor det fungerer godt å legge ut små oppdrag på Finn.no

Som svar på ditt spørsmål:  Jeg ville tatt 200 kroner pr time for jobben, hvis ikke annet er avtalt. Neste gang lager dere en avtale på forhånd.

Hei!

400 timen for å luke?! Det er jo mer enn de fleste tjener i en vanlig jobb. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...