Gå til innhold

Vanskelig å si nei til menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig etter overgrep/voldtekt at det er vanskelig for jenta å si nei, så det er lettere å bare ha sex selv om man ikke ønsker det? Eller er det vanlig blant norske jenter at det er veldig vanskelig å si nei for man vil ikke såre noen?

Hilsen promiskuøs?

Anonymous poster hash: 12b66...7e1

Skrevet

Det er en av de ettervirkningene man kan få etter overgrep. Noen blir redde for å sette grenser, andre vil ikke ha grensene lenger fordi de er tråkket på,mens andre igjen kan helt skygge alt som har med andre menn å gjøre. Tror alle reaksjoner er normale på en unormale hendelse som det heter.

Skrevet

Ja for de som ikke har eller forstår viktigheten av å sette grenser.

Skrevet

Jeg er generelt redd for å si nei fordi jeg ikke vil såre noen.

AnonymBruker
Skrevet

Noen har aldri fått lov å utvikle evnen til å sette grenser.

Noen har ingen følelse av egen verdi så de lar seg bruke og missbrukes av andre.

Noen tror at at den eneste måten menn kan like dem på er å tilby sex.

Noen har vokst opp uten kjærlighet fra foreldrene og gjør hva som helst for oppmerksomhet.

Andre konsekvenser av missbruk tidlig i livet er

Alkohol eller narkotikamisbruk.

Selvskading.

Å bli mor som tenåring.

Problemer med å fungere i parforhold.

Anonymous poster hash: 3271a...83b

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er generelt redd for å si nei fordi jeg ikke vil såre noen.

Men du sårer jo (stort sett) ikke ved å si nei. Og hvis man har problemer med å si nei, så kan folk fort miste respekten for deg. Nei er et godt utgangspunkt! :)

Skrevet

Men du sårer jo (stort sett) ikke ved å si nei. Og hvis man har problemer med å si nei, så kan folk fort miste respekten for deg. Nei er et godt utgangspunkt! :)

Problemet til ts er ikke akkurat et problem jeg har da menn skjeldent spør meg om så mye, annet enn kompisene mine da, men de spør ikke om sånt som jeg tror ts tenker på. Og om det er snakk om fremmede menn så er jeg ikke redd for å si nei, eller såre dem. Men jeg tror problemet mitt henger igjen fra hele livet egentlig. Pga mine problemer, som ikke engang er min skyld, så blir jeg sett på som vrang og sta. I tillegg er jeg veldig sensitiv og blir lett såret selv. Jeg er redd for å si eller gjøre noe slik at andre skal bli såret eller at de skal tenke "ahh...Trine er så jævlig vrang" så derfor har jeg lært meg selv å bare holde ut og stå i det så folk ikke skal si at jeg er vrang og vanskelig. Sykepleieren jeg går til sa at jeg bare skulle si, dersom noen sa jeg var vrang, at det er leit at de syns det, men jeg ikke får gjort noe med det. Det er bare sånn det er. Men så kom jeg på at folk skjeldent sier det høyt, men de tenker det. Jeg vil ikke at de skal tenke det om meg for jeg gjør så godt jeg kan og presser meg selv mer enn de fleste andre jeg kjenner.

Skrevet

Haha....nå kom jeg på Terkel i knipe

Kanskje det er det jeg må, sitte med hue i avisen og si nei før folk har rukket å spørre ferdig engang.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg lurer på om ts mener at hun ikke tør si nei til den hun er kjæreste med, eller om der er mer perifere typer det er snakk om.

Uansett må man tåle å få nei noen ganger uten å ta veldig på vei. Jeg tror menn flest er ganske vant til det, og aller mest de som er mye på sjekkern. De går bare videre til neste "offer". Hvis det alltid er "nei" i et forhold blir det fort et problem for forholdet, men hvis den ene parten aldri egentlig har lyst er det ikke mye vits i å være kjærester uansett.

Det er uansett et stort problem å ikke klare å si nei. Særlig når folk ber om veldig mye, som f.eks å ha sex med deg. Kanskje det er en terskel du må komme over. Hvis du klarer å tvinge deg til å si nei noen ganger blir det kanskje lettere etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...