Mann 50 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg er en mann på 50 som veier noen kilo mer enn jeg burde (er nå rundt 89 kg og 175cm høy), og jeg vet selvfølgelig at jeg burde både trene og spise mindre/sunnere, men jeg er så fryktelig glad i mat (og snacks).. ;-) I flere måneder i vår var jeg ikke i aktivitet i det hele tatt, og gikk nok opp noen få kilo, men ikke veldig mye. For et par mnd. siden bestemte meg for å begynne med ca. en times trim hver dag, i form av sykling (for det meste) eller rask gange/fjelltur, av og til jogging/løping. Og jeg tar skikkelig i når jeg sykler eller går altså, så jeg blir skikkelig andpusten og svett. Har imidlertid vært på ferie inn i mellom, så da gikk det bort et par uker, men har vært i gang igjen de siste 3 ukene. Jeg har altså ikke gjort noe med kostholdet, men har heller ikke spist noe mer enn jeg har pleid tidligere, når jeg ikke var i aktivitet i det hele tatt. Allikevel har jeg faktisk nå gått litt opp i vekt siden jeg begynte å trimme daglig, hvordan er dette mulig..? (jeg kaller det "trim" i stedet for trening, siden "trening" i dag nærmest har blitt ensbetydende med treningsstudio og crossfit og masse dyrt utstyr og greier, mens det å sykle eller gå en tur tydeligvis ikke regnes som verdig nok "trening") 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406952-g%C3%A5r-opp-i-vekt-selv-om-jeg-trimmer-daglig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesteleser Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Vil tro at du har økt i muskelmasse og gått ned i fettprosent, da kan vekta fint øke eller ligge på det samme selv om kroppen forandrer seg. Ta frem målebåndet, så vil du nok se :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406952-g%C3%A5r-opp-i-vekt-selv-om-jeg-trimmer-daglig/#findComment-3644037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 50 Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Har ikke gått så vitenskapelig til verks med målebånd og greier, men magen føles i alle fall like stor.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406952-g%C3%A5r-opp-i-vekt-selv-om-jeg-trimmer-daglig/#findComment-3644038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg er en mann på 50 som veier noen kilo mer enn jeg burde (er nå rundt 89 kg og 175cm høy), og jeg vet selvfølgelig at jeg burde både trene og spise mindre/sunnere, men jeg er så fryktelig glad i mat (og snacks).. ;-) I flere måneder i vår var jeg ikke i aktivitet i det hele tatt, og gikk nok opp noen få kilo, men ikke veldig mye. For et par mnd. siden bestemte meg for å begynne med ca. en times trim hver dag, i form av sykling (for det meste) eller rask gange/fjelltur, av og til jogging/løping. Og jeg tar skikkelig i når jeg sykler eller går altså, så jeg blir skikkelig andpusten og svett. Har imidlertid vært på ferie inn i mellom, så da gikk det bort et par uker, men har vært i gang igjen de siste 3 ukene. Jeg har altså ikke gjort noe med kostholdet, men har heller ikke spist noe mer enn jeg har pleid tidligere, når jeg ikke var i aktivitet i det hele tatt. Allikevel har jeg faktisk nå gått litt opp i vekt siden jeg begynte å trimme daglig, hvordan er dette mulig..? (jeg kaller det "trim" i stedet for trening, siden "trening" i dag nærmest har blitt ensbetydende med treningsstudio og crossfit og masse dyrt utstyr og greier, mens det å sykle eller gå en tur tydeligvis ikke regnes som verdig nok "trening") Du må ha mer tålmodighet, rett og slett. Du vil garantert og ubønnhørlig gå ned i vekt hvis du fortsetter å trimme og unngår å spise mer enn før. Du må holde det gående i et par måneder før nedgangen er klart større enn daglig variasjon i vekt. Du må ha et perspektiv på et år for å ende opp med en vesentlig annerledes kropp, men du vil ikke se ut som Northug da heller. Det at du trener er en ny livsstil du må beholde til du dør, i større eller mindre grad. Dette er ikke et stunt du gjør på noen uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406952-g%C3%A5r-opp-i-vekt-selv-om-jeg-trimmer-daglig/#findComment-3644044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.