Kayia Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 Det er ikke at vi har forskjellige måter og tenke på, men at vi har forskjellige erfaringer. Og dette er snakk om et sug som er langt større enn å bare ha lyst på noe godt. Så lenge du ikke skjønner det så har jeg ingen nytte av å diskutere mer av dette her. Enig i at det ikke er mer å diskutere her. Leste hovedinnlegget ditt en gang til, og ser at du ikke spør om noe, bare formidler at du hverken tror på, er motivert for eller lysten på å gjøre noe med vektoppgangen din. Ingenting galt med det, det er jo en ærlig sak 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 Enig i at det ikke er mer å diskutere her. Leste hovedinnlegget ditt en gang til, og ser at du ikke spør om noe, bare formidler at du hverken tror på, er motivert for eller lysten på å gjøre noe med vektoppgangen din. Ingenting galt med det, det er jo en ærlig sak Du fikk nok ikke med deg alt jeg skrev. Men det er greit nok det. Anonymous poster hash: 72f37...893 0 Siter
frosken Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 Jeg har gått ganske mange mil i ferien. Både på flate vegen og opp til fjelltopper. Men jeg kan fokusere enda mer på å gå turer. Trim gjør meg bare nedstemt. Anonymous poster hash: 72f37...893 I første omgang er det vel viktig å stoppe videre vektoppgang. Dette kan du sannsynligvis regulere greit ved å fokusere på å gå enda litt mer tur. Dersom du er av de som liker motiverende dingser, så er aktivitetsmålere ganske effektivt. Da får du daglig påminnelse om hvor mye du har igjen før du har nådd dagens mål. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 I første omgang er det vel viktig å stoppe videre vektoppgang. Dette kan du sannsynligvis regulere greit ved å fokusere på å gå enda litt mer tur. Dersom du er av de som liker motiverende dingser, så er aktivitetsmålere ganske effektivt. Da får du daglig påminnelse om hvor mye du har igjen før du har nådd dagens mål. Jeg bruker endel endomondo. Den synes jeg er motiverende. Spesielt når jeg går på nye steder. Jeg prøvde vel å laste ned noe skritteller på mobilen en gang, men jeg tror ikke det fungerte helt. Hvilke andre aktivitetsmålere tenker du på? Anonymous poster hash: 72f37...893 0 Siter
frosken Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 Jeg bruker endel endomondo. Den synes jeg er motiverende. Spesielt når jeg går på nye steder. Jeg prøvde vel å laste ned noe skritteller på mobilen en gang, men jeg tror ikke det fungerte helt. Hvilke andre aktivitetsmålere tenker du på? Anonymous poster hash: 72f37...893 For eksempel Polar loop. http://www.polar.com/nb/produkter/bli_aktiv/fitness/loop?gclid=CP-CqdfmkscCFesAcwodf28HLw 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 For eksempel Polar loop. http://www.polar.com/nb/produkter/bli_aktiv/fitness/loop?gclid=CP-CqdfmkscCFesAcwodf28HLw Den koster noen kroner, så jeg må studere mer om jeg tror jeg kan ha nytte av den. Men det virket interessant, og det er mulig den kan virke motiverende for meg også. Er den det så er det verdt pengene. Anonymous poster hash: 72f37...893 0 Siter
frosken Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 Den koster noen kroner, så jeg må studere mer om jeg tror jeg kan ha nytte av den. Men det virket interessant, og det er mulig den kan virke motiverende for meg også. Er den det så er det verdt pengene. Anonymous poster hash: 72f37...893 Den skiller seg fra skritt-tellere og lignende ved at all aktivitet regnes med. Hvis du ikke får surret deg ut på tur en dag, så fungerer det å gjøre mye husarbeide også;-) Også skiller den mellom det å gå fort (den klassifiserer det som jogging) og det å gå i et mer "vanlig" tempo. På slutten av dagen får du oppgitt et prosenttall som sier hvor mye du har beveget deg i forhold til målsettingen. Men når jeg blir rik, så har jeg lyst på apple-klokke eller en av de andre pulsklokkene som måler puls på håndleddet (ved polar loop kan du også registrere puls, men da må du bruke pulsbånd rundt brystet.) 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 Den skiller seg fra skritt-tellere og lignende ved at all aktivitet regnes med. Hvis du ikke får surret deg ut på tur en dag, så fungerer det å gjøre mye husarbeide også;-) Også skiller den mellom det å gå fort (den klassifiserer det som jogging) og det å gå i et mer "vanlig" tempo. På slutten av dagen får du oppgitt et prosenttall som sier hvor mye du har beveget deg i forhold til målsettingen. Men når jeg blir rik, så har jeg lyst på apple-klokke eller en av de andre pulsklokkene som måler puls på håndleddet (ved polar loop kan du også registrere puls, men da må du bruke pulsbånd rundt brystet.) Hvor mye koster apple-klokkene da? Har den i tillegg alle funskjonene til polar loop? Jeg tenker at når jeg går til fjelltopper så må også pulsen registreres hvis den skal få med at jeg går hardt, selv om det kan gå senere oppover. Anonymous poster hash: 72f37...893 0 Siter
frosken Skrevet 5. august 2015 Skrevet 5. august 2015 Hvor mye koster apple-klokkene da? Har den i tillegg alle funskjonene til polar loop? Jeg tenker at når jeg går til fjelltopper så må også pulsen registreres hvis den skal få med at jeg går hardt, selv om det kan gå senere oppover. Anonymous poster hash: 72f37...893 Appleklokkene selges vel ikke i Norge ennå, tror de lanseres i løpet av noen uker. De pulsklokkene som registrerer puls på håndleddet, kostet ca 2900,- på Løplabbet, men de kan sikkert fås billigere andre steder. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 (endret) Appleklokkene selges vel ikke i Norge ennå, tror de lanseres i løpet av noen uker. De pulsklokkene som registrerer puls på håndleddet, kostet ca 2900,- på Løplabbet, men de kan sikkert fås billigere andre steder. Jeg har en Fitbit Charge HR, som jeg kjøpte på Heathrow for ca. 80 pund, koster vel noe over 1000-lappen i Norge. Har sikkert litt færre muligheter enn klokker fra Löplabbet, men jeg trenger ikke mer: http://www.wareable.com/fitbit/fitbit-charge-hr-review Endret 6. august 2015 av Xtra 0 Siter
frosken Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Registrerer fitbit'en puls også? Jeg har innbilt meg at den ikke hadde sensorer på håndleddet som kunne gjøre det? 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Registrerer fitbit'en puls også? Jeg har innbilt meg at den ikke hadde sensorer på håndleddet som kunne gjøre det? Ja, den nye, som heter Fitbit HR (som jeg linket til og som jeg har) registrerer puls. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Jeg begynner å bli forvirret nå. Det finnes jo så mye. Ikke lett å finne ut av dette markedet når alt er nytt for meg. Anonymous poster hash: 72f37...893 0 Siter
Kalevaala Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Jeg har en Fitbit Charge HR, som jeg kjøpte på Heathrow for ca. 80 pund, koster vel noe over 1000-lappen i Norge. Har sikkert litt færre muligheter enn klokker fra Löplabbet, men jeg trenger ikke mer: http://www.wareable.com/fitbit/fitbit-charge-hr-review Jeg er på jakt etter riktig aktivitetsdings, og landet for et par dager siden på at det er denne som passer meg best av det som nå finnes på markedet. Det ideelle aktivitetsarmbåndet for meg finnes ikke ennå: Det ser omtrent slik ut: Misfit Shine Swarowski og kan måle puls via håndleddet, samt synkronisere med Google Fit eller direkte med Lifesum. 0 Siter
frosken Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Ja, den nye, som heter Fitbit HR (som jeg linket til og som jeg har) registrerer puls. Har du inntrykk av at pulsmålingene er rimelig korrekte? Dette markedet forandrer seg fort, den varianten du har ser ut til å være noe jeg godt kunne ha tenkt meg ?. Pulsklokkene er fortsatt ganske klumpete, og jeg ønsker ikke alle funksjonene de har heller. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Jeg begynner å bli forvirret nå. Det finnes jo så mye. Ikke lett å finne ut av dette markedet når alt er nytt for meg. Anonymous poster hash: 72f37...893 Har du en Android-telefon? Det har jeg, og bruker appen Google Fit til aktivitetsregistrering. Når den først er installert, registrerer den automatisk all aktivitet. Den skiller f.eks. på løping/gåing/sykling. Du må ha telefonen på deg da. Så bruker jeg appen Lifesum til kaloriregistrering. Har nettopp tatt den i bruk, og er så fornøyd. Den minner meg på å registrere mat/vann, og registreringen er enkel og brukervennlig. Den kan kobles sammen med Google Fit, slik at aktiviteten min blir automatisk registrert som ekstra kalorier jeg kan spise i dagsregnskapet. Begge apper er gratis. Lifesum kan oppgraderes til Premium med noen flere funksjoner. Da koster det litt pr. måned. Lifesum: Google Fit: 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Har du inntrykk av at pulsmålingene er rimelig korrekte? Dette markedet forandrer seg fort, den varianten du har ser ut til å være noe jeg godt kunne ha tenkt meg . Pulsklokkene er fortsatt ganske klumpete, og jeg ønsker ikke alle funksjonene de har heller. Har ikke veldig greie på det, men tror ikke de er helt feil. Gleder meg over at den er mer "real time" enn målerne på f.eks. elipsemaskinene på treningssenteret, som har forsinkelse. Etter råd fra selger (fikk ikke prøve) valgte jeg "small", men det er litt lite, selv om jeg har ganske tynne håndledd. Med mindre du har veldig tynne håndledd bør du velge "large". 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Det ideelle aktivitetsarmbåndet for meg finnes ikke ennå: Det ser omtrent slik ut: Misfit Shine Swarowski og kan måle puls via håndleddet, samt synkronisere med Google Fit eller direkte med Lifesum. Da må du nok vente en stund 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Har du en Android-telefon? Det har jeg, og bruker appen Google Fit til aktivitetsregistrering. Når den først er installert, registrerer den automatisk all aktivitet. Den skiller f.eks. på løping/gåing/sykling. Du må ha telefonen på deg da. Så bruker jeg appen Lifesum til kaloriregistrering. Har nettopp tatt den i bruk, og er så fornøyd. Den minner meg på å registrere mat/vann, og registreringen er enkel og brukervennlig. Den kan kobles sammen med Google Fit, slik at aktiviteten min blir automatisk registrert som ekstra kalorier jeg kan spise i dagsregnskapet. Begge apper er gratis. Lifesum kan oppgraderes til Premium med noen flere funksjoner. Da koster det litt pr. måned. Lifesum: Google Fit: Ja, problemet er at man må ha telefonen på seg. Jeg har sjelden lommer egnet for telefon, i hvertfall ikke innendørs. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 Har du en Android-telefon? Det har jeg, og bruker appen Google Fit til aktivitetsregistrering. Når den først er installert, registrerer den automatisk all aktivitet. Den skiller f.eks. på løping/gåing/sykling. Du må ha telefonen på deg da. Så bruker jeg appen Lifesum til kaloriregistrering. Har nettopp tatt den i bruk, og er så fornøyd. Den minner meg på å registrere mat/vann, og registreringen er enkel og brukervennlig. Den kan kobles sammen med Google Fit, slik at aktiviteten min blir automatisk registrert som ekstra kalorier jeg kan spise i dagsregnskapet. Begge apper er gratis. Lifesum kan oppgraderes til Premium med noen flere funksjoner. Da koster det litt pr. måned. Lifesum: Google Fit: Jeg har Iphone. Jeg ønsker ikke å fokusere for mye på kalorier. Det har jeg gjort før og fått spiseproblem. Men jeg prøver å drikke en del vann, og tenker at jeg ikke akkurat trenger å spise meg så veldig mett. Prøve å stoppe litt før. Ellers er det motivasjon til å øke den daglige aktiviteten jeg ønsker. Prøver å finne ut av disse klokkene. Hva er forskjellen på pulsklokke og aktivitetsklokke? Jeg forstår jo at den ene måler puls og den andre aktivitet, men har inntrykk av at det også er mye overlappinger. Anonymous poster hash: 72f37...893 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.