Gå til innhold

Hvorfor er jeg uattraktiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med livet mitt. Jeg har lyst på en kjæreste, men føler at ingen damer liker meg. Jeg vet ikke hva som er galt med meg, men det kan være mange ulike ting:

-Utseende? Jeg tror jeg ser ganske normal ut. Men jeg er ikke så høy, og har kanskje litt rart ansiktsuttrykk noen ganger. Jeg syns ikke selv jeg er særlig fotogen, men vet ikke om andre også syns det.

-Prating? Jeg har vansker med å finne på noe å si, og er ofte stille. Går ofte tom for samtaleemner, og kan noen ganger spørre om / fortelle om de samme tingene om igjen.

-Depresjon? Jeg er ofte deprimert, og dette skinner kanskje igjennom?

-Uvitenhet? Det er ikke så mange ting jeg kan noe særlig om, utenom jobben. Som regel kan den jeg snakker med mer enn meg, føler jeg.

-Engasjement? Jeg kan nok oppfattes som "saklig" og nøytral, og klarer ofte ikke å uttrykke et veldig følelsesmessig engasjement til ting.

-Negativ? Jeg prøver å være positiv når jeg snakker med folk, men det er mulig depresjonen skinner igjennom, så det ikke virker ekte, jeg vet ikke.

-Humor? Jeg har jo humor, men den er kanskje litt tørr til tider.

-Introvert? På personlighetstester på nettet skårer jeg ofte lavt på introvert/ekstrovert-skalaen.

-Intelligens? Det er mulig jeg sier mange dumme ting. Jeg vet ikke selv, men noen ganger kan folk bli litt stille når jeg har sagt noe, kanskje det er fordi det var dumt sagt?

-Seriøs? Jeg har kanskje en tendens til å være for seriøs, og ofte ta opp alvorlige, seriøse emner. Jeg prøver å være bevisst på dette, men kommer ofte ikke på andre emner selv om jeg prøver hardt.

Prating fungerer stort sett bra med de nærmeste vennene. Da kan det gå veldig lett, og nesten være vanskelig å gi seg, og da har vi ofte lange og spennende samtaler. Men når jeg møter fremmede, spesielt damer, stopper det opp, og jeg får jernteppe. Jeg føler at alle andre er mye bedre enn meg, så jeg blir redd for å si noe feil.

Jeg tror jeg har en litt introvert personlighet, samt at jeg har en viss tendens til depresjon. Jeg har også temmelig lav selvtillit. Er det disse tingene som gjør det uaktuelt for noen dame å være interessert i meg?

Eller er det noe annet som gjør at de ikke er interesserte i meg? Og hva kan det i tilfelle være?

Skrevet

Ehh....er vi i slekt? :P

På hvilken måte møter du damer? Det er vel skjeldent at man møter en fremmed person ute som helt umiddelbart er interessert og i tillegg viser det?

Nå har jeg flere utfordringer da, men før jeg forsto at jeg ikke evner å bo sammen med noen så har jeg jo vært sammen med noen. Det har egentlig bare vært tilfeldigheter som har gjort det. "Pratet" med folk på ulike forum og på den måten blitt kjent. Man har jo da allerede en felles interesse som man kan prate om. Og det at man kan skrive og svare når man vil er en fordel for oss som ikke er så gode på samtaler.

Altså, du høres nesten ut som meg, og jeg har hatt samboer. Så det er ikke umulig ihvertfall, trikset er nok bare å ikke prøve så hardt. Det som skjer, det skjer ;)

AnonymBruker
Skrevet

Altså, du høres nesten ut som meg, og jeg har hatt samboer. Så det er ikke umulig ihvertfall, trikset er nok bare å ikke prøve så hardt. Det som skjer, det skjer ;)

Det er lettere for damer.

Anonymous poster hash: ec6aa...aeb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med livet mitt. Jeg har lyst på en kjæreste, men føler at ingen damer liker meg. Jeg vet ikke hva som er galt med meg, men det kan være mange ulike ting:

-Utseende? Jeg tror jeg ser ganske normal ut. Men jeg er ikke så høy, og har kanskje litt rart ansiktsuttrykk noen ganger. Jeg syns ikke selv jeg er særlig fotogen, men vet ikke om andre også syns det.

-Prating? Jeg har vansker med å finne på noe å si, og er ofte stille. Går ofte tom for samtaleemner, og kan noen ganger spørre om / fortelle om de samme tingene om igjen.

-Depresjon? Jeg er ofte deprimert, og dette skinner kanskje igjennom?

-Uvitenhet? Det er ikke så mange ting jeg kan noe særlig om, utenom jobben. Som regel kan den jeg snakker med mer enn meg, føler jeg.

-Engasjement? Jeg kan nok oppfattes som "saklig" og nøytral, og klarer ofte ikke å uttrykke et veldig følelsesmessig engasjement til ting.

-Negativ? Jeg prøver å være positiv når jeg snakker med folk, men det er mulig depresjonen skinner igjennom, så det ikke virker ekte, jeg vet ikke.

-Humor? Jeg har jo humor, men den er kanskje litt tørr til tider.

-Introvert? På personlighetstester på nettet skårer jeg ofte lavt på introvert/ekstrovert-skalaen.

-Intelligens? Det er mulig jeg sier mange dumme ting. Jeg vet ikke selv, men noen ganger kan folk bli litt stille når jeg har sagt noe, kanskje det er fordi det var dumt sagt?

-Seriøs? Jeg har kanskje en tendens til å være for seriøs, og ofte ta opp alvorlige, seriøse emner. Jeg prøver å være bevisst på dette, men kommer ofte ikke på andre emner selv om jeg prøver hardt.

Prating fungerer stort sett bra med de nærmeste vennene. Da kan det gå veldig lett, og nesten være vanskelig å gi seg, og da har vi ofte lange og spennende samtaler. Men når jeg møter fremmede, spesielt damer, stopper det opp, og jeg får jernteppe. Jeg føler at alle andre er mye bedre enn meg, så jeg blir redd for å si noe feil.

Jeg tror jeg har en litt introvert personlighet, samt at jeg har en viss tendens til depresjon. Jeg har også temmelig lav selvtillit. Er det disse tingene som gjør det uaktuelt for noen dame å være interessert i meg?

Eller er det noe annet som gjør at de ikke er interesserte i meg? Og hva kan det i tilfelle være?

Det er ganske umulig: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/406897-unge-kvinner-vil-ha-pene-menn/

Postordebrud er nok eneste løsning.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg vet ikke om du er uattraktiv for alle damer. Damer som er ekstroverte ser nok ofte etter en litt ekstrovert mann. Jeg tipper introverte damer med lav selvtillit er mer interessert i deg, men problemet med dem er at de ikke tør å sjekke deg opp.

Du må legge usikkerheten til side og prøve deg på noen som har en personlighet som matcher din. Du må også være forberedt på å bli avvist noen ganger uten å gå rett i kjelleren av den grunn.

En ting kan jeg si med 100% sikkerhet: man trenger ikke være over gjennomsnittlig pen for å få seg dame. Gå en tur i byen og se på menneskene. Mulig alle ønsker seg en fotomodell-milliardær, men alle kan ikke få det.

Skrevet

Det er lettere for damer.

Og den påstanden baserer du på hva?

Skrevet

Fins det damer som er interessert i en introvert mann med lav selvtillit?

Skrevet

Fins det damer som er interessert i en introvert mann med lav selvtillit?

For de aller fleste er nok høy selvtilitt eller kanskje heller god selvfølelse tiltrekkende. Men har man lav selvtillitt selv kan det nok virke tryggere med noe lav selvtillit hos andre, tror jeg.

For meg personlig er ok selvfølelse en forutsetning for tiltrekning, tror jeg. Jeg tror også man må ha ok selvfølelse selv for å fungere i et forhold.

Skrevet

Det er et brutalt kjøttmarked

La oss si at din attraktivitet er 2%, 2% av tilfeldig valgte kvinner vil synes at du er attraktiv nok til å kunne bli sammen med deg

La oss si at din kresenhet er 10%. 10% av tilfeldig valgte kvinner synes du er attraktive nok til å kunne bli sammen med dem

Da vil det si at du må møte 1/(2%*10%) = 500 kvinnfolk i snitt før du treffer en match. Det er MYE ARBEID og tid.

Å lempe litt på kresenheten, si godta 100% av alt på to bein og ho-kjønn så blir det 1/2% = 50 kvinnfolk i snitt før du treffer en match

Å øke sin attraktivitet er vanskelig, som noen spøkefult? sa så er postordre en "bra metode" for å øke sin egen attraktivitet i kvinnfolk sine øyne da du for en utlending er mye rikere enn du er for en norsk kvinne, og dermed er du mye mer attraktiv i utlendingens øyne, din attraktivitet øker da kanskje til 20%, og hvis du fortsatt er lite kresen tar det da bare 5 kvinnfolk i snitt før du treffer en match

Uansett hvilken metode du bruker for å "finne kjærligheten" så er det mengde som gjelder, du MÅ treffe mange kvinnfolk før du treffer "den rette", og det er kanskje ikke så lett om man er innadvent og deprimert etc, men du har vel ingen valg dersom du vil finne kjærligheten

Lykke til

PS % ene her var tilfeldig valgte tall, bare sånn for ordens skyld :)

Skrevet

Det er et brutalt kjøttmarked

La oss si at din attraktivitet er 2%, 2% av tilfeldig valgte kvinner vil synes at du er attraktiv nok til å kunne bli sammen med deg

La oss si at din kresenhet er 10%. 10% av tilfeldig valgte kvinner synes du er attraktive nok til å kunne bli sammen med dem

Da vil det si at du må møte 1/(2%*10%) = 500 kvinnfolk i snitt før du treffer en match

Interessant matematikk (også andre veien). Må si jeg har hatt flaks   :P

AnonymBruker
Skrevet

Og den påstanden baserer du på hva?

Antall menn som lever uten partner.

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som ikke går helt opp i det regnestykket, ikke sant?  ;)  Det finnes like mange kvinner som menn i verden. 

Anonymous poster hash: 92a9d...727

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som ikke går helt opp i det regnestykket, ikke sant?  ;)  Det finnes like mange kvinner som menn i verden. 

Kvinner hopper mere rundt. Ca 30% av menn har ikke barn.

Skrevet

Kvinner hopper mere rundt. Ca 30% av menn har ikke barn.

Usikker på om du drar riktig slutning her. Bakgrunnen til at så mye som 30 % ikke har barn er vel at flere menn er "seriemonogame" og får flere kull med ulike kvinner, mens kvinner oftere bare får barn med én mann.

Skrevet

Altså enten må en mann ha flere partnere samtidig, ellerså er det noe som skurrer veldig i teorien din ;) Du må nok bare innse fakta, det er like lett eller vanskelig for begge parter.

AnonymBruker
Skrevet

I mange steder, er det underskudd på damer, pga innvandring. (muslimske menn + norske kvinner = sant, norske menn + muslimske = Haram, forbudt osv, med mindre de konverterer. ), dette har selvfølgelig mye å si på kjønnsmarkedet, da det er vanlig att muslimske menn har norske kjærester osv, mens muslimske kvinner ikke har, de må være dydige vettu...

Anonymous poster hash: fec68...2e9
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en grunn til at så mange menn ser seg nødt til å hente kone fra østen.

AnonymBruker
Skrevet

Altså enten må en mann ha flere partnere samtidig, ellerså er det noe som skurrer veldig i teorien din ;) Du må nok bare innse fakta, det er like lett eller vanskelig for begge parter.

Dårlig nytt for single menn

I Norge har det vært kvinneoverskudd i tusenvis av år, men i 2011 tok det slutt.

Ved inngangen til 2014 hadde Norge et mannsoverskudd på 25.000 personer. For bare ti år siden var kvinnene i flertall med 39.000.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Darlig-nytt-for-single-menn-7546690.html

Skrevet

Dårlig nytt for single menn

I Norge har det vært kvinneoverskudd i tusenvis av år, men i 2011 tok det slutt.

Ved inngangen til 2014 hadde Norge et mannsoverskudd på 25.000 personer. For bare ti år siden var kvinnene i flertall med 39.000.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Darlig-nytt-for-single-menn-7546690.html

25000 personer er jo ingenting. Men Men hva med før 2011 da? Var det lettere for mannen da eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...