Gå til innhold

Hvorfor er jeg uattraktiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med livet mitt. Jeg har lyst på en kjæreste, men føler at ingen damer liker meg. Jeg vet ikke hva som er galt med meg, men det kan være mange ulike ting:

-Utseende? Jeg tror jeg ser ganske normal ut. Men jeg er ikke så høy, og har kanskje litt rart ansiktsuttrykk noen ganger. Jeg syns ikke selv jeg er særlig fotogen, men vet ikke om andre også syns det.

-Prating? Jeg har vansker med å finne på noe å si, og er ofte stille. Går ofte tom for samtaleemner, og kan noen ganger spørre om / fortelle om de samme tingene om igjen.

-Depresjon? Jeg er ofte deprimert, og dette skinner kanskje igjennom?

-Uvitenhet? Det er ikke så mange ting jeg kan noe særlig om, utenom jobben. Som regel kan den jeg snakker med mer enn meg, føler jeg.

-Engasjement? Jeg kan nok oppfattes som "saklig" og nøytral, og klarer ofte ikke å uttrykke et veldig følelsesmessig engasjement til ting.

-Negativ? Jeg prøver å være positiv når jeg snakker med folk, men det er mulig depresjonen skinner igjennom, så det ikke virker ekte, jeg vet ikke.

-Humor? Jeg har jo humor, men den er kanskje litt tørr til tider.

-Introvert? På personlighetstester på nettet skårer jeg ofte lavt på introvert/ekstrovert-skalaen.

-Intelligens? Det er mulig jeg sier mange dumme ting. Jeg vet ikke selv, men noen ganger kan folk bli litt stille når jeg har sagt noe, kanskje det er fordi det var dumt sagt?

-Seriøs? Jeg har kanskje en tendens til å være for seriøs, og ofte ta opp alvorlige, seriøse emner. Jeg prøver å være bevisst på dette, men kommer ofte ikke på andre emner selv om jeg prøver hardt.

Prating fungerer stort sett bra med de nærmeste vennene. Da kan det gå veldig lett, og nesten være vanskelig å gi seg, og da har vi ofte lange og spennende samtaler. Men når jeg møter fremmede, spesielt damer, stopper det opp, og jeg får jernteppe. Jeg føler at alle andre er mye bedre enn meg, så jeg blir redd for å si noe feil.

Jeg tror jeg har en litt introvert personlighet, samt at jeg har en viss tendens til depresjon. Jeg har også temmelig lav selvtillit. Er det disse tingene som gjør det uaktuelt for noen dame å være interessert i meg?

Eller er det noe annet som gjør at de ikke er interesserte i meg? Og hva kan det i tilfelle være?

Hei!

Hvis mennesker virker deprimerte, klagete, mistenksomme, paranoide og lite realitetsorienterte holder jeg meg unna.

(om jeg merker det er jo noe annet:-)

Også hvis de har så lav selvtillit at dette gir seg utslag i at de ikke tåler å få høre min mening.

Jeg orker ikke med alt for komplisserte mellommenneskelige rellasjoner, men å være introvert er en ok ting, da er man stille, noe jeg foretrekker. Det er best å være med mennesker som kan si noe når de har noe å si, men ellers holder stillheten "hellig".

(håper du forstår)

Ang sånt som dårlig selvtillit, så kan dette ordnes av en terapaut tror jeg, ang introvert, er det er mennesketype, personlig liker jeg introverte mennesker best, selv om jeg er gift med min egen motsetning, en ekstrovert bråkmaker, men hyggelig og snill.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke noe på at introverte menn er uinteressante for ekstroverte kvinner. Du må bare vite hva som interesserer disse kvinnene og hva de helst vil snakke om. Svaret på det er ganske enkelt, og når du har funnet ut det, vil det sannsynligvis ordne seg :-)

Basale behov og ønsker er sentrale når det gjelder å danne parforhold. Slik sett skiller vi oss lite fra andre dyr. Selv om vi ikke er bevisst det, søker menn kvinner som er friske og kan føde barn. Kvinner søker menn som kan skaffe familien det de trenger og beskytte dem.

I denne sammenheng er depresjon selvsagt ikke attraktivt for verken kvinner eller menn. Det finnes selvsagt unntak, noen går etter svakhet/sykdom.

Hvis en ferdes i miljø der en har et fellesskap i interesser som idrett, politikk, musikk, frimerker, sjakk eller hva som helst, har en noe å snakke om i innledningen inntil en kommer dit at en ønsker å snakke noe mer om hverandre. Jeg vil absolutt anbefale en aller annen form for organisert fritidsaktivitet dersom en ellers har vanskelig for å finne en partner.

Lykke til :-)

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke noe på at introverte menn er uinteressante for ekstroverte kvinner. Du må bare vite hva som interesserer disse kvinnene og hva de helst vil snakke om. Svaret på det er ganske enkelt, og når du har funnet ut det, vil det sannsynligvis ordne seg :-)

Basale behov og ønsker er sentrale når det gjelder å danne parforhold. Slik sett skiller vi oss lite fra andre dyr. Selv om vi ikke er bevisst det, søker menn kvinner som er friske og kan føde barn. Kvinner søker menn som kan skaffe familien det de trenger og beskytte dem.

I denne sammenheng er depresjon selvsagt ikke attraktivt for verken kvinner eller menn. Det finnes selvsagt unntak, noen går etter svakhet/sykdom.

Hvis en ferdes i miljø der en har et fellesskap i interesser som idrett, politikk, musikk, frimerker, sjakk eller hva som helst, har en noe å snakke om i innledningen inntil en kommer dit at en ønsker å snakke noe mer om hverandre. Jeg vil absolutt anbefale en aller annen form for organisert fritidsaktivitet dersom en ellers har vanskelig for å finne en partner.

Lykke til :-)

:-)

Nettopp, aldri kunne jeg blitt tiltrukket av en pessimistisk deprimert mann,

men en ekstrovert storsjarmør :wub: var det lett å få barn med.

Det var også kjekt, foruten at barna arvet autisme, så har de arvet mye positivt fra far,feks positivitet, energi og stå-på-evne,

så jeg er glad rett mann fridde til meg!

Endret av Madelenemie
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en ferdes i miljø der en har et fellesskap i interesser som idrett, politikk, musikk, frimerker, sjakk eller hva som helst, 

Tror det blir vanskelig å finnes en partner innen frimerkemiljøet... (hvis en ikke er homse)

Anonymous poster hash: ec6aa...aeb

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tror det blir vanskelig å finnes en partner innen frimerkemiljøet... (hvis en ikke er homse)

Men poenget skjønte du?

AnonymBruker
Skrevet

Hva, har du aldri blitt med noen hjem for å se på frimerkesamlingen? :ph34r:

Anonymous poster hash: b906e...59a

AnonymBruker
Skrevet

Hva, har du aldri blitt med noen hjem for å se på frimerkesamlingen? :ph34r:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Vil-du-se-frimerkesamlingen-min-2448711.html

Det ligger virkelig noe bak dette gamle sjekketrikset. Sånn cirka 99,9 prosent av alle frimerkesamlere er nemlig menn. Med frimerkesamling i heimen ...

Vi gikk til helgens regionale frimerkeutstilling på Katten med det gamle sjekketrikset «Vil du være med meg hjem og se på frimerkesamlingen min?» klingende i bakhodet. Vi ble derfor slett ikke overrasket over at gymsalen var full av - ja, nettopp - menn. 

- Jeg vet ikke hvorfor. Dette er jo en hobby som passer for alle. Sjekketrikset har nok oppstått fordi det nesten utelukkende er menn som samler på frimerker, ja, smiler utstillingsleder Erling Aune. 

Anonymous poster hash: cc01c...4aa

Skrevet

Hva med en forening for misantroper? Det burde bli interessant....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...