Gå til innhold

Opptatthet av psykopati og psykisk sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange med psykisk sykdom som er så opptatt av psykopati? Spesielt om man er fersk som pasient og lærer om diagnoser...

Anonymous poster hash: 17027...4fd
Skrevet

En tanke er at en del psykisk syke har vært utsatt for mennesker som kan ha slike trekk. Kanskje en far, en mor, en kjæreste etc. Vonde relasjoner kan ofte være en av mange årsaker til at man blir psykisk syk. 

Skrevet (endret)

Hvorfor er det så mange med psykisk sykdom som er så opptatt av psykopati? Spesielt om man er fersk som pasient og lærer om diagnoser... Anonymous poster hash: 17027...4fd

Vet ikke helt om du tenker, at når en er psykisk syk så kan en lure på om en selv kan være psykopat? Men jeg tror ikke at psykopati regnes for en psykisk sykdom, men personlighetsforstyrrelse, men kan i tilegg være psykisk syk selvfølgelig. Det kan nok være slik som når en blir fysisk syk, og ikke har hatt så mye med fysiske sykdomer å gjøre at en kan spørre seg om dette kan være kreft.

Hvorfor er du så opptatt av psykopati da, tror du ?

Endret av FGT
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg også er opptatt av psykopati, ikke fordi jeg regner meg som psykisk syk, men jeg syns temaet er intressant.

AnonymBruker
Skrevet

Syns det virker som mange syns det er spennende å lese om personlighetsforstyrrelser som antisosial og narsissistisk... tror det går litt på at det er "creepy", akkurat som man liker horror movies... dvs. "skrekkfilmer" på norsk, da, vel.

Anonymous poster hash: 17027...4fd
Skrevet

Det er mest interessant  når en har mulighet for å kunne se forskjell på scannet hjerne på en psykopat og en vanlig. Samt da at en kan oppføre seg relativt bra, men en slik såkalt psykopathjerne.  

Skrevet

Nå er det vel slik at en ikke kan kalle noen for psykopat , uten hans oppførsel viser det. selv om igjennom skanning skulle har en hjerne som kan være lik mange massemordere. En kan ikke dømme noen pga. diagnoser, uansett. Jeg vet ikke hva noen er  i stand  til under en psykose, men jeg  har hørt at du ikke kan tvinge noen til å gjøre noe strider sterkt mot deres moral under hypnose . Kanskje det er noe felles der ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...