AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Nå synes jeg du og andre i mer enn tilstrekkelig grad har uttrykt hvor ille dere synes det er. Det er neppe fullt så stor grad til å bli misunnelig i forhold til at en ungdom vurderes som så funksjonshemmet at NAV tilstår Aap hør Vgs er avsluttet. Samme personnen som er så funksjonhemmet at han får sommerjobb til timelønn 2 ganger trariffen og tydligvis gjør en så god jobb at han allarede nå har fått tilbud om jobb neste sommer og er "er så god sosialt"? Anonymous poster hash: b8196...192
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Er det misunnelse diskusjonen handler om? Er det ikke heller mer et uttrykk for at systemet er urettferdig? Anonymous poster hash: 86f00...b5d
frosken Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Samme personnen som er så funksjonhemmet at han får sommerjobb til timelønn 2 ganger trariffen og tydligvis gjør en så god jobb at han allarede nå har fått tilbud om jobb neste sommer og er "er så god sosialt"?Anonymous poster hash: b8196...192 Nå vet vi ingenting verken om hvordan ungdommen klarer seg på skolen eller hvorvidt sommerjobben er oppnådd via bekjentskap eller i konkurranse med andre .
frosken Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Er det misunnelse diskusjonen handler om? Er det ikke heller mer et uttrykk for at systemet er urettferdig? Anonymous poster hash: 86f00...b5d Deler av denne diskusjonen har vært uhyre personfokusert og enkelte innlegg er det også mest rimelig å tolke som misunnelse. Jeg synes det er greit å diskutere saken, mener at det kan gjøres uten personangrep.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Nå vet vi ingenting verken om hvordan ungdommen klarer seg på skolen eller hvorvidt sommerjobben er oppnådd via bekjentskap eller i konkurranse med andre . Foreldrene forstår åpenbart ikke hvorfor han skal ha AAP, er føler det er påtvunget. Merkelig sak. Anonymous poster hash: b8196...192
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Syns det blir feil å automatisk stemple misnøye som misunnelse. Syns det virker litt som en hersketeknikk. Det er veldig mange som føler seg - og faktisk er - urettferdig behandling av NAV. Mange sliter veldig med å få økonomien til å gå rundt, selv om de minimerer alle postene. Syns det er helt legitimt dette. Anonymous poster hash: 18d69...712
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Deler av denne diskusjonen har vært uhyre personfokusert og enkelte innlegg er det også mest rimelig å tolke som misunnelse. Jeg synes det er greit å diskutere saken, mener at det kan gjøres uten personangrep. Sant det Anonymous poster hash: 86f00...b5d
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 En må i det minste evne å skille mellom på den ene side NAV som organisasjon og de regler denne er underlagt, og på den andre side en familie som har forholdt seg ærlig og korrekt til systemet.
frosken Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Syns det blir feil å automatisk stemple misnøye som misunnelse. Syns det virker litt som en hersketeknikk. Det er veldig mange som føler seg - og faktisk er - urettferdig behandling av NAV. Mange sliter veldig med å få økonomien til å gå rundt, selv om de minimerer alle postene. Syns det er helt legitimt dette.Anonymous poster hash: 18d69...712 Det er sikkert mange som kan ha grunn til å føle seg dårlig behandlet av NAV, og det er også legitimt å mene at NAVs regler ikke nødvendigvis er hensiktsmessige. Derfra til å proklamere at trådstarters eksempel innebærer trygdemisbruk, blir etter min oppfatning personangrep og ikke saklig i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 En må i det minste evne å skille mellom på den ene side NAV som organisasjon og de regler denne er underlagt, og på den andre side en familie som har forholdt seg ærlig og korrekt til systemet. Ja, men nav opptrer ikke alltid korrekt eller forholder seg korrekt til reglene, og da blir det urettferdig og kanskje også litt sånn trynefaktor Anonymous poster hash: 86f00...b5d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Det er sikkert mange som kan ha grunn til å føle seg dårlig behandlet av NAV, og det er også legitimt å mene at NAVs regler ikke nødvendigvis er hensiktsmessige. Derfra til å proklamere at trådstarters eksempel innebærer trygdemisbruk, blir etter min oppfatning personangrep og ikke saklig i denne tråden. Persondebatt, ja. Det er mye av det på forumet. "Ærlig og korrekt" - innebærer det å motta masse dyre mobiltelefoner, "hacke" dem og kaste dem i en skuff? Søke om husholdningshjelp når man likevel er i full styr med jobber for andre med grov timelønn? Det er noe muffens. Nei jeg vet ikke jeg, ass. Selv føler jeg meg veldig mistenkeliggjort. Kanskje det er derfor jeg mistenker andre. Men det er tydeligvis ikke jeg som tapper felleskassa for mest. Anonymous poster hash: 18d69...712
gråstein Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Det er sikkert mange som kan ha grunn til å føle seg dårlig behandlet av NAV, og det er også legitimt å mene at NAVs regler ikke nødvendigvis er hensiktsmessige. Derfra til å proklamere at trådstarters eksempel innebærer trygdemisbruk, blir etter min oppfatning personangrep og ikke saklig i denne tråden. Det er ikke rart man blir provosert når noen får alt servert på gullfat fra NAV, mens andre blir behandlet som en verdiløs dritt av samme instans. Det er ingen tvil om at det er forskjell på folk. Og det må det være lov å debattere.
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Ja, men nav opptrer ikke alltid korrekt eller forholder seg korrekt til reglene, og da blir det urettferdig og kanskje også litt sånn trynefaktorAnonymous poster hash: 86f00...b5d Da må en i så fall kritisere NAV og ikke klienten.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Da må en i så fall kritisere NAV og ikke klienten. Oppfordrer du alle til å søke om NAV stønad selv om man ikke har behov? Kanskje man er heldig og får ja likevel... Anonymous poster hash: cff59...ae3
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Oppfordrer du alle til å søke om NAV stønad selv om man ikke har behov? Kanskje man er heldig og får ja likevel... Anonymous poster hash: cff59...ae3 Der hvor jeg mener en person har rett på ytelser fra NAV, gjør jeg vedkommende oppmerksom på rettighetene. Så er det opp til vedkommende å søke. Når jeg får spørsmål om erklæring, fyller jeg ut denne etter beste skjønn. Når en person skal ha en resept på et medikament som han/hun etter reglene kan få på blå resept, skriver jeg ut blå resept uten å intervjue personen om han/hun kunne ha klart å betale medisinen selv. Jeg skriver også ut sykemelding til alle som oppfyller kravene. Jeg spør ikke om de har en kvart million i banken slik at de kunne klart seg noen måneder på oppsparte midler.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Da må en i så fall kritisere NAV og ikke klienten. Det er jeg enig med deg i.Anonymous poster hash: 86f00...b5d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Der hvor jeg mener en person har rett på ytelser fra NAV, gjør jeg vedkommende oppmerksom på rettighetene. Så er det opp til vedkommende å søke. Når jeg får spørsmål om erklæring, fyller jeg ut denne etter beste skjønn. Når en person skal ha en resept på et medikament som han/hun etter reglene kan få på blå resept, skriver jeg ut blå resept uten å intervjue personen om han/hun kunne ha klart å betale medisinen selv. Jeg skriver også ut sykemelding til alle som oppfyller kravene. Jeg spør ikke om de har en kvart million i banken slik at de kunne klart seg noen måneder på oppsparte midler. Du synts ikke at det betenkelig at en mindreårig ungdom som bor hjemme skal ha rett til AAP rett i lomma? Anonymous poster hash: 89d93...b13
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 denne person må rapporteres til nav som svindel Anonymous poster hash: d51c9...524 Hva er poenget med å fortsette med personangrep når både Admin og nhd har sagt klart fra om dette...Anonymous poster hash: 86f00...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Hva er poenget med å fortsette med personangrep når både Admin og nhd har sagt klart fra om dette...Anonymous poster hash: 86f00...b5d Hvorfor skal trådstarter alltid "beskyttes"? Anonymous poster hash: c9872...107
Gjest Gargamel Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Hvorfor skal trådstarter alltid "beskyttes"?Anonymous poster hash: c9872...107 Det er vel mer betimelig å spørre om hvorfor hun skal angripes når hun faktisk er enig i at sønnen ikke bør få aap.
Anbefalte innlegg