AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 Skrevet 8. august 2015 Dere som er bipolare, hvordan merker dere at det er en begynnende hypomani/mani på gang? Hva er varseltegnene deres? Etter en laaang og dyp depresjon har ting endelig begynt å lette igjen. Overraskende brått og bra kanskje... Det, samt jeg (endelig) føler meg faktisk uthvilt etter få timers søvn (men sovner gjerne fort hvis jeg legger meg selv om jeg ikke føler meg trøtt, og det gjelder også dagtid). Har hatt noen merkelige stunder hvor jeg det er akkurat som om synet mitt "zoomer" seg veldig inn på ting, som da ser veldig skarpe og fargerike ut, akkurat som om synssansrn er veldig innskjerpet liksom. Jeg har også bedre selvtillit, mindre irritabel, tåler mer og føler meg rett og slett glad og optimistisk (for få dager siden ville jeg ta livet mitt..). Og jeg orater mer og leser veldig fort (men bare episodevis i løpet av dagen) og da får jeg ikke helt med meg hva jeg egentlig sier/leser, men virker likevel som jeg får det med meg (vanskelig å forklare, men blir litt som om jeg står ved siden av meg selv og ser på at jeg reagerer fort på ting). Går til psykolog så skal selvsagt snakke om det der, men er lenge til timen min. Så lurer på om dere tror det bare er at depresjonen min er ferdig, eller om den kan ha gått rett over i en negynnende hypomani? Er så lenge siden jeg har hatt det nå så er vanskelig å sammenligne, men tror muligens det kan være det. Evn at jeg bare har "glemt" hvordan det er å være frisk og å ja det bra :-P Setter pris på svar :-)Anonymous poster hash: 28854...d2e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. august 2015 Skrevet 8. august 2015 Nedsatt søvnbehov er det viktigste. 0 Siter
Mia12345 Skrevet 8. august 2015 Skrevet 8. august 2015 Selv om jeg kan sovne på dagtid til og med hvis jeg legger med ned? Det har aldri vært så "mildt" som nå, tidligere har jeg bare nektet å legge meg, og elsket å ligge å tenke i timevis. Merker jeg gjerne vil det.. 0 Siter
Mia12345 Skrevet 9. august 2015 Skrevet 9. august 2015 Ingen som har erfaringer de vil dele med meg? :-/ 0 Siter
missmas Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Blir fornærmet av fremmede folk på gata, provoserer dem tilbake 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.