Gå til innhold

Psyken og stoffskifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble raskt stabil når jeg begynte med lithium. Var fri fra symtomer i et halvt år før det gradvis tiltok igjen.  Senere ble det påvist litt lavt stoffskifte som sannsynligvis kom på grunn av lithium.  Jeg startet opp med 25 mg. levaxin.  Nå har jeg økt.  Jeg har vært stabil en god stund etterpå.   Jeg har fremdeles mitt og slite med, men er ikke ustabil på den måten som før.  Er heller ikke slik plaget med den indre uroen lenger. 

Jeg har lurt litt på om stoffskifte kan være grunnen til at jeg ble syk igjen.  At nå når jeg bruker en del lavaxin og sannsynligvis ligger en del høyere på stoffskifte avtar disse symtomene igjen. 

Jeg ble veldig skuffet når jeg ble dårlig igjen, men denne teorien min gir meg håp igjen. Så leste jeg lenger nede her at psyken og stoffskifte ikke henger så mye sammen og jeg ble usikker igjen. Nå lurer jeg på om det bare er en kort periode jeg nå er frisk. At det bare er tilfeldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble mye slappere av lavt stoffskifte, og sløvere. Har ikke blitt meg selv helt etter flere år på "korrekt" dose levaxin.

Anonymous poster hash: a8a01...2d1
Skrevet

Jeg ble mye slappere av lavt stoffskifte, og sløvere. Har ikke blitt meg selv helt etter flere år på "korrekt" dose levaxin.

Anonymous poster hash: a8a01...2d1

Gikk du veldig lenge på veldig lavt stoffskifte før du begynte med levaxin?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bipolar lidelse er en lidelse som alltid "ligger på lur". Medisiner og regelmessig livsførsel er de beste tiltak for å holde den i sjakk.

Enhver større belastning, enten denne er psykisk eller en somatisk sykdom/belastning, øker risikoen for en ny episode.

Jeg tror mer på at hypotyreosen som somatisk sykdom generelt førte til en ny episode, enn at det spesifikt var hypotyreosen per se som var den utløsende faktor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...