Gå til innhold

Tok lithium 22:30. Legetime 8:30

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte meg ut i kveld, så det blir for kort tid mellom inntak og blodprøve.  Bør jeg be om å få tatt blodprøven litt senere på dagen, eller har det ikke så mye å si?

Anonymous poster hash: 7e137...a3f
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det viktige er at BÅDE inntakstidspunkt OG prøvetidspunkt blir notert på rekvisisjonen som går til laboratoriet (og til rekvirent).

AnonymBruker
Skrevet

Det viktige er at BÅDE inntakstidspunkt OG prøvetidspunkt blir notert på rekvisisjonen som går til laboratoriet (og til rekvirent).

Ok.  Jeg gav beskjed om det en gang tidligere når jeg hadde glemt meg ut, men tror ikke det ble gjort.  Fikk inntrykk av at det ikke hadde så mye å si.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok.  Jeg gav beskjed om det en gang tidligere når jeg hadde glemt meg ut, men tror ikke det ble gjort.  Fikk inntrykk av at det ikke hadde så mye å si.

Det har ALT å si uansett hva en eller annen fysiokjemiker TROR.

Skrevet

Det har ALT å si uansett hva en eller annen fysiokjemiker TROR.

Det var forsinkelser hos legen så det ble litt senere jeg tok blodprøven.  

Jeg gav beskjed til legen om at jeg hadde tatt medisinen for sent, men han spurte ikke når, sa bare at vi tar den likevel. 

Jeg spurte den som tok blodprøven om de førte opp når medisinen var tatt og når blodprøven ble tatt. Svaret var nei.  Selv om jeg sa medisinen var tatt for sent og resultatet dermed ville bli feil var det vanskelig å få overtalt de til å føre det opp. 

Nå hadde det ikke så veldig mye å si i mitt tilfelle da alt ble forsinket.  Men hvis det virkelig er så viktig som du skriver, så synes jeg det er merkelig at det er pasientene som skal stå på for å få det oppført.  

Skrevet

Det var forsinkelser hos legen så det ble litt senere jeg tok blodprøven.  

Jeg gav beskjed til legen om at jeg hadde tatt medisinen for sent, men han spurte ikke når, sa bare at vi tar den likevel. 

Jeg spurte den som tok blodprøven om de førte opp når medisinen var tatt og når blodprøven ble tatt. Svaret var nei.  Selv om jeg sa medisinen var tatt for sent og resultatet dermed ville bli feil var det vanskelig å få overtalt de til å føre det opp. 

Nå hadde det ikke så veldig mye å si i mitt tilfelle da alt ble forsinket.  Men hvis det virkelig er så viktig som du skriver, så synes jeg det er merkelig at det er pasientene som skal stå på for å få det oppført.  

Jeg tar vanligvis blodprøver på Fûrst for å sjekke stoffskiftet, og der spør de alltid om når du tok siste dose. Tipper at kompetansen er lavere på de lokale legekontorene.

Skrevet

Jeg tar vanligvis blodprøver på Fûrst for å sjekke stoffskiftet, og der spør de alltid om når du tok siste dose. Tipper at kompetansen er lavere på de lokale legekontorene.

Er det like viktig med levaxinen også?  Jeg tror ikke noe ble notert på den.

Skrevet (endret)

Er det like viktig med levaxinen også?  Jeg tror ikke noe ble notert på den.

Det er visstnok mindre viktig med levaxin enn en del andre medikamenter. De er imidlertid opptatt av at man ikke må ha tatt levaxin samme morgen som man tar blodprøvene, har man det vil de ikke ta prøver.

Endret av frosken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...