Thera38 Skrevet 9. august 2015 Skrevet 9. august 2015 Dette er navnet på den nye behandlingen jeg skal begynne på fra september. Men nør jeg spør psykologen hva dette er og innebærer får jeg noe jeg oppfatter som ganske svada svar. Eller så er det jeg som ikke forstår dette. Jeg skal vist ha individuelle timer en gang i uken og en times undervisning i gruppe . Og en time med det jeg ikke forstår. Pluss noe med at man får tlfnr man kan ringe på kveldstid osv. Noen som har erfaring eller noen som kan forklare meg litt mer hva disse behandlingsmetodene går ut på? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Det har vært skrevet om dette her på Dr Online tidligere: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/508-prolonged-exposure-therapy-hva-heter-det-p%C3%A5-norsk/ 0 Siter
tårnsvale Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Den linken NHD la ut, forklarer dette veldig bra, så jeg trenger sikkert ikke forklare noe mer. Ville bare si at jeg har gjennomgått denne type behandling, og er evig takknemlig for at jeg tok sjangsen. Jeg tror ikke at jeg hadde hatt så bra som jeg har det nå, uten denne behandlingen. Jeg har vært utsatt for grove overgrep gjennom flere år, og har derfor fått behandling i flere perioder, med gode pauser i mellom. Jeg kjenner selv på når jeg er klar for nye runder, da mer konkrete overgrep jeg ikke har bearbeidet tidligere.Det er tøfft og krevende når det står på og jeg blir veldig sårbar i bearbeidelsefasen, men nettopp med god omsorg fra terapeut og omgivelser, så har det gått bra. Jeg har vært heldig og har hatt god kommunikasjon med min terapeut, på den måten har jeg kunnet gi tilbakemeldinger på hva jegvsynes er til hjelp og hva som ikke funker formeg. Terapeuten har vært lydhør, dermed har jeg, sammen med ham, kunnet skreddersy det som har fungert for meg. Ønsker deg masse lykke til! 0 Siter
Thera38 Skrevet 10. august 2015 Forfatter Skrevet 10. august 2015 Tusen takk for nyttig info . Det bekrefter vel egentlig det jeg både har forstått og ikke forstått. Og ikke minst, JEG ER KLAR! Selv om jeg vet det blir tøft, skal jeg kjempe meg igjennom dette. Men det jeg lurer på er om dette som for meg virker som to typer behandlinger, om de er forenlig med hverandre så lenge det gjøres samtidig? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.