AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Vi har en gutt i nabohuset som leker litt med min gutt. Han er 6 år og min er 8 så de leker sammen litt noen ganger. I forrige uke kom nabogutten bare rett inn her 2 ganger. 1 gangen satt vi I stua da vi hørte han sa Hallo i gangen. Ringte du på spurte jeg. Nei sa han. Du kan ikke bare gå inn sa jeg. Ok sa han. I går hadde vi middagsgjester da han plutselig stod i stua. Jeg sa bare at det passer ikke at han kommer inn å leker no pga vi har besøk. Men jeg tror at jeg må si det til hans mor. Er det ikke uhøflig å gå inn til noen? Jeg går ikke inn til min egen mor engang uten å ringe på Anonymous poster hash: 3e67f...651 0 Siter
laban Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Jeg vil tro problemet løses ganske greit ved å låse ytterdøra? Det er ikke uvanlig å praktisere det, av flere grunner. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Vi har ikke ytterdøra låst på dagtid. Ungene går jo ut og inn mye så lettere å ha den ulåst Anonymous poster hash: 3e67f...651 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Vi har ikke ytterdøra låst på dagtid. Ungene går jo ut og inn mye så lettere å ha den ulåstAnonymous poster hash: 3e67f...651 Får gi beskjed til foreldrene da. Anonymous poster hash: 52c8b...a49 0 Siter
laban Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 (endret) Vi har ikke ytterdøra låst på dagtid. Ungene går jo ut og inn mye så lettere å ha den ulåstAnonymous poster hash: 3e67f...651 Regnet med at det var noe sånt. Men da blir det en avveining - enten må ungene ha nøkkel, eller så må du gjenta og gjenta for 6-åringen at han skal ringe på, til han forstår det. Hvis det tar tid, kan du jo si fra til moren eller faren hans (når det passer, uten å være anklagende) at du har gitt ham beskjed om at han må ringe på før han går inn, så hjelper de sikkert til med å minne ham på det. Bare en tanke: Naboen vår ble frastjålet diverse ting som lå i entreen, mens det var noen hjemme, fordi døra sto åpen av tilsvarende årsak. Hvis 8-åringen er den yngste av dine, er det vel ikke så lenge til han trenger egen nøkkel uansett? Endret 10. august 2015 av laban 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.