Gå til innhold

Nabogutt kommer rett inn til oss

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt i nabohuset som leker litt med min gutt. Han er 6 år og min er 8 så de leker sammen litt noen ganger. I forrige uke kom nabogutten bare rett inn her 2 ganger. 1 gangen satt vi I stua da vi hørte han sa Hallo i gangen. Ringte du på spurte jeg. Nei sa han. Du kan ikke bare gå inn sa jeg. Ok sa han. I går hadde vi middagsgjester da han plutselig stod i stua. Jeg sa bare at det passer ikke at han kommer inn å leker no pga vi har besøk. Men jeg tror at jeg må si det til hans mor. Er det ikke uhøflig å gå inn til noen? Jeg går ikke inn til min egen mor engang uten å ringe på

Anonymous poster hash: 3e67f...651

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407046-nabogutt-kommer-rett-inn-til-oss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke ytterdøra låst på dagtid. Ungene går jo ut og inn mye så lettere å ha den ulåst

Anonymous poster hash: 3e67f...651

Regnet med at det var noe sånt.  Men da blir det en avveining - enten må ungene ha nøkkel, eller så må du gjenta og gjenta for 6-åringen at han skal ringe på, til han forstår det.  Hvis det tar tid, kan du jo si fra til moren eller faren hans (når det passer, uten å være anklagende) at du har gitt ham beskjed om at han må ringe på før han går inn, så hjelper de sikkert til med å minne ham på det.

Bare en tanke: Naboen vår ble frastjålet diverse ting som lå i entreen, mens det var noen hjemme, fordi døra sto åpen av tilsvarende årsak. 

Hvis 8-åringen er den yngste av dine, er det vel ikke så lenge til han trenger egen nøkkel uansett?

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...