Solemnity Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Da jeg hadde med NAV å gjøre mistenkte jeg sterkt at de ikke ønsket jeg skulle ha dokumentasjon på alt det merkelige de sa. En saksbehandler var direkte trakasserende på telefon med moren min - hun tok faktisk til tårene og hun er et sterkt menneske - mens han i brevform, når det ble forlangt, påsto at han aldri hadde mottatt den informasjonen vi hadde gitt. Siden den sinnsyke opplevelsen med NAV for nesten ti år siden har jeg alltid forlangt svar fra offentlige instanser, utleiere, universitet osv. i brevform. Jeg krever også kvittering for alt jeg selv leverer inn. Sender jeg brev, så må det signeres for på andre enden. 0 Siter
Trine Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Tror ikke man kan kreve noe av NAV. Da blir de bare sure og grinete, og lager et lite helvete. Det tør jeg ikke. Anonymous poster hash: 5eaa7...6e1 Vel, det er de som sier de skal svare innen 48 timer. Om ingen klager når de ikke gjør det så er det jo ikke rart at de bare fortsetter med å være trege. 0 Siter
Trine Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 NAV er helt helvete for oss som er muntlig svake. Anonymous poster hash: 5eaa7...6e1 Syns egentlig det meste er et helvete for oss som er muntlig svake jeg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Ikke alle som liker å snakke i telefonen. Får hjernteppe og husker ikke hva jeg skal si. Anonymous poster hash: 5eaa7...6e1 Hei! Jeg mislikte å snakke i telefon før, jeg liker det ikke nå heller, men akkurat formelle telefoner til kontorer går greit, bare jeg er forberedt, av og til skriver jeg opp noen stikkord og setninger før jeg ringer, og ikke sjelden har jeg måttet si at fremstillingen ble rotete så nå starter jeg på nytt. Ingen har protestert på dette. Jeg har faktisk startet på nytt flere ganger. Når det gjelder nav, og om man virkelig har sterk angst for sånt, kan man be om å få en saksbehandler som er innenfor Los-systemet. Jeg oppfattet navs brev så bokstavelig, at de (nav) fikset dette med los, i mitt tilfelle endte det med både hjemmebesøk av nav, og at nav lærte meg hva jeg skulle skrive på skjemaene. Jeg nektet nemlig skrive at jeg var aktiv når det var juleferie, og det ble så komplisert at nav selv fant en løsning for meg. De erkjent at skjemaene er feilformulerte, men jeg måtte også akseptere at jeg oppfatter for konkret. Brevene "gulet" nav damen ut, slik at jeg ikke skulle henge meg opp i noe feil, de mente jeg leste alt for grundig og bokstavelig, og ikke forstod den byråkratiske generelle ordlyden,. som ikke var ment spesifikt for meg. I dag har jeg skjønt og lært systemet deres, men det fins altså ganske mye hjelp å få, bare de forstår at man trenger det, og det begynner oftest med at man sier i fra om hva vanskene består i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.