Gå til innhold

Sydentur til vinteren

Anbefalte innlegg

14-åringen og jeg skal muligens på sydentur til vinteren/våren, bare vi to  :-)

I utgangspunktet skal vi reise i vinterferien eller i påskeferien, men det er ikke helt låst (det er mulig å få fri fra skolen her i kommunen). Hvis vi ikke får det helt til, så er høsten 2016 også et alternativ, men vi har nok lyst til å komme oss av gårde til vinteren.

Er det Gran Canaria som er eneste mulighet såpass tidlig på året da, tro? Vi ønsker jo sol og varme, og helst sjøtemperatur over 18 grader, så vi kan ikke betale i dyre dommer for å få en 2015-sørlandssommer... :-P

Når lønner det seg å bestille turen? Ser at det er temmelig dyrt nå (16000 og oppover for oss to, med avgang fra Kristiansand). Blir det billigere eller dyrere om vi venter til lenger ut på høsten?

Noen som har gode tips? Jeg har vært på Gran Canaria en gang (i 2003). Da bodde vi på Playa des Ingles, men der blåste det så himla mye i februar-mars. I Puerto Rico var det fint - vi tok bussen dit flere dager. Var på Lanzarote i 2006, der blåste det også. Mallorca og Bulgaria var flott, men det passer vel dårlig i februar-mars?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407049-sydentur-til-vinteren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du må regne med at det blåser. Svigerinna mi bor på Arguiniguin på Gran Canaria om vinteren og vi har bodd på Sunving hotellet der i begynnelsen av februar. Der var det oppvarmet svømmebasseng, men jeg frøs når vi kom opp av bassenget og prøvde ikke å bade i sjøen.

Det er ikke så stor forskjell på temperaturen på fastlandet i Spania om dagen, men kveldene er kaldere. Det finnes endel hotell med oppvarmet basseng der også. Uansett så tror jeg du vil finne rimeligere alternativer der.

Men dersom du vil ha skikkelig sommervarme så tror jeg du må reise lenger.

Gjest Gargamel

Jeg har erfaring med at det er god temperatur (20+) på Kanariøyene om vinteren basert på to ferier (har vært der 3x, men den ene gangen var om sommeren). Jeg tror det er større risiko for at det er surt og kaldt på det spanske fastlandet, og ville ikke tatt sjansen på det i vinterferien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...