Gå til innhold

Informasjon om BP og EUPF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er lett å se forskjell på en klar BP og en klar EUPF.  Men når symtomene begynner å nærme seg og det blir en mer blandingstilstand er det vanskeligere. Spesielt når det er BP med hurtige svingninger. Jeg har lurt og lurer fremdeles mye på dette når det gjelder meg selv.  Men jeg ser og hører det også fra noen av mine nærmeste familiemedlemmer som har det slik, og jeg er både usikker og bekymret.  EUPF trekkene går mest på å bli oppstemt når det skjer noe positivt, og veldig depressiv når det skjer noe negativt. Depressiv når vi føler oss ensomme.  Lav selvfølelse. Det svinger i løpet av dagen og forandringene kan også skje uten noe klar ytre årsak. Det kan også være lengre perioder med enten depresjon, hypomani eller normale tilstander.

Jeg kunne tenkt meg mer informasjon om slike kombinerte tilstander.  Det meste av informasjonen jeg finner er typisk det ene eller det andre. Hvis noen kjenner til steder der det står om slike kombinerte tilstander hadde jeg satt pris på om det ble lagt ut link her. Eller om noen kan forklare litt mer. Det har blitt skrevet om det flere ganger på dol, men likevel er jeg usikker og føler ikke jeg får alt til å stemme. Vi er alle forskjellige individer, så alt trenger vel ikke alltid å være enten eller.

Anonymous poster hash: 9b779...534
Skrevet

Det er viktig at en ikke tenker "det ene eller det andre".

Disse to lidelsene finnes ofte samtidig (komorbid) hos mange personer.

Skrevet

Blir du oppstemt av for lite søvn i blant ?

Jeg vil heller si det slik at jeg kan få for lite søvn på grunn av at jeg er oppstemt. Jeg har diagnosen BP2.  Men en vanlig BP diagnose forklarer ikke alt. Det er mye samme blandingstilstandene jeg har lagt merke til hos et par nære familiemedlemmer. 

Anonymous poster hash: 9b779...534

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...