Gå til innhold

Finne psykolog (Oslo)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke lenger vente på det offentlige. Får medisinhjelp på dps, men trenger definitivt støttesamtaler. Har etterspurt dette hos det offentlige , men ting tar så sinnsykt lang tid (ventet siden mars)

Jeg har derfor begynt å se meg om etter en privat psykolog, men det er så vanskelig! Var hos en privat psykolog tidligere, men hadde ikle noe særlig utbytte av det.

Jeg sliter med generell angst og "indre uro" i tillegg til depresjon og ocd. Jeg er muligens bipolar 2.

Jeg trenger støttesamtaler til å håndtere vanskelige tanker o.l jeg trenger også en empatisk psykolog .

Hvordan har dere andre gått fram for å finne en psykolog ?

Anonymous poster hash: 32e0a...6cf

Skrevet

Har du undersøkt muligheten for å få samtaler med en psykisk helsearbeider i kommunen du bor også?

Når du sier privat psykolog, mener du da en privatpraktiserende med driftstilskudd eller en som er "helprivat"?

Skrevet

Hei

Takk for svar.

Jeg har også tenkt på at jeg ikle nødvendigvis trenger en psykolog, bare noen å snakke med. Så psykisk helsearbeider høres fint ut. Men dps har ikke gitt meg noe tilbud om det. Hvordan går jeg fram for å få det?

Angående psykolog så var det en "hel privat " jeg tenkte på.

Skrevet

Hei

Takk for svar.

Jeg har også tenkt på at jeg ikle nødvendigvis trenger en psykolog, bare noen å snakke med. Så psykisk helsearbeider høres fint ut. Men dps har ikke gitt meg noe tilbud om det. Hvordan går jeg fram for å få det?

Det er ikke dps som organiserer tildelingen av samtaler med psykisk helsearbeider, det er kommunens hjemmebaserte tjenester. Hvis du leter på din kommunes hjemmeside, så vil du finne ut av hvor man skal henvende seg når man ønsker tjenester fra kommunen. Jeg ville ha forsøkt en slik løsning, før jeg hadde gått i gang med timer hos en privat psykolog ut i fra at kostnadene til dette er store.

Skrevet

Hei

Takk for svar.

Angående psykolog så var det en "hel privat " jeg tenkte på. Anonymous poster hash: 32e0a...6cf

Gå til fastlegen om be henne/han henvise deg til en psykisk helsearbeider. Hvis det tar lang tid med søkeprosessen må du purre på dem.

Skrevet

Hei

Takk for svar.

Her kan du lese mer: https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/psykisk-helse/sok-om-psykisk-helsehjelp/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...