Gjest sunnoggod Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 jeg er en 18 år gammel mann og har et sosialpsykologisk spørsmål: Jeg er fan av å spise sunt( jeg drikker ikke, røyker ike) leser om mat, spiser kun det som jeg tror vil være best i min situasjon-det er en hobby( jeg tenker på alt jeg putter i meg ) fordi jeg vil ta vare på og er fornøyd og elsker kroppen min og den sunne maten min.Men det er jo det med å være sosial, og så er det største problemet som jeg føler at du liksom er teit og egonøysom og dum hvis du spiser alt for sunt, ikke drikker ikke røyker, aldri tar noe som jeg ikke vil ha fordi jeg sier det er usunt for meg!!!Jeg HAR IKKE SP. FORST.men det er det folk tar deg for DET ER DETTE SOM PLAGER MEG!!!Hva skal jeg gjøre for å mestre dette, for jeg vil ikke kaste innpå hva som helst i meg av mat ( jeg bryr meg!) folk mobber meg fordi jeg alltid er så sunn??? hva gjør jeg??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Kanskje du er såpass opphengt i det å være sunn at de andre synes det er morsomt å erte deg litt for det? Neste gang du blir tilbudt noe å spise som du betakker deg for av sunnhetsmessige årsaker kan du jo nøye deg med et "Nei takk", og ikke nevne noe om hvorvidt du synes det er usunt å spise akkurat den matvaren? Erfaringsmessig vil jeg si at folk som har et "oppheng" på noe gjerne vil misjonere dette synet for omgivelsene sine - det er jo å be om å bli ertet eller sett på som sær! Hold på prinsippene dine, du - og hold dem for deg sjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hvis det er noen trøst vil jeg si at det går over når du blir litt eldre. Om ti år er du hipp i vennegjengen, når det går opp for de andre hvor mye de søpler seg til når de feks spiser på McDonalds etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 vet hvordan du har det! har ingen tips..men opplever en del det samme. Fordi jeg er veganer, og har bestemte meninger om å spise kjøtt. Det er fryktligå ikke bli aksepter . Det beste er egentlig å prøve å bare la det gå inn det ene øret og ut det andre. Men det er ikke så lett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 vet hvordan du har det! har ingen tips..men opplever en del det samme. Fordi jeg er veganer, og har bestemte meninger om å spise kjøtt. Det er fryktligå ikke bli aksepter . Det beste er egentlig å prøve å bare la det gå inn det ene øret og ut det andre. Men det er ikke så lett Det er utrolig så provoserte folk blir når man ikke spiser kjøtt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Det er utrolig så provoserte folk blir når man ikke spiser kjøtt! ja! det er sant. Har forstått det sån at du er vegetarianer du og?! de verste er som regel menn...det nytter ikke engang å diskutere om hvorvidt kjøtt er sunt eller ikke med de. Har funnet ut at det beste bare er å overhøre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.