Gå til innhold

NHD/Bør jeg være bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev tidligere ett innlegg om hjertet mitt som slår urytmiske slag. Periodevis fort så sakte slag. Du svarte at dette mest sannsynlig er urolig hjerte og antakeligvis helt ufarlig.

De siste dagene har det spisset seg til. Synes at jeg ofte får slikt urolig hjerteanfall. Har tatt pulsen noe som bekrefter at det slår urytmisk. Blir så redd at det snører seg helt sammen. Får vanskelig for å puste, føler at hjertet galloperer. Og føles ut som jeg nesten besvimer. Dette tror jeg er redsel/angst. Men vet ikke.

Bør jeg være bekymret? Kan jeg vente med å oppsøke lege om ca en uke? Kan jeg vente på ordinær time?

Bruker Lamictal, Cisordinol og Imovane. Kan noen av disse medisinene gi urolig hjerte??

Anonymous poster hash: 7ac6f...8e6

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvor gammel er du? Er det mye hjertesykdom i slekten? Røyker du?

Nei, vanligvis er det ingen grunn til bekymring.

Skrevet

Hvor gammel er du? Er det mye hjertesykdom i slekten? Røyker du?

Nei, vanligvis er det ingen grunn til bekymring.

Jeg er 44 år. Jeg har aldri røykt. Er ca normalvektig. Min bror har hatt litt hjertetrøbbel, men han lever også svært usunt. Ellers ikke mye hjertesykdom i slekten. Men min bestefar døde av hjerteinfarkt da han var i 50 årene, men røykte og hadde arbeid i forurenset miljø..

Takknemlig for svar! :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Høres ufarlig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...