Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, det har jeg ikke sagt heller, det er nok tøft. 

Hvis du synes kostholdet er vanskelig nå, så blir det dessverre ikke spesielt enkelt etter operasjonen heller. Og du er ikke så overvektig at du trenger å legge deg under kniven! 

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• missmas

35

• stjernestøv

10

• frosken

5

• AnonymBruker

4

Hvis du synes kostholdet er vanskelig nå, så blir det dessverre ikke spesielt enkelt etter operasjonen heller. Og du er ikke så overvektig at du trenger å legge deg under kniven! 

Det er sant, vet ikke om jeg hadde klart å spise så lite som de gjør. Blir nok tøft for hun jeg kjenner som vil ta operasjon. Men det er vanskelig å gå ned i vekt, har bare gått ned hundre gram nå siden torsdag. 

Aleris sier det er nesten umulig å gå ned i vekt og bli der når bmi har bikket 35

Ja, Aleris sier nok det, da de jo ønsker å tjene penger på fedmekirurgi. Selv om det er vanskelig å gå ned i vekt og forbli der, så er det hvert år også mange som klarer det. 

Kanskje du kan søke deg til fedmebehandlingsopplegget til NIMI? http://www2.staminagroup.no/nimi/vart-behandlingstilbud/helse-og-livsstil/overvekt---offentlig-avtale/

Nei, det er ikke diskriminering, men et realistisk perspektiv å på at enkelte former for psykisk lidelse vil kunne innebære en svært redusert mulighet for å overholde de retningslinjene som må følges etter fedmekirurgi.

Annonse

Ja men det er så drastisk :/

Men drastisk å dø ung av overvekt også

Det er ingen som dør unge av overvekt. Noen dør unge av kroppslig inaktivitet, junkfood og røyking. Men ikke kroppsfett i seg selv. Dette er fakta, ikke noe jeg finner på. Det er det forskning sier. Så slutt å leve i illusjonene samfunnet spinner for å selge kirurgiske inngrep.

Anonymous poster hash: 943fc...104

Vekt på 80-tallet kvalifiserer vel ikke for operasjon? Om du ikke er ekstremt lav, høres jo ikke det så ille ut.

Joda, det kan det nok - om jeg veide 85 kg hadde jeg hatt en bmi på 36,8 og vært i klasse fedme II.

Joda, det kan det nok - om jeg veide 85 kg hadde jeg hatt en bmi på 36,8 og vært i klasse fedme II.

Ok, men det kan jo ikke være snakk om mer enn 20 kg max før man ikke er i faresonen, og det burde vel ikke gi operasjon...

Alvorlig psykisk lidelse vil kunne utelukke denne muligheten.

venninna mi tok gastriv sleeve , gått ned fra 114 kg til 66 foreløpig, og hun sier hun kjenner flere med bipolar som er operert offentlig tilogmed

alt jeg trenger er en erklæring fra legen til aleris

Annonse

ja, jeg må få legeerklæring fra behandler

Har du diskutert det med behandler da?

Jeg stiller meg tvilende til at du for tiden er stabil nok til at fedmekirurgi vil være forsvarlig. Du har jo det siste året hatt flere episoder hvor du mister litt kontrollen over deg selv, har du ikke?

har fått ny behandler skal til henne om tre uker vi får se da, skal også spørre fastlegen, skal også forhøre meg om nimi. vet av ei som har gått ned 35 på nimi. men venninna mi som tok gastric sleeve sier halvparten av gruppa hennes hadde forsøkt nimi.

har fått ny behandler skal til henne om tre uker vi får se da, skal også spørre fastlegen, skal også forhøre meg om nimi. vet av ei som har gått ned 35 på nimi. men venninna mi som tok gastric sleeve sier halvparten av gruppa hennes hadde forsøkt nimi.

Hva er nimi?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...