Gå til innhold

Jeg er helt sløv og ensom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke stått opp og klokka er snart seks.  En av beste sommerdagene og jeg har ligget i senga i hele dag   medgardinene for.  Skulle egentlig møte en gruppe og spise og gå på byen, men vet ikk om jeg gidder.  Har aldri sett dem før bare registrert meg i en klubb.  Jeg vil heller være alene enn med kjedelige mennesker.

Livet er ikke verdt noe. Jeg orker ikke søke hjelp lenger for det har gjort meg verre enn før.  Det er ikke hjelp å få.  Norsk samfunn er kaldt og ingen bryr seg.  Jeg tenker på å flytte til land jeg har bodd før, men jeg har ikke krefter.

Jeg har barn, barnebarn, gamle foreldre og søsken.  Mine foreldre og søsken lever langt vekk, men barn og barnebarn er i nærheten.  De har aldri tid og jeg er kun byrde for dem.  Jeg er redd når jeg begynner å tenke på å ta mitt eget liv.  Er redd for smerte.  Hva vis jeg bruker de fine somerdagene til å svømme langt ut i havet så jeg ikke kan svømme tilbake.  Det gjør ikke vondt å drukne.

Jeg har ingen jobb i øyeblikket, ingen penge, ingenting.  Har ikke hatt råd til å reise som jeg har gjort før.  Jeg er for gammel og for dårlig til å få jobb.  Jeg duger ikke til noe, ingenting.  Aøllle rundt meg synes jeg er kjedelig og uholdbar.  Jeg lurer også noen ganger på om jeg skulle ta alle piller jeg har i hus og drikke enfull flaske konjak .  Da dør jeg kanskje.

Jeg greier ikke lenger å leve dette kjedelige livet.

Anonymous poster hash: 63e49...1d1
Skrevet

Prøv å let frem til de enkle gleder. Jeg vet ikke hva det kan være for deg, men for meg kan det være:

En kopp te med melk om morgenen

Pus som stryker seg inntil de bare leggene mine hver morgen

Solskinn

Om kvelden, en kjølig dyne å legge seg under

Ha penger nok til å kjøpe diesel i dag og følgelig besøke min eldste sønn på sykehus

De morsomme grimasene til minstemann

Å ha på den fine sommerkjolen min som kostet 50 kroner

Duften av nyvasket tøy

Energi nok til å vaske badet og derav gleden av et rent bad

Tente stearinlys

Stille mørke sensommernetter

Latter fra mennesker som går forbi

Turer ved sjøen og i skogen

Lyden av vind

Prøv å finne dine egne gleder. Det er mitt lille uprofesjonnelle tips til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...