Gå til innhold

Wellbutrin virket for min depresjon, men min OCD er blitt mye værre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før Wellbutrin følte jeg meg helt livløs og suicidal, men etter 3 uker på 150 mg Wellbutrin begynte jeg å få positiv effekt. Depresjonen løftet seg garantert, føler meg mer i livet igjen. Men det er en catch, fordi mine tvangstanker og angst har blitt ekstremt mye verre i tillegg. Nå engster jeg utrolig mye over noe jeg leste på nettet så mye at jeg ikke klarer å fokusere eller noe noen ting. Jeg griner også hele tida. Som jeg har forstått så virker ikke Wellbutrin på OCD, så jeg lurer på nå om hva jeg burde gjøre? Legge til SSRI? Jeg har allerede prøvd Cipralex en stund men jeg bytta fordi jeg følte meg forsatt veldig deprimert på den. Zoloft gjorde meg ganske flat og apatisk. Har du noe forslag NHD?

Anonymous poster hash: b0074...6a6
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du må nok legge til en betydelig dose ssri. Gjerne zoloft.

Skrevet

Du må nok legge til en betydelig dose ssri. Gjerne zoloft.

Jeg er bare litt redd for å bli flat igjen som jeg var sist gang jeg var på Zoloft, men burde nevne at jeg var ikke på full dose da. Blir man forsatt flat på høyest dose av Zoloft? Eller tenker du at jeg vil ikke oppleve noe flathet siden jeg tar Wellbutrin i tillegg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tenker at W vil oppheve flatheten.

Skrevet

Jeg vet også at SSRI ikke kan virke like bra eller i det hele tatt hvis man begynner på den for andre gang. Jeg var på Zoloft i 5 uker før legen min tok meg av den, er det nok til å muligens forverre effekten på den andre forsøk?

Anonymous poster hash: b0074...6a6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...