Gå til innhold

bråkete destruktiv nabo, men jeg får ikke flytte

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Naboen som flyttet inn i desember er verre og verre for hver uke som går, og nå kaster han ut medisinene og brøler og smeller med dører og forstyrrer roen min. Han kaster pillene og nekter å ta dem. Jeg mener han bør bli lagt inn på psyk, men ingen av personalet gjør noe. Han blir bare verre og verre og det går utover meg som må sitte å høre på smellinger i veggen. Personalet vill jo bare være snill med ham, men uansett hva de gjør for denne utviklingshemmende tenåringen, så hjelper det ikke. Jeg kan ikke sitte her å ane fred å ingen fare med å se på tv, når tven overdøves av destruktive smell i hele leiligheten min. (Leilighetene er meget lytte også). En annen person fikk tilbud om å flytte på en bolig på en boligområde jeg hadde sagt til kommunen for lenge siden at jeg ville flytte til. Jeg var vissnokk først i køen der, men så fikk en annen dame leiligheten istedet. Og her sitter jeg, med mine lydømfintlige ører å må høre på denne sabla galskapen. Hva gjør jeg nå? Dessuten har jeg sett at han slo personalet.

Fortsetter under...

Blomsterfluen
  Trine skrev (På 17.8.2015 den 18.30):

Du bør vel ta det opp med personalet, på en hyggelig måte. Fortelle dem hvor slitsomt bråket er for deg. Si at du får vondt i ørene. Alternativt kan du jo bråke like mye tilbake og se hva naboen syns om det.

Ok. Jeg har prøvd å smelle med døra noen ganger for å ta igjen, men han driter i det og skjønner ikke hintet. Jeg har tatt det opp med personalet men de gjør ikke noe med det. Han vråker når personnalet skal hjelpe ham. Og det er ofte.

Blomsterfluen skrev (På 17.8.2015 den 18.38):

Ok. Jeg har prøvd å smelle med døra noen ganger for å ta igjen, men han driter i det og skjønner ikke hintet. Jeg har tatt det opp med personalet men de gjør ikke noe med det. Han vråker når personnalet skal hjelpe ham. Og det er ofte.

Bruk hodetelefoner med musikk, så hører du ikke bråket.

Blomsterfluen skrev (På 17.8.2015 den 18.38):

Høres veldig slitsomt ut. Hva om moren din prater med personalet?

Annonse

Blomsterfluen
  Trine skrev (På 17.8.2015 den 19.06):

Høres veldig slitsomt ut. Hva om moren din prater med personalet?

Mamma har både pratet med personalet og kommunen men de gjør ikke noe med det. De sier bare at de prøver å finne ut hvorfor han er sånn. Men de finner det jo ikke ut, det har bare blitt verre, selvom de har prøvd nå i 8 måneder.

Blomsterfluen skrev (På 17.8.2015 den 19.11):

Mamma har både pratet med personalet og kommunen men de gjør ikke noe med det. De sier bare at de prøver å finne ut hvorfor han er sånn. Men de finner det jo ikke ut, det har bare blitt verre, selvom de har prøvd nå i 8 måneder.

Jeg tror noen bare må slå hardt ned på dette. Si at nå har det pågått i 8 mnd, hadde det vært et borettslag så hadde fyren blitt kastet ut. De får heller sette han på et sted med andre bråkemakere. Fortelle klart at dette går for mye ut over din livskvalitet, legg gjerne på litt. Si at du er redd han. Si at det bare blir værre og værre og at du ikke kan ha det slik mens de prøver å finne ut hvorfor han er sånn.

Du kan jo ikke bo sånn som dette. Utrolig at de ikke forstår det.

Blomsterfluen

Nå har jeg skrevet sak til lokalavisa og skrevet mail til kommunens boligstyremann og skrevet klagebrev at noe må gjøres nå, og jeg skrev i tillegg at grensa er nådd og skrev at jeg orker ikke å bo i et pu rottehull som dette. (Pu står for psykisk utviklingshemmede).

Blomsterfluen
  Psychopomp skrev (På 17.8.2015 den 20.00):

Flytt til egen bolig med oppfølgning fra kommunepsykiatrien.

Ok. Men mamma mener jeg må ha kommunal bolig pga at jeg ikke klarer meg helt selv sån som så mange andre kan. Og jeg har ikke råd til markedsbolig fordi jeg har nettopp kjøpt meg bil. (Personal må kjøre meg fordi jeg kan ikke kjøre, for å handle og diverse viktige ting)

Blomsterfluen
  Psychopomp skrev (På 17.8.2015 den 20.14):

Det finnes da kommunale vanlige leiligheter?

Ja men ingen ledige. En annen person fikk flytte inn den eneste ledige, lenge etter at jeg var satt først i køen for å få flytte på annen bolig.

Blomsterfluen skrev (På 17.8.2015 den 20.16):

Ja men ingen ledige. En annen person fikk flytte inn den eneste ledige, lenge etter at jeg var satt først i køen for å få flytte på annen bolig.

Det hender det dukker opp akuttilfeller som går forbi køen, selvsagt kjedelig for den som blir forbigått, men... 

Annonse

Blomsterfluen
  Lillemus skrev (På 17.8.2015 den 20.33):

Det hender det dukker opp akuttilfeller som går forbi køen, selvsagt kjedelig for den som blir forbigått, men...

Ok, men jeg burde vært den mest akutte, for dette er extremt.

Trine skrev (På 17.8.2015 den 19.20):

Fortelle klart at dette går for mye ut over din livskvalitet, legg gjerne på litt.

Hvorfor i all verden oppfordrer du til å juge?

Anonymous poster hash: fe3ec...284

Blomsterfluen
  Psychopomp skrev (På 17.8.2015 den 20.39):

Tidligere her snakket du om en hel villa, og lenket til en millionbolig... kan vel hende du har råd til noe mindre dyrt enn det... da kan du også få bostøtte.

Da hadde jeg ikke kjøpt bil. Jeg hadde bare 100.000 kr til råds. Nå har jeg under 10.000 til råds og jeg får bare uføretrygd på 16.000 og 15.000 går til beraling av boligen jeg bor i nå, og til masse annet.

Blomsterfluen
  Psychopomp skrev (På 17.8.2015 den 20.53):

Tror ikke det finnes et sted i Norge hvor det er umulig å finne en leilighet til under 8000... du flytter jo såklart vekk fra PU-boligen, og betaler ikke mer der, når du faktisk ikke får det du betaler for (du betaler ikke tisenvis av kroner i leie når naboene dine får lov til å holde på sånn). Egentlig så er det litt svindel, etter min mening, å ta betaling fra deg, for at du bor der, når forholdene er slik.

Jeg betaler mer enn 6.000 kr for å bo der, i måneden.

Endret av Blomsterfluen
  Blomsterfluen skrev (På 17.8.2015 den 20.05):

Ok. Men mamma mener jeg må ha kommunal bolig pga at jeg ikke klarer meg helt selv sån som så mange andre kan. Og jeg har ikke råd til markedsbolig fordi jeg har nettopp kjøpt meg bil.

Da må man prioritere. En skikkelig bolig er viktigere enn bil etter min mening.

Anonymous poster hash: 96aca...5bf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...