Gå til innhold

Koser de trygdede seg glugg ihjel?

11 stemmer

1. 1. Koser de trygdede seg glugg ihjel?

• Ja
      4
    • Nei
      7

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke folk flest mener noe som helst om deg i det hele tatt.  Ikke om meg heller.  Enkelte mener nok noe om grupper vi tilhører, men det trenger ikke gjelde oss som individer i det hele tatt.

Ok, får prøve å tenke sånn da. I kognitiv terapi er uansatt sannheten det som er hensiktsmessig. Blir vel det samme her? :)

Fortsetter under...

Ok, får prøve å tenke sånn da. I kognitiv terapi er uansatt sannheten det som er hensiktsmessig. Blir vel det samme her? :)

I denne sammenheng tror jeg det er lurt, ja.  Man får uansett ikke gjort så mye med andres tanker.  Egne tanker og handlinger er langt lettere å ta kontroll over.

I denne sammenheng tror jeg det er lurt, ja.  Man får uansett ikke gjort så mye med andres tanker.  Egne tanker og handlinger er langt lettere å ta kontroll over.

Hva betyr det hva andre mener? Jeg hadde hatt normalt med "energi" uten medisin.

Annonse

Jeg er delvis trygdet, og jeg kan kose meg.  Men det er ingen tvil om at årsaken til at jeg er trygdet har tatt mange av mine år.  Jeg skulle heller ønske jeg kunne være frisk og i full jobb. Men i gode perioder prøver jeg å glede meg over livet.  

Anonymous poster hash: 13785...b26

Jeg opplever til og med trygdede som kommer med sleivete kommentarer om folk på trygd. men det er som med innvandringsmotstandere, de snakker dritt om gruppen (innvandrere eller trygdede), men liker de de kjenner...  Type "da mener jeg ikke deg"...

Sånn er det og sånn vil det altid være...

Endret av Inner self

Jeg tror mange av de som (f.eks.) sitter i rullestol ser på meg som et avskum. "Han er da ikke dårlig til beins!"

Nå skjønner jeg ikke hva du sikter til, rullestol er da intet hinder fra å jobbe, finnes massevis av folk med kontorjobber og til og med hjemmekontor, dersom du har nok vilje så får du det til (og det er jo mange folk i rullestol som jobber...)

De har hindringer som gjør det mye vanskeligere å få seg en jobb, og noen av dem gir opp, akkurat som deg. Og det forstår de nok

De som evt ser ned på deg må være de uten både armer og bein eller PU etc, for de kan jo utelukkes fra manglende vilje aspektet der er det ren funksjons mangel som er årsaken. De er dermed "mer verdige trygda". men er vel ikke så mange av dem i bygda di

Anonymous poster hash: 29ef1...4c2

Nå skjønner jeg ikke hva du sikter til, rullestol er da intet hinder fra å jobbe, finnes massevis av folk med kontorjobber og til og med hjemmekontor, dersom du har nok vilje så får du det til (og det er jo mange folk i rullestol som jobber...)

De har hindringer som gjør det mye vanskeligere å få seg en jobb, og noen av dem gir opp, akkurat som deg. Og det forstår de nok

De som evt ser ned på deg må være de uten både armer og bein eller PU etc, for de kan jo utelukkes fra manglende vilje aspektet der er det ren funksjons mangel som er årsaken. De er dermed "mer verdige trygda". men er vel ikke så mange av dem i bygda di

Tror de fleste ser ned på meg.

Det er faktisk veldig vanskelig for folk med funksjonshemming å få jobb. Ikke umulig, men veldig vanskelig.

Anonymous poster hash: 87201...cb0

Annonse

Det er faktisk veldig vanskelig for folk med funksjonshemming å få jobb. Ikke umulig, men veldig vanskelig.

Anonymous poster hash: 87201...cb0

Helt enig i det, og synes det er greit at man setter dem på trygd, på samme måte som det ville vært greid om man gjorde mer fra samfunnets side for å inkludere dem. Ett fett for meg. Men synes ikke de "fortjener trygda mer" enn andre trygdede, som det ble antydet. De har ingen grunn til å se ned på andre trygdede i mine øyne. Så er det sikkert mulig noen av dem gjør det uansett, alle er forskjellige

Ja jeg tror mange med fysisk/somatisk funksjonhemming mener dette om de med psykiatriske problemer.

Okei, men da får psykiatripasientene slå seg sammen og begynne å tenke slik om de med fysiske problemer. De bruker nok bare fysiske problemer som unnskyldning for å slippe, de late jævelne ;) Så kan de to gruppene sitte å tenke stygge tanker om hverandre, blir 'liddli' morro, vil jeg tro

Okei, men da får psykiatripasientene slå seg sammen og begynne å tenke slik om de med fysiske problemer. De bruker nok bare fysiske problemer som unnskyldning for å slippe, de late jævelne ;) Så kan de to gruppene sitte å tenke stygge tanker om hverandre, blir 'liddli' morro, vil jeg tro

;)

Men hvordan er samfunnet? Er det "ok" at jeg lever det livet jeg gjør? Jeg tror det slettes ikke er ok!

Er det noe å gjøre med det?

Nei er vel egentlig ikke det. Så er jo meningsløst å snakke om det, i alle fall gang på gang på gang. Bedre å bruke tiden på noe mer oppbyggelig og ålreit! Men hvis man føler skam så er det kanskje ikke så rart man gnåler på det.

Nei er vel egentlig ikke det. Så er jo meningsløst å snakke om det, i alle fall gang på gang på gang. Bedre å bruke tiden på noe mer oppbyggelig og ålreit! Men hvis man føler skam så er det kanskje ikke så rart man gnåler på det.

Sant nok det, vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...