Gå til innhold

Koser de trygdede seg glugg ihjel?

11 stemmer

1. 1. Koser de trygdede seg glugg ihjel?

• Ja
      4
    • Nei
      7

Anbefalte innlegg

Hva innebærer "seriøst" for deg? Er det beslektet med "politisk korrekt"?

De fleste trygdede er uglesette, og folk flest mener de er snyltere. Er det sånn at flertallet tar feil da?

Hvorfor produserer du innlegg egnet til å øke stigmaet knyttet til å være uføretrygdet?

Fortsetter under...

Ja jeg tror mange med fysisk/somatisk funksjonhemming mener dette om de med psykiatriske problemer.

Eller kanskje de med fysiske funksjonshemninger forstår at ting nettopp kan være mer kompliserte enn de virker for folk som ikke kjenner detaljene, og derfor ikke fordømmer noen.

Jeg synes du tegner er trist bilde av velferdssamfunnet der de som er friske og i jobb sitter øverst og hater de som ikke er like heldige - og så er det et hierarki innenfor gruppa som mottar støtte, der de med synlige problemer ser ned på de med mer skjulte begrensninger.  Det mangler bare påstander om at innvandrere og asylsøkere får alt gratis, så er lavmålet komplett :angry:  

Jeg synes du tegner er trist bilde av velferdssamfunnet der de som er friske og i jobb sitter øverst og hater de som ikke er like heldige - og så er det et hierarki innenfor gruppa som mottar støtte, der de med synlige problemer ser ned på de med mer skjulte begrensninger.  Det mangler bare påstander om at innvandrere og asylsøkere får alt gratis, så er lavmålet komplett :angry:

Min erfaring er at det er sånn det er. Ang. jobb/trygd og ulike "funksjonshemminger". Jeg påstår ikke at innvandrer og asylsøkere får alt gratis, akkurat som jeg ikke påstår at trygda får alt gratis - jeg sier bare noe om hvordan jeg erfarer av samfunnet arter seg.

Annonse

Min erfaring er at det er sånn det er. Ang. jobb/trygd og ulike "funksjonshemminger".

Det har ikke falt deg inn at skattebetalere også kan være glødende tilhenger av velferdsstaten og ikke bruker energi på å hate brukerne av den? 

Takk for tilliten :(

Det har ikke falt deg inn at skattebetalere også kan være glødende tilhenger av velferdsstaten og ikke bruker energi på å hate brukerne av den? 

Takk for tilliten :(

Kanskje de mener noen lurer til seg trygd, "hater" dem... hvem vet. Ikke godt å vite! Det er bare spekulasjoner på dette tidspunktet!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...