Gå til innhold

hvem kan delta i special olympics lekene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det bare for de med utviklingshemning, dysleksi og eller adhd? Eller er det for de med bare aspergers eller høytfungerende autisme uten verken utviklingshemming, eller adhd eller dysleksi også?

Jeg synes du skal ringe Special Olympics Norge og spørre. http://www.specialolympicsnorge.com/start/Hjem/index.html

Ut i fra deres ideologi, så bør du kunne få delta på aktiviteter i regi av dem dersom autismen din gjør det vanskelig å delta i ordinær idrett. De omtaler jo seg selv  som idrettsorganisasjonen som har plass for alle.

Lykke til:-)

Annonse

Hun ene jenta som er med har jo bare adhd og dysleksi, og dette er jo ikke noe som påvirker funksjonsnivået eller intelligensen på den måte som f.eks downs gjør. Så jeg skjønner ikke hvorfor hun er med i special olympics. Adhd gjør en hyper og dysleksi gir en lesevansker. Og jeg skjønner ikke hvordan dette kan kvalifiseres til special olympics?

Anonymous poster hash: a1374...c82

Hun ene jenta som er med har jo bare adhd og dysleksi, og dette er jo ikke noe som påvirker funksjonsnivået eller intelligensen på den måte som f.eks downs gjør. Så jeg skjønner ikke hvorfor hun er med i special olympics. Adhd gjør en hyper og dysleksi gir en lesevansker. Og jeg skjønner ikke hvordan dette kan kvalifiseres til special olympics?

Jeg tenker at dersom vanskene hennes gjør det vanskelig å få innpass eller delta i ordinær idrett, så er det flott om hun får mulighet til å delta på aktiviteter i regi av Special Olympics.

Jeg tenker at dersom vanskene hennes gjør det vanskelig å få innpass eller delta i ordinær idrett, så er det flott om hun får mulighet til å delta på aktiviteter i regi av Special Olympics.

Det hørtes rart ut synes jeg. Men nå er det kanskje ikke sånn at man får penger viss man vinner, gull eller sølv f.eks? Det er kanskje bare for moro skyld?

Viss det er for moro skyld blir det jo noe litt annet kanskje. Viss ikke blir det urettferdig synes jeg.

Er det bare for de med utviklingshemning, dysleksi og eller adhd? Eller er det for de med bare aspergers eller høytfungerende autisme uten verken utviklingshemming, eller adhd eller dysleksi også?

Hei!

Det er for alle med en utviklingshemning;-)

Nå tenker jeg vel autisme er mer en utviklingshemning enn dysleksi og adhd:-)

Hvis du stiller, heier jeg på deg :D

Jeg er så utviklingshemmet at jeg strever daglig:-) mens andre studenter kan hente seg en gratis kaffe..

så kan ikke jeg det, jeg følger ruter,  tider og faste systemer, de uten autisme, hvie de ikke har utdanning innen psykiatri kan ha vansker med å forstå dette.

Jeg har problemer med å forstå det selv.

men jeg er skikkelig utviklingshemmet og har vært det fra jeg ble født:-)

Det er ikke kult, men litt komisk likevel.

Jeg 

Annonse

Hei!

Jeg er så utviklingshemmet at jeg strever daglig:-) mens andre studenter kan hente seg en gratis kaffe..

så kan ikke jeg det, jeg følger ruter,  tider og faste systemer, de uten autisme, hvie de ikke har utdanning innen psykiatri kan ha vansker med å forstå dette.

Jeg 

<Ja, det virker som du synes det er litt morsomt..

Jeg har asperger og det påvirker hverdagen min DØGNET RUNDT og det er IKKE morsomt eller noe å le av, synes jeg.

Anonymkode: 080c7...2de

Hei!

Jeg 

jeg trodde att mennesker med aspergers og høytfungerende autisme ikke var utviklingshemmet, jeg. Det var det psykologen sa til meg da jeg fikk høytfungerende autisme.

Nei, det er ikke mor

Jeg 

Nei, det er ikke morsomt i det hele tatt. Det gjør livet ekstremt vanskelig, rett og slett til et helvete, og det IKKE komisk på noen som helst måte!!!!!

Anonymkode: b7ca8...af8

Jeg blir helt forvirra her nå... Jeg har ikke utviklingshemning men jeg har høytfungerende autisme, mens dere er utviklingshemmet og har aspergers?. Tok psykologen feil da han sa at de med høytfungerende autisme og aspergers har normal iq og ikke er utviklingshemmet? Psykologen jeg fikk diagnosen av er spesialist i autisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...