Gå til innhold

Hva har du fått ut av siste året?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker ofte at jeg står på stedet hvil og at jeg ikke har kommet meg noen vei, ikke gjort noen fremskritt, ikke fått noe ut av den siste tiden. Men når jeg tenker meg om har det faktisk skjedd noen forandringer det siste året.

Hvordan har det siste året vært for deg? Føler du at du har utviklet deg på noe felt?

Fortsetter under...

Nei, jeg føler bare at jeg er blitt ett år eldre.

Det synes jeg var trist å høre! Men det trenger heller ikke være noen stor utvikling, en utvikling som har gledet deg? Jeg håper virkelig året som kommer bringer deg mer :)

Jeg tenker ofte at jeg står på stedet hvil og at jeg ikke har kommet meg noen vei, ikke gjort noen fremskritt, ikke fått noe ut av den siste tiden. Men når jeg tenker meg om har det faktisk skjedd noen forandringer det siste året.

Hvordan har det siste året vært for deg? Føler du at du har utviklet deg på noe felt?

Nei, ikke i det hele tatt. Er verre enn for ett år siden. Helsevesenet er en stor vits. 

Annonse

Det synes jeg var trist å høre! Men det trenger heller ikke være noen stor utvikling, en utvikling som har gledet deg? Jeg håper virkelig året som kommer bringer deg mer :)

Jeg har opplevd mye hyggelig i året som gikk, men føler ikke at jeg utvikler meg noe særlig. I min alder forfaller man.

Anonymous poster hash: 85e4e...2c7

Kanskje du har blitt litt klokere? Jeg synes det er trist at du føler at alt står stille :(

Jeg ønsker at mange gode ting skal skje deg i det videre :)

Takk for det. Håper mange gode ting skjer hos deg også :)

Det gjelder vel å finne gleder i hverdagen.

Godt spørsmål!

Det fikk meg til å tenke....

På flere områder har jeg utviklet meg i positiv retning, blitt mer bevisst på hvem jeg er og hva jeg ønsker ut av den hverdagen jeg har nå, blitt mye mer bevisst på at vi som foreldre er forbilder for ungene og hvordan vi oppfører oss og har hverdagen, kommer til å prege ungenes liv når de om ikke så lenge blir voksne. Jeg er blitt mer bevisst på at det ikke er så lenge til de begynner å flytte ut, og at jeg ønsker å omslutte dem med enda mer trygghet og kjærlighet for liksom å fylle opp lagrene deres for å gjøre dem rustet til å gå ut i den store vide verden....!

Jeg har lest flere romaner det siste året, og det gir meg stor glede! Jeg har hatt mange dype gode samtaler med ei god venninne, og vi betyr mye for hverandre. Jeg har kommet litt nærmere min søster og vi to familiene har vært mer sammen. Det som er mest negativt er at mannen min og jeg fremdeles strever med kommunikasjon. Vi klarer ikke å samtale sammen om skikkelige ting. Hverdagen går ofte helt greit når det bare er masse aktiviteter som går i ett og en bare trenger å gi beskjeder - men i perioder eller på enkeltdager som er roligere og når det er rom for samtaler, så går det sånn i stå. Og det er jo litt trist.

Så mitt mål for det neste året må være å bedre kommunikasjonen med mannen, og opprettholde de andre punktene over :-)

Har blitt flinkere på jobben og ikke minst bedre lønnet.

Utviklet meg på trening, vunnet en konkurranse. Klubben har fått nytt treningssenter med bedre timetilbud og flotte lokaler.

Slo opp med eksen og gjorde slutt på et forhold som hadde vært bra men blitt rene sorgen. 

Blitt komfortabel og husvarm i den nye leiligheten min.

Reist helt på egen hånd uten venner eller slekt og kost rævva av meg.  

Kommet enda nærmere kjæresten i og med at vi for alvor ser etter tomt vi skal kjøpe sammen. Ser med skrekkblandet fryd at ungene blir mer og mer voksne og selvstendige. Blitt litt tryggere på meg selv, spesielt i jobbsammenheng og det føles godt. :) I det store og hele har jeg det veldig fint. :)

Annonse

Jeg har utfordret meg selv mye det siste året og i og med at jeg har overvunnet mye av mine "skrekker og gruer", ting jeg frykter vil jeg si at jeg har utviklet meg myyyye det siste året. Jeg er blitt fysisk og psykisk sterkere. Og jeg elsker følelsen av å overvinne, den bærer meg gjennom hverdagene på en helt spesiell måte. Seier smaker!

Anonymous poster hash: 721b0...974

Nei, ikke i det hele tatt. Er verre enn for ett år siden. Helsevesenet er en stor vits. 

Jeg synes det er synd at du har en slik opplevelse. Jeg synes det er trist når noen ikke får hjelp til å bli bedre.

Men er det ikke noen områder du opplever at du har utviklet deg litt på likevel? Har du lært noe nytt for eksempel?

Har det nødvendigvis noen hensikt med "utvikling"?

Nja, det spørs vel hva man legger i begrepet "hensikt" det... Jeg ønsker i alle fall en utvikling på noen områder, hvor jeg opplever at slik situasjonen er nå så er dette ødeleggende for meg i hverdagen... Men det er nå bare min personlige mening da ;)

alt dreier seg om vekt

men har lært at jeg vrkelig skal gå all in nå for godt denne gange. ikke gå opp igjen.

Hadde ikke du fått deg jobb også? Det må jeg si at er en veldig stor forandring! 

Du får ha lykke til med ditt prosjekt med å gå ned i vekt. Jeg ønsker deg alt godt :)

Endret av umakenverdt

Jeg har utfordret meg selv mye det siste året og i og med at jeg har overvunnet mye av mine "skrekker og gruer", ting jeg frykter vil jeg si at jeg har utviklet meg myyyye det siste året. Jeg er blitt fysisk og psykisk sterkere. Og jeg elsker følelsen av å overvinne, den bærer meg gjennom hverdagene på en helt spesiell måte. Seier smaker!

Så utrolig fint! Gratulerer med det :) 

Hadde ikke du fått deg jobb også? Det må jeg si at er en veldig stor forandring! 

Du får ha lykke til med ditt prosjekt med å gå ned i vekt. Jeg ønsker deg alt godt :)

ja je har fåt jobb også, og lært at jeg kan greie møte opp hver dag selv om jeg sliter, for jeg kan bare sove resten av dagen og natten

takk takk :)

Det siste året har vært veldig travelt, veldig spennende og lærerikt og utrolig gøy. Jeg har skiftet jobb og får anvende det jeg har kunnskap om, og har satt meg inn i nye fagfelt. Jeg får tillit og ansvar, god tilbakemelding både på jobben jeg gjør og på meg som person og liker veldig godt den rollen jeg har fått. På privaten er det rolig, hyggelig og givende. Mannen min og jeg har det finere enn noen gang og trives ordentlig godt i hverandres selskap. Vi har reist masse, men ogdå kost oss masse hjemme, alene eller med venner. Jr har det bra, er snart voksen og er fremdeles en trygg, klok, varm og fin fyr som vi bare får god tilbakemelding om. Livet er godt og jeg føler meg heldig og takknemlig som har det så godt.

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...