Gå til innhold

Det er tid for fredagsquiz...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samme score her men enig. Spesielt det om hvem man snakker med ved bordet:)

Ja. Også uenig i at "informal" antrekk betyr drakt etc., jeg har "svart belte" i relativt formelle mottakelser i utlandet, og min erfaring er at ved "informal" antrekk er det tilstrekkelig med skjørt og bluse/topp etc. (som i mine øyne er mindre formelt enn drakt). Uttrykk som da er mest brukt er "business attire", "smart casual", "comfortable" og evt. "blact tie/tuxedo, men sistnevnte er jo helst til såkalte gallamiddager (som ikke nødvendigvis er galla - forvirret nå? ;) )

Endret av Xtra

Fikk bare en feil - og det var det om borddame. Ekstremt sjelden jeg er i "fine" selskaper, så det med borddame tenker jeg aldri på. Prøvde å huske hvordan vi satt i bryllupet for 21 år siden, men vi satt nok omvendt av det som var regel da.

Ellers var det jo full klaff!

Fin frue er jeg så absolutt ikke :-P

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...