Gjest Katia Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Lurer litt på hvilken mat-olje det er minst fett i, jeg? Lager mye wok-mat. Det er sunt og slankende mat. Men jeg ønsker ikke bruke en veldig fet olje, for det er jo DEN jeg legger på meg av. Tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motiaz Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 olje er olje..altså rent fett. All olje iunneholder lik mengde kalorier. Altså 9 pr gram 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Olje = fett. Tipset må vel bestå i å bruke sånn slipp-lett-panne i stedenfor wok...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei Katia, Det er ikke noe forskjell på fettinnholdet i oljer. 14 g fett pr spiseskje er det vanlige (=ca. 125 kcal). Raspolje og olivenolje er gode valg (de er rike på enumettede fettsyrer). Maisolje og solsikkeolje er rike på flerumettede fettsyrer, og kan også godt brukes i blant. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.