Gå til innhold

Sandberg trakk seg fra debatt i protest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

IS må bekjempes militært. Poenget er det langsiktige bildet. Hvorfor har vi IS i dag, når vi ikke hadde IS før "krigen mot terror" begynte?

En kan jo lure.

Da hadde man vel noe annet.

Uansett kan man ikke ta i mot et ubegrenset antall flyktninger (som pussig nok flesteparten viser seg å være friske unge menn).

Et sterkt IS nå er direkte resultat av vestlig millitærokkupasjon av Irak, og IS er per i dag en av de største faktorene til at det blir vanskelig, om ikke umulig på lang lang tid å stabilisere Syria, som skaper en fortvilet situasjon for sivilister og uskyldige mennesker. Disse menneskene vi nå vil "hjelpe" bare de er i Syria. Jeg har ikke noe løsning det er litt som å trekke splinten ut av en granat, kaste den på gulvet og spørre "hva er din løsning på at den ikke sprenger nå". Det jeg med sikkerhet kan si er at jo mer bryllup vi bomber, jo fler IS soldater blir det. Det vi skulla ha gjort, var å la Irak spille sin egen historie. Det hadde nok blitt mye lidelse da og, men langt unna de globale katastrofene vi er vitne til i dag, og i det minste Hadde vi ikke tenkt å takka oss selv. Veldig forenklet tror jeg vi må tenke langsiktig. Formane til moderasjon, diplomati, støtte opplysning og utdanning og hjelpe det vi kan av de få som klarer komme seg vekk.

Endret av adhemar

Over et lengre tidsperspektiv enn noen år trenger man neppe færre "fotsoldater" med dronekrig... det der er som veps som angriper en bjørn. Er det 100 veps så får bjørnen vondt, men den blir hissig og gal, og går til angrep på alt og alle rundt seg (les: barn og kvinner den kan voldta og homser å halshugge).

Forferdgelige grusomheter begått i Allahs navn foregikk vel også før Irak-krigen?

Hm, Saddam da? Var han jihadist?

Hørt om Taliban som herjet før 2001? Menneskrerettigheter har vel heller aldri stått spesielt sterkt i f.eks. Iran eller Saudi-Arabia, faktisk ikke noe muslimsk land som jeg kan komme på.

Spørsmålet om menneskerettigheter i islam blir ofte et spørsmål om forholdet mellom Sharia - Islams lov - og FNs menneskerettighetserklaring. Hva skal ha forkjørsrett i tilfelle konflikt?

Menneskerettighetene i Islam er ikke vedtatt av noe parlament eller annen politisk forsamling. For de er gitt av Gud.

http://koranen.no/artikkel.php?id=176

Da hadde man vel noe annet.

Uansett kan man ikke ta i mot et ubegrenset antall flyktninger (som pussig nok flesteparten viser seg å være friske unge menn).

og så er de så sleipe å ta med noen barn rett utenfor kysten, som alibi. Se på bilde e, de smiler til og med ! Nei, bare oppskrytt hele greia. http://www.tv2.no/v/908564/ Og nei, det var ille store, samlede organisasjoner som hatet vest en før vi bomba dem.

Annonse

Men selvsagt, militær løsning vil få våre nye landsmenn til å hevde at vi "dreper muslimer", "Norge er terrorister", så vil våre 200 IS + 200'000 "moderate" soldater angripe Norge. 

Er samtlige muslimer i Norge noe slags femtekolonnister?

Der kom IQ kortet også ja. Slike som Adhemar, har ikke noe vetugt å komme med annet en å ty til slikt når de ikke klarer å komme med saklige argumenter...

Tror nok jeg har minst like høy IQ, men Adhemar er kanskje en slik som ikke er veldig god på retorikk, og heller tyr til billige triks, når hen trenger å føle seg bra, ved å fordumme noen andre?

Jaja, greit å vite om folks nedrige personlighetstrekk først som sist, så kan man ignorere de for de skinnhellige kujonene det er.

Narsisisme er ingen god egenskap i min bok..

Folkeskikk er nok kanskje  noe Adhemar ikke fikk med seg fra sine foreldre..

Endret av Inner self

Hørt om Taliban som herjet før 2001? Menneskrerettigheter har vel heller aldri stått spesielt sterkt i f.eks. Iran eller Saudi-Arabia, faktisk ikke noe muslimsk land som jeg kan komme på.

Spørsmålet om menneskerettigheter i islam blir ofte et spørsmål om forholdet mellom Sharia - Islams lov - og FNs menneskerettighetserklaring. Hva skal ha forkjørsrett i tilfelle konflikt?

Menneskerettighetene i Islam er ikke vedtatt av noe parlament eller annen politisk forsamling. For de er gitt av Gud.

http://koranen.no/artikkel.php?id=176

taliban kom til makten, utrustet og supportert av USA for å bekjenpe sovjet under onkupasjonen, for å hindre russisk fotfeste. På den tiden var det rusland som var de slemme. Så støtta vi Saddam med våpen og opplæring for å krige mot iran i en krig som var basert på grenser trukket opp av britisk komonisering. Iran fikk forlvrig noen våpen de og. Så går vi inn i afghanistan for å forlenge en 20-30 år lang sammenhengende krig, i et land i ruiner, hbor vi prøver bombe alt som så ut som to murstein oppå hvetandre. Irak krangler med kuwait pga grenselinjer trukket opp av britene etter koloniseringen, vi beskyttetvåre interesser og lar saddam være fordi han holder gryende fantatikere i sjakk, deriblandt folk som Krekar. Små hatgrupper (al quaida) gjennomfører terrorangrep mot USA, som på sin side prøver late som Saddam Hussein var Al Quaide, noe bullshitjug on atomvåpen og here we go again. Mer bombing, mer våpen og store deler av en verdensdel i fattigdom, ruiner og nød. Men våpen har dem, hater alt og alle etter kontinuerlig krigføring og millitærokkupasjoner fra vesten. Og der står vi i dag etter å ha brukt milliarder på å lrige mot den og milliarder på å støtte at de kriger mot hverandre. fRP, som forlvrig har støtta hver krone vi har brukt på å komme dit vi er i dag, mener vi nå ikke har råd til å hjelpe et par tuse. Av de mange millioner mennesker vi har vært sterk bidragsyter til å være der de er. Dagens historieleksjon.

Annonse

fRP, som forlvrig har støtta hver krone vi har brukt på å komme dit vi er i dag, mener vi nå ikke har råd til å hjelpe et par tusen.

Det er vel snakk om langt mer enn et par tusen. Men du mener kanskje alle sluser skal åpnes?

Ja, kanskje Osama var en fantasifigur skapt av USA for å legitimere krigen. Det samme kan kanskje sies om dagens situasjon. Hva med de som skøyt Malala? Hva om det var CIA som var ute etter å skape et forkjemper? Det er mye vi ikke vet.

Kanskje IS er en fantasiorganisasjon også, skap av USA?

Det virker som om du mener USA er arkitekten bak all faenskap i verden siden '45. Men hvordan hadde verden sett ut uten USA? Kanskje vi hadde snakket russisk og tilbedt Stalin i dag? Hvem vet.

Er samtlige muslimer i Norge noe slags femtekolonnister?

Du får tegne en karikatur av Mohammed så ser du hvor loyaliteten deres ligger ;)

Men får litt sånn "troll eller psyk" følelse av hele tråden, men det blir vel sånn når en bare har troll og psyke på dette forumet. Og det er jo greit nok da

Anonymous poster hash: 7b381...0a1

Du får tegne en karikatur av Mohammed så ser du hvor loyaliteten deres ligger ;)

Men får litt sånn "troll eller psyk" følelse av hele tråden, men det blir vel sånn når en bare har troll og psyke på dette forumet. Og det er jo greit nok da

Sånn er det her på Avdelingen, vel.

Kanskje IS har utviklet seg mye pga. USA? Det tror jeg...

Men neida, jeg ser at det kan virke som jeg bare ser på USA her, men det er ikke tilfelle at jeg gjør det, det ble litt ensformig fremstilt fra min side her nå. Det var mest en reaksjon det vi snakket om; "krigen mot terror" - jeg bare påpeker at USA heller ikke er svigermors beste barn, eller noe i den duren, eller hva man skal si. Sieg heil. Neida. Noe sånt. Leggetid for små gutter?

Er nok det beste ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...