Gå til innhold

Det er ingen skam å jobbe i butikk!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Hvordan får du det til å stemme?

150 x 37,5 x 47 = 264k...

Anonymkode: 1e75d...7c4

Tallene til Frosken er for hele bransjen. 150 kr er vel lønna til de på "gølvet". Jeg er litt overrasket over at lønnsnivået er såpass høyt. (39 000 pr mnd i heltidsstilling ) Det ligger omtrent på snittet for lønn i Norge, og langt over førskolelærere f.eks.

Hm, blir vel en 295 da... men det er jo noen som bare jobber dagtid i ukedagene og, de får vel ikke noe tillegg?

Anonymkode: 1e75d...7c4

Men det er selvfølgelig synd på de med 295.000 i årsinntekt som blir ufør. Da ender man opp med uføretrygd på under 200.000.

Annonse

Jeg har hatt mange forskjellige typer jobber og vil si at butikkjobb ikke var noe latmannsjobb når jeg skulle holde ryddige hyller samtidig som ingen kunder måtte vente i kassen. Det var mye stress og jobben innebar også mye mer.  Jeg har likt alle jobbene jeg har hatt, men har likevel fått psykiske problemer og det har ingenting med type stilling jeg har hatt.  Det er mange ting som har mye større betydning i arbeidslivet enn tittelen på stillingen. Så jeg ser på alle som prøver å gjøre en god jobb med stor respekt enten de vasker, står i butikk, er leger eller ingeniører. 

Anonymkode: 308f8...3e5

Jeg har jobba i kassa på rema, det var en kjedelig jobb. Det er ikke selvrealiserende for de fleste, men du kan tjene penger til det nødvendige. Har man lyst så er det jo og mulig å avansere, til kjøpmann, eller ett mellomtrinn.

Anonymkode: f9423...bbe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...