Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig, og ønsker å gå ned i vekt. Jeg er på vei nedover, men det går veldig sakte, så jeg lurer på om jeg skal begynne å telle kalorier.

Jeg kommer til å eksperimentere med antall kalorier jeg kan spise, skal ikke holde meg til den og den mengden, men ønsker noen tips for hvordan jeg kan telle kalorier. Fordi jeg syns det høres veldig frustrerende ut. Jeg er litt "pedantisk", så det blir mye stress med ting som stekefett. Smør på skiva er det lett å finne ut av, er jo bare å veie pakka før og etter. Men det er endel ting det er vanskelig å måle presist...

Jeg har presis kjøkkenvekt, og planlegger å føre opp absolutt alt jeg spiser, i alle fall i starten, for å få et overblikk. Men sliter litt med de unøyaktighetene.

Anonymkode: c8d8a...47c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407416-telle-kalorier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

MyFitnessPal er til stor hjelp ved kaloritelling. Jeg ville ikke "eksperimentert" så mye, jeg ville gått ut i fra hvor mange kalorier du mest sannsynlig bruker i løpet av en dag og trukket fra 500. Om det ikke hjelper (etter fire uker), så ville jeg gått ned litt mer. Når du regner ut den sannsynlige kaloribruken må du ha i bakhodet om du er under eller over det som sees på som normal aktivitet. MyFitnessPal vil hjelpe deg med dette.

Og ja. Kaloritelling er unøyaktig. Kalori-innholdet i mat er ikke akkurat hva som er oppgitt på pakken, selv om man er supernøye med måling og veiing selv. Det er ikke verdt å henge seg opp i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407416-telle-kalorier/#findComment-3649110
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...