Gå til innhold

tics:-(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du er svært lett gjenkjennelig. Jeg synes det særlig er ordvalg og temaer som gjør at jeg ikke er i tvil - for meg gjør det ikke noe forskjell om du starter innleggene med "Hei" eller ikke.

Endret av frosken
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• frosken

8

• slabbedask

8

• Solemnity

1

Skrevet

Så da vet du og slabbedask hvem jeg er?

Jeg tror du i vertfall klarer å ha mange tråder og tanker i hodet på samme tid.

Når noen skriver anonymt, vet jeg aldri hvem det er, om det er noen forumbrukere eller tilfeldige andre, jeg tror dette viser at jeg mangler fullstendig oversikt. Det gjør jeg, jeg har derfor en plan, som fedeler tiden, ellers gjør jeg bare en ting.

Anonymkode: c038f...5c6

Det var dette innlegget jeg mente å svare på.

Skrevet

Jeg vet ikke hva annet jeg skal si til deg enn at jeg forstår, og at jeg ble lei meg av å lese det du skriver nettopp fordi jeg forstår så inderlig godt. I forrige skoleår skulle vi samarbeide om en debatt og foreleseren spurte meg hvem jeg skulle debattere mot. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, jeg kunne jo ikke navnene på de andre en gang. Alle ser så like ut, ingen snakker med meg i mer enn noen minutter og jeg vet ikke hvordan jeg starter en samtale selv.

Jeg har også tics i perioder. De sammenfaller ofte med stress. 

Jeg gleder meg til fag ved skolestart, men gruer meg til det sosiale i timene og utenfor timene, når de andre møtes til lunsj og jeg sitter ved bordet ved siden av alene. Som oftest spiser jeg på biblioteket nå.

Hei!

Jeg ville takke deg for at du klarer å forstå, men det er jo fordi du har det mye på samme måte.

Men hvordan greier du fortsette? Hva driver deg til og hver dag gå på studiene?

Jeg er så dårlig om morgenene nå, jeg går meg gruer meg, fredag nå klarte jeg ikke, det ble for mye...

Jeg hadde fått ubehagelig "kjeft" fordi jeg ikke forstod noe fort nok, også ble det for mye, både aleneheten, og at selv om jeg har gått i mot meg selv på mange måter,  og vært mer på å spørre andre, om samarebeide, så ble det ekstra sårt når jeg oppdaget at de andre har funnet hverandre, og at det ikke passer når jeg nå spør om å samarbeide. Jeg greier jo ikke samarbeide på deres måte, så det er jo ingens feil, men det er likevel sårt. Og det at noen sjeldent hilser på meg er også blitt vondt, ting har nok bygd seg opp.

Hvordan greier du ikke bli så lei deg at det ikke stopper opp for deg?

Mente du det du skrev en gang at hvis du ikke hadde måttet studere, om du hadde hatt en mann som tjente godt nok, så ville du sluttet? Jeg vurdere slutte, jeg har det så dårlig, men prøver litt til, tenker, tenk om det om en uke eller to kjennes litt bedre ut.

Skrevet

Jeg er så dårlig om morgenene nå, jeg går meg gruer meg, fredag nå klarte jeg ikke, det ble for mye...

Jeg hadde fått ubehagelig "kjeft" fordi jeg ikke forstod noe fort nok, også ble det for mye, både aleneheten, og at selv om jeg har gått i mot meg selv på mange måter,  og vært mer på å spørre andre, om samarebeide, så ble det ekstra sårt når jeg oppdaget at de andre har funnet hverandre, og at det ikke passer når jeg nå spør om å samarbeide. Jeg greier jo ikke samarbeide på deres måte, så det er jo ingens feil, men det er likevel sårt. Og det at noen sjeldent hilser på meg er også blitt vondt, ting har nok bygd seg opp.

Hvordan greier du ikke bli så lei deg at det ikke stopper opp for deg?

Har du snakket med de som skal være behjelpelig med tilrettelegging ennå? Kanskje ville det vært en fordel for deg å bruke noe lenger tid på studiet slik at du ikke blir fullt så sliten.

Skrevet

Har du snakket med de som skal være behjelpelig med tilrettelegging ennå? Kanskje ville det vært en fordel for deg å bruke noe lenger tid på studiet slik at du ikke blir fullt så sliten.

Hei!

Jeg har ikke snakket mye med de, ikke mer enn en gang

jeg har snakket en gang med en dame som var veldig hyggelig , imøtekommende, og anbefalte meg å bruke lenger tid, da mange ved Fam gjør det.

De var ikke ukjente med autisme der.

Jeg vurderer reise på kurs selv om ingen hilser på meg, jeg vurderer gjøre dette av prinsipp, fordi jeg har autisme og tåler mye for mine barn og andre med autisme.

Jeg skrev til de, at ingen hilser på meg, og at jeg er svært ensom, men at det er verken andres eller min skyld, uten bare autismen å klandre.

Men selv om ingen kan klandres, selv om ingen gjør feil, så er jo min autisme skyld i disse vanskene.

Og jeg må bære sorgen og strevet, alene, fordi jeg ikke gir opp,

selv om jeg er nære ved.

Skrevet

Er det et kurs som har med skolen å gjøre eller er det noe annet? Jeg synes du skal prøve å redusere totalbelastningen de kommende ukene. Du trenger åpenbart mere hvile og avlastning enn du får akkurat nå.

Jeg tenker at ingen er skyld i at det blir litt komplisert. Du gjør som best du kan, og de andre er sikkert litt usikre og skjønner neppe hvorfor det er litt komplisert.

Skrevet

Du er svært lett gjenkjennelig. Jeg synes det særlig er ordvalg og temaer som gjør at jeg ikke er i tvil - for meg gjør det ikke noe forskjell om du starter innleggene med "Hei" eller ikke.

:-)

så bra. da er det ikke bare jeg sojm er lett kjennbar:-)

Skrevet

Er det et kurs som har med skolen å gjøre eller er det noe annet? Jeg synes du skal prøve å redusere totalbelastningen de kommende ukene. Du trenger åpenbart mere hvile og avlastning enn du får akkurat nå.

Jeg tenker at ingen er skyld i at det blir litt komplisert. Du gjør som best du kan, og de andre er sikkert litt usikre og skjønner neppe hvorfor det er litt komplisert.

Ja studie-rådgivere har bedt meg i ca 3 uker delta,

Dette smilte jeg til, og tenkte \"takk foir deres omtenksomhet og omtanke" (som var hyggelig og ekte på alkle vis.)

Men så har en eneste students "masing" i kveld, gjort at jeg revurderer, ja å reise, studenten, vil ikke reise uten meg, siden hun er så ung, kjenner jeg et ansvar, men av og til og ofte kjenner jeg på ansvar saom blir dårlig for meg.

Det ssr nå ut til at jeg reiser, det har sine klare fordeler.

Jeg oversendte disse nå til studieveileder, de med at jeg selv om jeg har autisme og ikke er så kjapp, har andre kvaliteter som nøyaktighet, og at de også kan ha betydning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...