Gå til innhold

Blødning fra tarm

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd det er noe alvorlig og jeg ha legetime om noen dager.

Det har egentlig pågått til og fra i minst et års tid, men periodevis, slik at jeg har glemt de t e periode og trodd jeg var bra,

og derfor ikke søkt lege. Vekte har vært stabil (litt over normal bmi) og jeg har vært i fin form.

Så i sommer har jeg hatt økende plager med rygg og hofter til og fra. Dette har vært muskulært med meget stam muskulatur og til tider problemer med å sove. Har vært til naprapat med plagene, men bare blitt litt bedre, så de mener at en betennelse kan ligge til grunn.

På samme tid har jeg hatt økende problemer med magen, til og fra med t det plutselig kan komme en teskjestor mengde med blodig slim (ferskt blod).

Siste uken har dette økt på.
Mot smerten i rygg/hofter har jeg tatt litt Voltaron, men maks tre dager som det står, men nå ser jeg man skal være forsktig om man har blødning fra tarm,

og jeg kom på at samme periode som jeg har tatt dette, så har også blødningne fra tarmen økt på - om de har en sammenheng?

Jeg har normal matlyst, men spiser litt mindre enn før, har mindre energi til og fra.

Hadde i natt litt feber av ukjent årsak, 38.4, men fin da jeg våknet.

Siste dagene før har jeg begynt å svette slik på morgenen, ikke på natta. Dette har gitt seg utover morgenen da...

Jeg har fått målt litt lav hb og jern og derfor tatt jerntilskudd.
SR var også lett forhøyet.

Jeg har tenkt litt i banen revmatisk sykdom, bekterews f.eks. som ligger i familie, da magesymptomene også kan henge sammen med den sykdommen. Har alltid vært plaget med morgenstivhet, og siste årene stiv nakke og skuldre.

men så har jeg også alvorligere sykdom i familien - tykktarmskreft og bukspyttkjertelkreft, samt crohns.

Jeg har lest litt om ulcerøs colitt og de fleste av symptomene (jeg har ikke nevnt alle her) stemmer med den,

men selvsagt i også kreft.

Har siste tide også merket litt diffus ømhet nederst til venstre og også øverst til venstre på magen. Magen lett utspilt.

Har også en de luftavgang.

Spørsmål:

1. Ulcerøs colitt? Andre sykdommer? Divertikulitt? Kreft? Uansett - ja jeg skal til lege, og får jeg sterke magesmerter må jeg nok ringe 113... men har som sagt ikke hatt særlig magesmerter, bortsett fra en periode der jeg våknet med mageknip, dette ga seg og jeg hadde en lang fin periode uten symptomer. Nå har jeg lite magesmerter, men periode med blod og slim i avføring. Av og til spontan luftavgang der jeg tror jeg har gjort i buksa, og det ligger en teskjestor mengde blodig slim i trusa... som om en byll har sprukket eller noe. Lukter surt, litt betent. Har forresten hatt en slags betennelsesaktig følelse i magen, ikke smerter.

2. Til tider forverring ved melkeinntak, spesielt mye is, grøt eller bløtkaker.

3. Jeg har kommet til konklusjon om at jeg bør kutte ut votarol til jeg har vært hos legen, da denne trolig har forverret symptomene? Enig?

4. Sammenheng med mage/tarmplagene og muskelsmerter i hofte/fremside lår og korsrygg - smertene varierer fra dag til dag og flytter på seg, bedres ved div. øvelser og tøyninger.

Anonymkode: d1b24...6ae

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407458-bl%C3%B8dning-fra-tarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tør jeg ikke ta noe smertestillende.
Se bare bivirkningene til Voltarol Gastrointestinale: Gastritt, gastrointestinal blødning, hematemese, blodig diaré, melena, gastrointestinale sår (med eller uten blødninger eller perforeringer)

Disse merket jeg nå når jeg tok Voltarol pga rygg og hoftesmertene.

Noen andre som har opplevd blødning fra tarm etter NSAIDS?

Anonymkode: d1b24...6ae

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...