Gå til innhold

Kan jeg skrive det i brevet?

Anbefalte innlegg

Sjefen til sjefen, som jeg slett ikke sender personlig men har truffet et par ganger, har blitt alvorlig syk og samtidig opplevd et brått dødsfall av sin nærmeste pårørende. Hun kommer ikke til å komme tilbake på jobb (har også med alder å gjøre).

Jeg vet at mange føler med henne i krisen. Jeg jobber selv i helsevesenet og vet hvor viktig det er med nettverk og noen å snakke med. Jeg aner ikke om hun har noen av delene.

Jeg lurer på å skrive et kondolansebrev (selv om hun neppe husker hvem jeg er), der jeg også tipser henne om et sted hun kan ta kontakt dersom hun skulle trenge noen å snakke med i krisen (jeg jobber selv på det stedet og det er flere medarbeidere.). Men så vet jeg ikke om dette vi kunne oppleves invaderende eller feil. Jeg kjenner jo ikke hennes liv, er bare opptatt av at hun får nok støtte.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 0139d...1c3

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407469-kan-jeg-skrive-det-i-brevet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se, jeg skrev en feil, det var altså sjefen til sjefen i min tidligere jobb. Den jobben var ikke i helsevesenet. Det er nå jeg jobber i helsevesenet, og derfor er jeg veldig bevisst på dette at folk kan bli apatiske i en krise og det er viktig at de har nettverk eller får hjelp til å finne noen å snakke med.

Skal vi se, jeg skrev en feil, det var altså sjefen til sjefen i min tidligere jobb. Den jobben var ikke i helsevesenet. Det er nå jeg jobber i helsevesenet, og derfor er jeg veldig bevisst på dette at folk kan bli apatiske i en krise og det er viktig at de har nettverk eller får hjelp til å finne noen å snakke med.

Jeg står likevel ved det jeg skrev i svaret mitt. 

Annonse

Sjefen til sjefen, som jeg slett ikke sender personlig men har truffet et par ganger, har blitt alvorlig syk og samtidig opplevd et brått dødsfall av sin nærmeste pårørende. Hun kommer ikke til å komme tilbake på jobb (har også med alder å gjøre).

Jeg vet at mange føler med henne i krisen. Jeg jobber selv i helsevesenet og vet hvor viktig det er med nettverk og noen å snakke med. Jeg aner ikke om hun har noen av delene.

Jeg lurer på å skrive et kondolansebrev (selv om hun neppe husker hvem jeg er), der jeg også tipser henne om et sted hun kan ta kontakt dersom hun skulle trenge noen å snakke med i krisen (jeg jobber selv på det stedet og det er flere medarbeidere.). Men så vet jeg ikke om dette vi kunne oppleves invaderende eller feil. Jeg kjenner jo ikke hennes liv, er bare opptatt av at hun får nok støtte.

Hva tenker dere?

Jeg tolker det som velmenende men for meg ville det blitt helt feil. Jeg synes derimot du gjerne kan sende en blomst og et kort eller noe slik, for å vise oppmerksomhet, men ikke tips om hjelpesteder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...