Gå til innhold

Plommetre

Anbefalte innlegg

Å du som jeg har lyst på et plommetre i hagen! Jeg kjøpte en eske med norske plommer i butikken til 49 kr, nydelig mmmmmmmmmmmmm :) 
ingenting slår norske plommer. 
Der vi bodde før hadde vi en gammel frukthage med to ulike typer plommetrær, begge like nydelige på hver sin måte.
Jeg savner å ha plommetre. Har et lite epletre, men sure epler og i år har det tydeligvis vært en dårlig sesong: Noen snakker om manglende bier og humler?

Det jeg har hørt er at en bør ha to trær om der ikke er mange naboer rundt som har frukttrær, da de trenger dette for å pollinere hverandre, noen som vet noe om dette? Og er plommetrær enklere å få til enn vanlige? 
Selger de plommetrær på Plantasjen som er sånn halvferdige, slik at vi kan vente frukt allerede neste år? Når bør utplanting skje? Tips til stell og gjødsling? 

Jeg kunne selvsagt hørt på Plantasjen selv og, men vil gjerne høre med dere først, om der er noen drevne hobbygartnere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407490-plommetre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt plante nå om du bor et sted det fremdeles er en stund til frosten kommer. :) Noen sorter pollinerer seg selv, andre trenger et tre til i nærheten - dette vet de der du kjøper treet, det står gjerne på en lapp som henger på treet også. Treet bør stå lunt, gjerne inntil (ikke klin inntil!) en sørvendt vegg, det er min erfaring i alle fall. Midt på plena er ikke så lurt dersom det er helt åpent rundt treet. Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407490-plommetre/#findComment-3650012
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...