Gå til innhold

Hva er ett service yrke?

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet på ett hotell og er vant å yte service. Og jeg strekker meg langt for våre kunder/gjester

I dag etter jobb så jeg at ei lyspære var foran på bilen ikke virket lengere. Jeg kjørte innom bilfirma/verkstedet som jeg bruker. Kjøpte ei lyspære som kostet 300 kr. Jeg spurte om hjelp til å skifte lyspære. Jo det kunne jeg få men måtte vente til en mekaniker var ledig og der var greit det. Men det kom til å koste litt da. Da reagerte jeg. Når jeg betaler 300 kr for ei lyspære så hadde jeg forventet litt service 

Jeg stakk heller innom en bensinstasjon og en snill mann bak kassa der byttet lyspæren på under 1 minutt og han ville bare ha 20 kr. Det er service det :-)

Anonymkode: 28a38...d4c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407496-hva-er-ett-service-yrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet på ett hotell og er vant å yte service. Og jeg strekker meg langt for våre kunder/gjester

I dag etter jobb så jeg at ei lyspære var foran på bilen ikke virket lengere. Jeg kjørte innom bilfirma/verkstedet som jeg bruker. Kjøpte ei lyspære som kostet 300 kr. Jeg spurte om hjelp til å skifte lyspære. Jo det kunne jeg få men måtte vente til en mekaniker var ledig og der var greit det. Men det kom til å koste litt da. Da reagerte jeg. Når jeg betaler 300 kr for ei lyspære så hadde jeg forventet litt service 

Jeg stakk heller innom en bensinstasjon og en snill mann bak kassa der byttet lyspæren på under 1 minutt og han ville bare ha 20 kr. Det er service det :-)

Anonymkode: 28a38...d4c

å bytte lyspære er vel ikke noe man bruker bilmekanikere til, mens de som slår på kassa ikke kan forventes å kunne det, så sånn sett var ikke reaksjonen så merkelig.

Man kan inne lenger forvente ekstraservice på bensinstasjonene, selv ikke hos Shell, så ikke alltid så lett for oss med ti tommeltotter (alt. skjemt bort av men med bilinteresse).

å bytte lyspære er vel ikke noe man bruker bilmekanikere til, mens de som slår på kassa ikke kan forventes å kunne det, så sånn sett var ikke reaksjonen så merkelig.

Man kan inne lenger forvente ekstraservice på bensinstasjonene, selv ikke hos Shell, så ikke alltid så lett for oss med ti tommeltotter (alt. skjemt bort av men med bilinteresse).

Faktisk har det blitt så vanskelig å bytte lyspære på noen biler at det er like greit å betale et par hundre på et verksted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...