Gå til innhold

Vanlige Norske Muslimer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du sier noe! Men frua er mer jødisk ut, vel.

Hm, ja. Sant det. Tolket det som sykepleier jeg, med den hatten de hadde før, men det er såklart jødekalott for damer og? Eller nei jeg trodde ikke det... tror det er sykepleier-hatt, og så kan mannen tolkes som å være muslim eller jøde.

Religiøse ledere er veldig interesserte i å pirke og snitte i kjønnsorganer (spesielt på barn), snoke i maten din og bestemme hvordan du driter, står opp om morgenen og går til sengs. Kontrollere det mest intime med andre ord. 

Burde man skyte dem, da? Eller hva er det folk mener?

Det finnes vel mellomting mellom å skyte dem og å importere, hylle, gi statsstøtte til og tilrettelegge for disse ekstremistene....  håper jeg

Synes egentlig vi burde hatt religionskunnskap på skolen. Altså hvor en lærer om hva religioner egentlig er. Hvorfor disse barna blir manipulert av foreldrene sine til å tro på hva enn de tror på av gudeskikkelser. Hvorfor gjør foreldrene dette. Hvorfor tror disse barna "tilfeldigvis" på samme "Gud" som foreldrene. Hvorfor slutter 100vis av nordmenn seg til IS, hva slags religiøs tilknytting er det som muliggjør slikt. Hvilke holdniger hadde en på tiden da disse religiøse tekstene ble skrevet, og hva slags konsekvenser vil det ha dersom en mener at de er rett idag. 

Anonymkode: 24616...8a3

Annonse

Kanskje man er litt ekstra forsiktig med jødehat, grunnet en liten ting, kalt HOLOCAUST, psychopomp?

Dessuten er da ikke jødedommen, like farlig som islam? Eller er det noe jeg har gått glipp av? Kanskje er jødedommen farlig IHT Israel, men det er vel da stort sett noe som kritiseres jevnlig? Jeg synes å ha fått med meg noen timer israelkritikk på diverse fora og i pressen?

Holocaust er noe som opphørte for hele 70 år siden, og er ikke enestående historisk sett. Det finnes mange yngre massive folkemord enn det. Ja, det høres helt bestialsk ut med de ovnene, men har det egentlig noe å si når ofrene var døde uansett? Var det egentlig noe mindre humant å gasse dem med blåsyre enn å sette dem på stake i ørkenen, eller rive ut innvoller sakte? Det er mange tilfeller på konsentrasjonsleire i tid nyere enn WW2. Det foregår faktisk i dag, i Nord Korea. Det er de samme "medisinske" eksperimentene som Mengele holdt på med...

Jeg vet ikke hva som er farlig jeg? Det er ingen selvfølge av islam er farlig. Men jeg sier ikke hva som er sannheten. Egentlig så bryr jeg meg ikke, bare prøver å gjøre det beste ut av mitt eget liv jeg. Så får resten av verden gå til helvete om den vil, lite jeg kan gjøre.

Altså, det er vel ingen andre religioner som pr. i dag skaper så mye faenskap som islam.

Jeg tror ikke krigingen og terroren skyldes islam, selv om de er muslimer. Det er "menneskelig" eller "kulturell" adferd som kan skje med alle folkegrupper under ulike forutsetninger. Hvordan slikt oppstår er uforutsigbart og kan ha mange kompliserte årsaker.

Steining av homofile og kvinner, det er en annen sak. Kappe hånden av sultne barn som stjeler. Det er ideologisk ondskap.

Men nå er dette bare mine meninger da.

Jeg tror ikke krigingen og terroren skyldes islam, selv om de er muslimer. Det er "menneskelig" eller "kulturell" adferd som kan skje med alle folkegrupper under ulike forutsetninger. Hvordan slikt oppstår er uforutsigbart og kan ha mange kompliserte årsaker.

Steining av homofile og kvinner, det er en annen sak. Kappe hånden av sultne barn som stjeler. Det er ideologisk ondskap.

Men nå er dette bare mine meninger da.

Du synes ikke det er "merkelig" at 200 nordmenn,slutter seg til IS. Du tror ikke det kan ha noe med Islam å gjøre hvor IS faktisk i stor grad etterligner profeten Muhammed sine handlinger .... Og i Islam er profeten Muhammed det ypperste eksemplet på hva er menneske skal være og det blir muslimer hjernevasket til å tro på (husk at Muhammed bla.a voldtok mindreårige i tilleg til angre flotte handlinger, flott eksempel å tilbe. Selv de "moderate" muslimene (hva enn det betyr) tilber han.

Annonse

Holocaust er noe som opphørte for hele 70 år siden, og er ikke enestående historisk sett. Det finnes mange yngre massive folkemord enn det. Ja, det høres helt bestialsk ut med de ovnene, men har det egentlig noe å si når ofrene var døde uansett? Var det egentlig noe mindre humant å gasse dem med blåsyre enn å sette dem på stake i ørkenen, eller rive ut innvoller sakte? Det er mange tilfeller på konsentrasjonsleire i tid nyere enn WW2. Det foregår faktisk i dag, i Nord Korea. Det er de samme "medisinske" eksperimentene som Mengele holdt på med...

Jeg vet ikke hva som er farlig jeg? Det er ingen selvfølge av islam er farlig. Men jeg sier ikke hva som er sannheten. Egentlig så bryr jeg meg ikke, bare prøver å gjøre det beste ut av mitt eget liv jeg. Så får resten av verden gå til helvete om den vil, lite jeg kan gjøre.

70 år er ikke mye. Det har vært mindre folkemord etterpå, feks Pol Pot sine dødsmarker. Men ikke ett forsøk på å utrydde ett helt folk. Og milioner av døde. Ei heller var det første gangen jødene ble forfulgt. Jødene er spessielt utsatt i kristne land, pga kristendommen. Nå er de populære i karismatiske kretser, men før ble de forfulgt. Men du svarer jo ikke på de andre poengene mine i mitt svar til deg...

Du synes ikke det er "merkelig" at 200 nordmenn,slutter seg til IS. Du tror ikke det kan ha noe med Islam å gjøre hvor IS faktisk i stor grad etterligner profeten Muhammed sine handlinger .... Og i Islam er profeten Muhammed det ypperste eksemplet på hva er menneske skal være og det blir muslimer hjernevasket til å tro på (husk at Muhammed bla.a voldtok mindreårige i tilleg til angre flotte handlinger, flott eksempel å tilbe. Selv de "moderate" muslimene (hva enn det betyr) tilber han.

200 personer er ganske lite i forhold til hvor mange muslimer det er i Norge (det er mye usikkerhet rundt dette tallet, men det er minst 2%). Noe annet du må tenke på er at hvordan religiøse til enhver tid praktiserer og tenker alltid har artet seg ulikt i forhold til hva som står (ordrett) i skriftene. I Bibelen står det f.eks. også at kvinner skal gå med skaut, men det er sjeldent blant kristne i dag at det er en regel. Det praksieres nok i enkelte mindre trossamfunn (eller sekter, om du vil).

Jeg vil ikke bruke begrepet "moderat" islam. Sånn jeg ser det er det ulike tolkninger. Muslimer som Hadja Tadjik og Shabana Reman er neppe "mindre" muslimer enn ledere i IS. Akkurat som ikke medlemmer av Jehovas Vitner er noe "mindre" kristne enn folk i mainstream vestlig kristendom.

Men, ja, jeg er enig i at Islam er mye mindre sekularisert enn kristendom. Det er flere av de troende som støtter opp om gammeldagse tankeganger og ordrette tolkninger.

Jeg ser på mange muslimers praksis som ondskap på linje med praksis i Jehovas Vitner. Men det betyr ikke at jeg ser på kristendom eller kristne som onde av den grunn. Jeg tror det en langt høyere andel muslimer som har en veldig konservativ islam enn det er kristne som hører inn under mistilpassede grener som Jehovas Vitner. Men jeg tror dette vil forandres med tiden. Da er det viktig at "vesten" ikke går til angrep på "islam" helhetlig. Det fører til konflikter, uroligheter og krig.

70 år er ikke mye. Det har vært mindre folkemord etterpå, feks Pol Pot sine dødsmarker. Men ikke ett forsøk på å utrydde ett helt folk. Og milioner av døde. Ei heller var det første gangen jødene ble forfulgt. Jødene er spessielt utsatt i kristne land, pga kristendommen. Nå er de populære i karismatiske kretser, men før ble de forfulgt. Men du svarer jo ikke på de andre poengene mine i mitt svar til deg...

En bør såklart vise respekt for saken ovenfor ofrene, for noen lever fortsatt, men det er ikke noe å gjøre noen stor sak ut av for jøder i 2015. Mange av de som snakker i media skriker opp om at "det kan skje igjen", og at man må knuse enhver antydning til antisemittisme. Det syns jeg blir for dumt. Hvorfor ikke snakke om romfolk i stedet? Det er mer dagsaktuelt.

Jo, det har er mange forsøk på å utrydde hele folkeslag. I "folkemordet i Rwanda" ble det forsøkt å renske landet for tutsier (en folkegruppe): https://no.wikipedia.org/wiki/Folkemordet_i_Rwanda

Jøder er ikke "spesielt utsatt". De som er utsatt i Norge i dag, sånn jeg ser det, er romfolk som kommer for å tigge. Det er undersøkelser på at de fleste har blitt utsatt for vold av "hederlige" nordmenn. Men ang. jøder, så må man gå rundt på eggeskall, for å ikke være nazist, nærmest.

det har er mange forsøk på å utrydde hele folkeslag. I "folkemordet i Rwanda" ble det forsøkt å renske landet for tutsier (en folkegruppe): https://no.wikipedia.org/wiki/Folkemordet_i_Rwanda

Omfanget i Rwanda var mindre enn jødeutryddelsen. Jeg synes holocaust står i en særstilling pga omfanget, systematikken og at det var en av verdens ledende  kulturnasjoner/industrinasjoner som sto bak.

Jeg såg en gang et oppsett over de enkelte land i verden, og hvor mange prosent av befolkningen som var tilhengere av ideologien islam.

Jo større denne prosenten var, jo mere uhygge er det i det landet. De landene med størst andel av muslimer, er de landene hvor det er desidert med ufred på jorden.

Enn så lenge, så er det nogenlude fred her til lands. Når den dagen kommer at de blir mange flere, da skal du se at enkelte skal utnevne seg til ledere, og så begynne ferden tilbake til år 600.

At ideologien Islam har et stor imageproblem, er vel hevet over enhver tvil. Dette får man i tv ruta/på nyhetene hver eneste dag.

Jeg mener verden hadde vært et mye sted uten en eneste person som tilber denne ondskapens ideologi.

Anonymkode: 630dd...6c3

Omfanget i Rwanda var mindre enn jødeutryddelsen. Jeg synes holocaust står i en særstilling pga omfanget, systematikken og at det var en av verdens ledende  kulturnasjoner/industrinasjoner som sto bak.

Så fordi 6 millioner jøder ble drept, mot 1 million i Rwanda, så skal man i større grad ta hensyn til at jøder føler noe er antisemittisme? Det er det vi snakker om i denne sammenhengen. Hvorfor er det greit med massiv "rasisme" og vold mot tiggende romfolk, når det ikke er greit med en vitsetegning i Dagbladet som mistenkeliggjør det at jøder kjønnslemleser barn? Dette her er helt dratt ut av proporsjoner.

Poenget er vel att det er ikke spesielle hensyn som tas mht jøder. Det er noe du innbiller deg Psychopomp. Seriøst, har du lest en eneste kronikk om israel fra PK pressen?

Jøder er ikke akkuratt en skjermet gruppe. Det er minst like vanlig med jøde som skjellsord enn muslim? Det finnes veldig få  jøder her i norge, så hvorfor skulle det liksom være mindre kritikk av de? Bare tull... Dette er noe du innbiller deg.. Om noen protesterer, så gjør da muslimene det samme... Tror du misforstår vanlige reaksjonsmønstre som særoppførsel fra jøder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...