Gå til innhold

Vanlige Norske Muslimer

Anbefalte innlegg

Poenget er vel att det er ikke spesielle hensyn som tas mht jøder. Det er noe du innbiller deg Psychopomp. Seriøst, har du lest en eneste kronikk om israel fra PK pressen?

Jøder er ikke akkuratt en skjermet gruppe. Det er minst like vanlig med jøde som skjellsord enn muslim? Det finnes veldig få  jøder her i norge, så hvorfor skulle det liksom være mindre kritikk av de? Bare tull... Dette er noe du innbiller deg.. Om noen protesterer, så gjør da muslimene det samme... Tror du misforstår vanlige reaksjonsmønstre som særoppførsel fra jøder.

Det er som du sier mangfoldig flere muslimer enn jøder her til lands. Da syns jeg muslimene klager mye mindre, i forhold til antall klage-habile individer. Klaging på rettigheter, krenkelser, frykt for fremtiden. Jødene har også Holocaust-kortet, som de har så lett for å bruke.

Men hvilken rolle spiller dette? Jeg driter i jøder, og jeg driter i muslimer. De hadde hatt godt av en dose Darwin eller Hitchens begge gruppene.

De som kommer fra Syria er uansett flest kristne. Og det er jo BRA - for vi er jo OGSÅ kristne! Kristne + kristne = sant.

Hallelujah.

Fortsetter under...

Det er jo bare flott med "flyktninger" fra Syria, for det er de utdannede og bemidlede som kommer. De sitter jo utenfor UDI og røyker sigaretter FFS.

Men det er bra, fordi nordmenn er i ferd med å bli en gjeng med feite navere hele gjengen - og noen må trekke kjerra fremover.

Tror nok att færre av de som kommer fra syria er kristne, enn det du tror. Heter jo muhammed alle disse som blir intervjuet.... Eller iallefall så har de muslimske navn, flesteparten, og ikke sekulære arabiske navn.

Når det gjelder jødekrenkelser vs muslimkrenkelser, så tror jeg vi ikke kommer til enighet... Det føres heller neppe noe statistikk på krenkelser, så vi får bli enige om å være uenige... Isteden for å argumentere fra sympatier og antipatier...

Endret av Inner self

Jeg vet ikke hvor mange som er kristne. Så en statistikk på det for en tid tilbake, og på den tiden var det flest kristne. Men det er år siden, og mye er forandret. Dog, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg er ikke noe redd for godt utdannede og bemidlede "muhammed'er"; jeg har møtt nok av dem i psykiatrien til å føle meg ganske sikker på at de ikke er noen trussel mot det norske samfunnet. Jeg er mer skeptisk til 3. generasjons pakistaner-gjenger i byene. Det norske samfunnet har ikke håndtert dette på en god måte. Denne gruppen er mer konservativ religiøst sett enn mange andre unge by-muslimer fra land som Iran og Syria. Ungdommen i Teheran drikker med alkohol enn nordmenn, f.eks. De er dritt lei den konservative ledelsen, og ønsker bare å bruke Facebook, høre på popmusikk, drikke cola og realisere selvet som ungdom fra Vesten. Det er nok bare et tidsspørsmål før det skjer forandringer. Grupperinger som IS som er så ekstreme at de nesten er uten like, bidrar neppe til deres fascinasjon for konservativt levesett. En håndfull norske muslimer har dratt for å kjempe med IS. Antageligvis spesielt risikosøkende mennesker som ønsker å kjempe for en sak, uten å ha hatt noen sak å kjempe for. Ingen av dem vet hva de går til.

Jeg sympatiserer ikke med noen av gruppene, jeg er ikke ute etter å tale for noen "sak". Når noen trekker frem at muslimer klager på at de blir tråkket på, så trekker jeg frem jødene, fordi jeg føler det setter ting i perspektiv. Jeg er ikke "venn" med noen, jeg er verken "israelvenn" eller "muslimvenn". Faktisk så har jeg mest sansen for den ariske "rase" og Tor og Odin. Jeg ønsker å melde meg inn i Åsatrufellesskapet Bifrost, fordi jeg ønsker en norrøn begravelse, men de krever sosial deltagelse så forblir jeg troløs hund - ikke vet jeg hva slags begravelse jeg får da. Men det har vel egentlig ingen betydning.

Jeg tror ikke krigingen og terroren skyldes islam, selv om de er muslimer. Det er "menneskelig" eller "kulturell" adferd som kan skje med alle folkegrupper under ulike forutsetninger. Hvordan slikt oppstår er uforutsigbart og kan ha mange kompliserte årsaker.

Steining av homofile og kvinner, det er en annen sak. Kappe hånden av sultne barn som stjeler. Det er ideologisk ondskap.

Men nå er dette bare mine meninger da.

Problemet er at Islam er mye mer enn bare en religion. Den skiller i liten grad mellom en verdslig og en religiøs sektor. Islam er en altomfattende ideologi som kontrollerer alle aspekter av samfunnet, og inkluderer både den religiøse, politiske og private sfære. Således har religionen mye mer til felles med vederstyggeligheter som nazisme og kommunisme den utvannete versjonen av kristendom som praktiseres i dag. 

Annonse

Problemet er at Islam er mye mer enn bare en religion. Den skiller i liten grad mellom en verdslig og en religiøs sektor. Islam er en altomfattende ideologi som kontrollerer alle aspekter av samfunnet, og inkluderer både den religiøse, politiske og private sfære. Således har religionen mye mer til felles med vederstyggeligheter som nazisme og kommunisme den utvannete versjonen av kristendom som praktiseres i dag. 

Sånn ser jeg det også,

Noe av det ville jeg gjerne høre Abid Raja eller Hadja Tadzik si noe om, men det gjør de aldri,

Så jeg tenker meg dem som "litt muslimer ", men ikke så mye, litt sånn som det er med de fleste nordmenn og "litt-kristen",

Jeg så side og side i går, og der ser man nettopp, litt-kristenheten, men i allefall, er sånn litt-kristendom mer hyggelig enn veldig-kristendom, Jeg foretrekker som kristen, litt-kristne, da kan man i vertfall henge med tankemssig.

for veldig-kristne, gjør at jeg som egentlig er kristen, ikke går ikke kirken så ofte, det blir så veldig-kristent noen ganger, ikke i kirken, men etterpå, særlig på kirkekaffe, sånn at jeg ikke henger med, tankemessig, 

Det har nemlig hendt at noen veldig-kristne har spurt meg om hva som er vitsen med kvantefysikk, da jeg ikke skjønte spørsmålet og tanken, svarte jeg ikke, men de hadde tydeligvis mange ord for spørsmålet sitt, dvs forklaringer på hvorfor det var fjas og tull,

da tenkte jeg litt på hvorfor de stilte spørsmålet, men jeg tror dette mer skyldtes ekstrem-religiøsitet, dvs når religiøse beveger seg fra å tro, til å vite,(men jeg gjetter og vet ikke, da jeg kom på det jeg lurte på for sent)

derfor syns jeg faktisk de som ikke tror er mye hyggeliggere å være med, jeg vet jo ikke selv, jeg tror jo bare, og det er jo ofte sånn at jeg tenker at det er forunderlig i seg selv å tro på Gud, så ja det er jo ikke akkurat til å bli forundret over at mennesker ikke tror. Det syns jeg er mer logisk, men selv er jeg så ulogisk at jeg tror, men viktig er at jeg ikke vet.

Jeg hadde heller levd under svarteste middelalder i europa, enn i IS- kontrolert syria nå. Kristendommen er veik i forhold til islam, det har litt med hvem hovedpersonene i religionen er, og hva de prediket. Det er stor forskjell på Jesus  Og Muhammed, deres liv og leven er svært forskjellig. Og følgelig passer skille mellom kultur og religion svaret til Psychopomp bedre på kristendommen enn islam. Islam har hatet innbakt i seg, på en annen måte enn kristendommen. Og det er ikke "du ser flisen i din brors øye, men ikke bjelken i ditt eget", eller slike lignelser som preger islam.

Anonymkode: 63aa4...329

Jeg hadde heller levd under svarteste middelalder i europa, enn i IS- kontrolert syria nå. Kristendommen er veik i forhold til islam, det har litt med hvem hovedpersonene i religionen er, og hva de prediket. Det er stor forskjell på Jesus  Og Muhammed, deres liv og leven er svært forskjellig. Og følgelig passer skille mellom kultur og religion svaret til Psychopomp bedre på kristendommen enn islam. Islam har hatet innbakt i seg, på en annen måte enn kristendommen. Og det er ikke "du ser flisen i din brors øye, men ikke bjelken i ditt eget", eller slike lignelser som preger islam.

Anonymkode: 63aa4...329

Jeg er enig i det du sier om forskjellene, men jeg er ikke enig i hvor viktig det er. Syns liksom jeg ser at nesten enhver ideologi kan brukes til "ondskap"... i alle fall hvis den modifiseres litt (noe som er veldig vanlig). Dessuten, i forhold til radikalisering så bør vel spørsmålet heller være hva man skal foreta seg, enn å liksom bygge opp en "front": vi liker ikke islam. Gitt at islam er en "ond ideologi", hva skal man gjøre med det? Det er vel det som er spørsmålet. De fleste i Norge er imot noe særlig innvandring, det er nå er enkelt spørsmål, men hva skal man gjøre internasjonalt?

Personlig er jeg for en streng innvandringspolitikk Ala Danmark... Det ville holde oss innenfor det som var forsvarlig. Der gir de asyl og slikt også på grunnlag av hvem som passer inn. Er det urimelig att feks de fleste som kommer er fra de forfulgte minoritetene, som også passer bedre inn i ett vestlig leve-sett, enn endeløse grupper av sunni-menn? 70 prosent er menn, stod det i dagbladet, for noen dager siden.

De færreste er nok for noe særlig innvandring ja, men så lenge de politisk korrekte leder de fleste partier er det lite resonans for strenge regler.

Personlig er jeg for en streng innvandringspolitikk Ala Danmark... Det ville holde oss innenfor det som var forsvarlig. Der gir de asyl og slikt også på grunnlag av hvem som passer inn. Er det urimelig att feks de fleste som kommer er fra de forfulgte minoritetene, som også passer bedre inn i ett vestlig leve-sett, enn endeløse grupper av sunni-menn? 70 prosent er menn, stod det i dagbladet, for noen dager siden.

De færreste er nok for noe særlig innvandring ja, men så lenge de politisk korrekte leder de fleste partier er det lite resonans for strenge regler.

Jeg er imot innvandring i det hele tatt jeg, syns man bør hjelpe folk der de bor i stedet. Men det betyr ikke at jeg har det samme negative synet på islam som mange av de som er mindre kritisk mot innvandring enn meg har. Jeg ser ikke relevansen mellom disse to tingene. Jeg syns ikke man bør importere kristne afrikanere heller, eller hinduer. Mitt syn er basert på andre ting.

Vel, de fleste politikere er imot den type innvandring man ser i flere andre land, hvor man snakker hundretusener. Det er noen i Norge som vil at Norge skal ta inn 100.000 mennesker, blant annet en professor i økonomi.

Annonse

Det blir mange fler selv med dagens politikk. Sånn er det, og det er ikke noe som tyder på noe annet. FRP synker etter regjeringsinntreden, og arbeiderpartiet ledes av en av de mest "PK" lederne de har hatt. Så jeg tipper om 70 år så er halvparten minst ikke norske. Jeg er motsatt av deg, jeg driter i etnisitet. Det kan feks komme 100 000 single latin amerikanske damer i morgen, og jeg ville ikke protestere, men kom det 100 000 muslimer, da hadde jeg blitt betenkt..... Altså for sammnligningens skyld :)

Evnt vil de søke lykken her. Det er ikke krig i flyktningeleirene i Libanon, tyrkia, jordan osv... Her er det jo som ett paradis for muslimske ungkarer... Lettlurte naive kvinnfolk, og lite rasisme. Er du klar over att feks en afgansk mann vanskelig kan bli sammen med en arabisk kvinne? Så rasistisk er det der.

Det er også veldig uvanlig att muslimske kvinner gifter seg utenfor islam. Det er haram. Mens mannfolka kun må holde seg unna hinduer og andre ikke-monoteistiske folkeslag.

Det blir mange fler selv med dagens politikk. Sånn er det, og det er ikke noe som tyder på noe annet. FRP synker etter regjeringsinntreden, og arbeiderpartiet ledes av en av de mest "PK" lederne de har hatt. Så jeg tipper om 70 år så er halvparten minst ikke norske. Jeg er motsatt av deg, jeg driter i etnisitet. Det kan feks komme 100 000 single latin amerikanske damer i morgen, og jeg ville ikke protestere, men kom det 100 000 muslimer, da hadde jeg blitt betenkt..... Altså for sammnligningens skyld :)

Over tid blir det mange ja, hvis det samme fortsetter. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke setter seg ned PÅ ORDENTLIG og løser problemene, i stedet for å bare ta vare på ofrene. Hvis du har en seriemorder på ferde, så er målet å få satt seriemorderen i fengsel, målet er ikke å innføre portforbud for å skåne folket...

Det er ingen grunn til at tituseren skal komme til Norge om det er leveliv der de bor, og jeg tror faktisk flesteparten heller ville holdt seg hjemme i så måte.

Hvordan skal Norge få plass til titusener av mennesker, når de ikke klarer å sette opp en jævla brakke til en student som kommer utenbysfra???

Jeg synes det er urettferdig å anklage Abid Raja for å være taus når han har gitt ut to bøker om temaet og vunnet Fritt Ord prisen. Jeg har lest den ene boken: "Talsmann".

Hei!

Det var ikke en anklage, jeg skrev bare hva jeg ville like.

Jeg visste ikke om boken hans og prisen, for øvrig liker jeg han, og enda bedre Hadja. Jeg leser aviser, men av og til litt periodevis, så derfor visste jeg nok ikke om boken og prisen. Jeg får google han da:-)

Evnt vil de søke lykken her. Det er ikke krig i flyktningeleirene i Libanon, tyrkia, jordan osv... Her er det jo som ett paradis for muslimske ungkarer... Lettlurte naive kvinnfolk, og lite rasisme. Er du klar over att feks en afgansk mann vanskelig kan bli sammen med en arabisk kvinne? Så rasistisk er det der.

Det er også veldig uvanlig att muslimske kvinner gifter seg utenfor islam. Det er haram. Mens mannfolka kun må holde seg unna hinduer og andre ikke-monoteistiske folkeslag.

Hvorfor kan de ikke bo i leiren i påvente av at vi får ordnet opp i problemene i deres respektive land? Og hvorfor ikke gjøre MER for å ordne opp? Fristende å si de kunne sluppet nøytronbomber over IS-områder.

Det at jeg hater IS og ikke hadde hatt noe følelsesmessig imot noen velrettede nøytronbomber har ingen betydning for islam eller muslimer. Man hater ikke IS fordi de er muslimer!!! Man hater dem fordi de er som nazistene. De har kjellere fulle av unge, kvinnelige fanger som blir voldtatt 40 ganger per dag. Det er onde mennesker som bør utryddes. IS, ikke muslimer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...