Gå til innhold

En vanlig torsdag

Anbefalte innlegg

Hva gjør du på en vanlig torsdag?

Slik er min typiske torsdag:

• Forsov meg en halvtime - men jeg hanket det inn igjen. Pleier ikke forsove meg altså.
  • Kjørte 14-åringen til skolen - vanligvis sykler hun, men siden jeg ikke hadde vekket henne tidlig nok, sa jeg at jeg kunne kjøre henne
  • Kjørte til jobb
  • Jobb
  • Etter jobb skal jeg lage middag (tipper det blir pannekaker i dag, med blåbærsyltetøy)
  • Et par timer med sløving (dvs sette på en vaskemaskin, henge opp en maskin fra i morges, rydde litt, kose med kaninene, og ta en kopp kaffe og se på Sinnasnekkeren) og evt leksehjelp til de som da evt er hjemme (de to eldste kommer seg til og fra trening selv i dag, håper jeg)
  • Ukas høydepunkt: KORØVELSE 1930-2200
  • Så hjem, sikkert litt mer leksehjelp eller andre ting å snakke med ungene om før de eldste legger seg
  • Utflating på sofaen en halvtime før jeg kryper til køys (eller sovner på sofaen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• påskelilje

8

• Madelenemie

7

• Psychopomp

7

• slabbedask

4

Min torsdag er ganske typisk og ikke så helt ulik din: 

• Dusje og gjøre meg klar for dagen selv, få opp barn og se til at de blir rimelig klare for skolen
  • Drar til jobb før barna har gått hjemmefra (begynt med nylig)
  • Jobbe drøye åtte timer
  • Hjem og lage en kjapp middag
  • Skal innom en utstilling 
  • Skal trene på treningssenter
  • Hjelpe barna litt med ukas siste lekser og tilbringe litt tid med dem etterpå,  om jeg får dem unna PC'en
  • Lange ut på sofaen en halvtimes tid før det er på tide å køye....

Og sånn går no' dagan! 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650431
Del på andre sider

Min torsdag er ganske typisk og ikke så helt ulik din: 

• Dusje og gjøre meg klar for dagen selv, få opp barn og se til at de blir rimelig klare for skolen
  • Drar til jobb før barna har gått hjemmefra (begynt med nylig)
  • Jobbe drøye åtte timer
  • Hjem og lage en kjapp middag
  • Skal innom en utstilling 
  • Skal trene på treningssenter
  • Hjelpe barna litt med ukas siste lekser og tilbringe litt tid med dem etterpå,  om jeg får dem unna PC'en
  • Lange ut på sofaen en halvtimes tid før det er på tide å køye....

Og sånn går no' dagan! 

Ja, det var jo ganske likt :-) Hos oss pleier pappen å gå etter at alle ungene har kommet seg til skolen, så jeg går først. Greit det.

I går var det rimelig hektisk på ettermiddagen. Da var det først kjøre 14-åringen fra konf.undersvining til trening klokka 16, så hjem og gjøre ferdig middagen. Deretter både foreldremøte for 6. klasse samtidig med foreldremøte for konfirmantforeldre klokka 18, så jeg gikk i kirka og mannen på skolen, og jeg kom etter bort på skolen og fikk med meg slutten av skoleforeldremøtet. I forlengelse av det, var det foreldremøte for fotballen til 6.klassingen, og det var ferdig litt over halv ni. Så var det å kjøre i full fart hjem og hente konfirmanten, for så skulle vi se på et lokale for konfirmasjon litt før ni. Puh! Så da vi kom hjem 2120 var det å få sagt god natt til 11-åringen, som heldigvis hadde lagt seg greit, og planlegge konfirmasjon med 14-åringen, og øve til prøve med 16-åringen (pappaen gjorde mesteparten av det, men jeg ble litt involvert, jeg og).

Ja, sånn går no' dagan!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650432
Del på andre sider

Tjah ser ut til å bli en ganske typisk torsdag.

Snooza litt før jeg sto opp (exen var innom i går kveld og det ble sent)

Dusj, frokost, pakke treningsbag.

Kjøre til jobb.

Jobbe, sette assistenten i jobb.

Dra litt tidlig fra jobb pga tidlig trening (fint med fleksitid)

Parkere på gunstig sted, liten spasertur til treningssentret. 

Økt med stokkekamp så grunnleggende økt, tøye litt.

Spasere tilbake til bil (spille litt alternativ realityspill på veien), handle litt mat, kjøre hjem.

Sete på klesvask, sen middag, skravle litt med min midlertidige roomie, evt se på tv hvis det er noe bra (discovery/nat geo evt noe humor).

Gå til sengs, lese litt før jeg sovner (nettopp ferdig med a Feast for Crows så det blit litt småhistorier av Aasimov før jeg får kjøpt neste ASOIAF boka)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650433
Del på andre sider

- Sto opp

- Sykle til jobb

- Jobbe

- Skrive dette

- Kanskje kjøpe kameralinse pluss litt rar øl (se punkt lengre ned for forklaring)

- Sykle hjem

- Spise fiskekaker

- Pakke til fjelltur /"guttetur" med avgang kl 09 i morgen.

- Kanskje se en episode av Black Sails på HBO

- Legge meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650437
Del på andre sider

- Så på serier frem til 03 før jeg la meg

- Fikk ikke sove, for jeg lå og tenkte på morsomme YouTube-videoer og morsomme og smarte ting jeg hadde skrevet på nettforum, og så begynte å le for meg selv, så jeg stod opp igjen 06 og drakk vann

- Så sløvet jeg i sengen frem til 13:30 uten å kunne huske å egentlig ha sovet

- Og etter det har jeg glodd på nettsider uten å egentlig å ha lest noe som helst

- Og nå kommer jeg vel til å sitte her frem til 24 og føle meg veldig sympatisk og fornøyd med meg selv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650438
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør du på en vanlig torsdag?

Slik er min typiske torsdag:

• Forsov meg en halvtime - men jeg hanket det inn igjen. Pleier ikke forsove meg altså.
  • Kjørte 14-åringen til skolen - vanligvis sykler hun, men siden jeg ikke hadde vekket henne tidlig nok, sa jeg at jeg kunne kjøre henne
  • Kjørte til jobb
  • Jobb
  • Etter jobb skal jeg lage middag (tipper det blir pannekaker i dag, med blåbærsyltetøy)
  • Et par timer med sløving (dvs sette på en vaskemaskin, henge opp en maskin fra i morges, rydde litt, kose med kaninene, og ta en kopp kaffe og se på Sinnasnekkeren) og evt leksehjelp til de som da evt er hjemme (de to eldste kommer seg til og fra trening selv i dag, håper jeg)
  • Ukas høydepunkt: KORØVELSE 1930-2200
  • Så hjem, sikkert litt mer leksehjelp eller andre ting å snakke med ungene om før de eldste legger seg
  • Utflating på sofaen en halvtime før jeg kryper til køys (eller sovner på sofaen)

Hei!

I det store og det hele, bortsett fra forsoving og korøvelse er det ikke så ulikt:-) fra min torsdag. Jeg kjører også før min mann som regel om morgenen.

I dag måtte jeg tidlig hjem fordi måtte ta hunden, som viste seg så syk i dag tidlig, til dyrlegen, han kunne knapt gå før jeg dro i dag? Han fikk stekt fisk før vi dro, jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg hadde oversett i min travelhet at han hadde så vondt.

Så da jeg kom tidlig hjem, med dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde oppdaget hvor syk han var/måtte ha vært, dagen før, ble jeg overrasket da han lett hoppet inn i bilen, men inni mellom at han var så kvikk, slepte han seg rundt. (han kunne ikke en gang bøye seg for å drikke, jeg måtte holde vannkoppen for han, det er altså så merkelig, tatt i betraktning dyrlegens funn/ikke-funn)

Hos dyrlegen forklarte jeg problemet, at dette hadde skjedd på bare to dager, men hos dyrlegen var han helt frisk, og dyrlegen sa, en hund som kan hoppe fra bordet og ned har absolutt ikke noe brudd noe sted.

Forklaringen dyrlegen hadde var at han nok spilte litt og at det var psykisk for å få oppmerksomhet, jeg sa jeg hadde det veldig travelt for tiden, og dette mente dyrlegen altså var hele forklaringen.

Nå må vi prioritere han enda mer inn i tidsskjemaet, tre turer pr dag er altså ikke nok, så vi må ha "familieråd" i kveld, han trenger mer mental stimuli. Om morgenen får han min oppmerksomhet først, dvs noen min. kløing på magen, før jeg tar runden, med vaskemaskin, tørketrommel, de andre dyrene, pakking av bager, lage matpakker, skrive handleliste, tenke på middag, alt må rekkes før kl 07.45. Slik at tiden jeg bruker på han om morgenen er jo kort, men fra kl 06.00 står barna gradvis opp, de ligger på gulvet med han, så han får mye kos før alle går. og tur igjen når de kommer hjem, men altså er det ikke nok, når han nå simulerer syk.

Jeg er glad han ikke er alvorlig syk, men det er jo litt sjokkerende for meg at hunden min spiller syk/ at det er psykisk. Min mor sa at bikjja er bare bortskjemt, hun er glad i han, men mener han "sutrer" og "skaper seg", hvis han ikke får oppmerksomhet, spiller han ekstremt på hvor forferdelig livet er. Jeg hører hva hun sier, men jeg vet faktisk ikke om dyr kan spille skuespill, men dette ble jo litt av en dag for meg, få beskjed om at hunden min overdriver eller spiller.

Jeg er ikke uenig med dyrlegen, jeg begynte jo selv å bli ganske forundret etter som han både kunne hoppe normalt inn og ut av bilen og ellers var helt normal hos dyrlegen. Det eneste jeg kunne gjøre sa dyrlegen var å vaske potene hans i svart te etter hver gang vi var på tur, det var styrkende...noe sånt, så nå har jeg en ting til jeg må gjøre hver morgen, men det betyr da at de må gå på tur med han før jeg drar ca kl 07.45. Men hvis dette er psykisk, må vi jo løse vanskene han opplever kanskje ved å være alene helt til kl 15.00 eller kl 16.00

Det fins jo hundevakt, de reiser rundt, låser seg inn på dagtid, og koser med hundene, men jeg trodde alt han får når vi kommer hjem var nok, da får han to turer, ofte går han fritt ute i hagen, han ser på TV, ligger på sofane hvis ikke min mann er hjemme og er med på å lage middag. Jeg håper det psykiske ordner seg for han, hvis det virkelig er det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650439
Del på andre sider

Hei!

I det store og det hele, bortsett fra forsoving og korøvelse er det ikke så ulikt:-) fra min torsdag. Jeg kjører også før min mann som regel om morgenen.

I dag måtte jeg tidlig hjem fordi måtte ta hunden, som viste seg så syk i dag tidlig, til dyrlegen, han kunne knapt gå før jeg dro i dag? Han fikk stekt fisk før vi dro, jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg hadde oversett i min travelhet at han hadde så vondt.

Så da jeg kom tidlig hjem, med dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde oppdaget hvor syk han var/måtte ha vært, dagen før, ble jeg overrasket da han lett hoppet inn i bilen, men inni mellom at han var så kvikk, slepte han seg rundt. (han kunne ikke en gang bøye seg for å drikke, jeg måtte holde vannkoppen for han, det er altså så merkelig, tatt i betraktning dyrlegens funn/ikke-funn)

Hos dyrlegen forklarte jeg problemet, at dette hadde skjedd på bare to dager, men hos dyrlegen var han helt frisk, og dyrlegen sa, en hund som kan hoppe fra bordet og ned har absolutt ikke noe brudd noe sted.

Forklaringen dyrlegen hadde var at han nok spilte litt og at det var psykisk for å få oppmerksomhet, jeg sa jeg hadde det veldig travelt for tiden, og dette mente dyrlegen altså var hele forklaringen.

Nå må vi prioritere han enda mer inn i tidsskjemaet, tre turer pr dag er altså ikke nok, så vi må ha "familieråd" i kveld, han trenger mer mental stimuli. Om morgenen får han min oppmerksomhet først, dvs noen min. kløing på magen, før jeg tar runden, med vaskemaskin, tørketrommel, de andre dyrene, pakking av bager, lage matpakker, skrive handleliste, tenke på middag, alt må rekkes før kl 07.45. Slik at tiden jeg bruker på han om morgenen er jo kort, men fra kl 06.00 står barna gradvis opp, de ligger på gulvet med han, så han får mye kos før alle går. og tur igjen når de kommer hjem, men altså er det ikke nok, når han nå simulerer syk.

Jeg er glad han ikke er alvorlig syk, men det er jo litt sjokkerende for meg at hunden min spiller syk/ at det er psykisk. Min mor sa at bikjja er bare bortskjemt, hun er glad i han, men mener han "sutrer" og "skaper seg", hvis han ikke får oppmerksomhet, spiller han ekstremt på hvor forferdelig livet er. Jeg hører hva hun sier, men jeg vet faktisk ikke om dyr kan spille skuespill, men dette ble jo litt av en dag for meg, få beskjed om at hunden min overdriver eller spiller.

Jeg er ikke uenig med dyrlegen, jeg begynte jo selv å bli ganske forundret etter som han både kunne hoppe normalt inn og ut av bilen og ellers var helt normal hos dyrlegen. Det eneste jeg kunne gjøre sa dyrlegen var å vaske potene hans i svart te etter hver gang vi var på tur, det var styrkende...noe sånt, så nå har jeg en ting til jeg må gjøre hver morgen, men det betyr da at de må gå på tur med han før jeg drar ca kl 07.45. Men hvis dette er psykisk, må vi jo løse vanskene han opplever kanskje ved å være alene helt til kl 15.00 eller kl 16.00

Det fins jo hundevakt, de reiser rundt, låser seg inn på dagtid, og koser med hundene, men jeg trodde alt han får når vi kommer hjem var nok, da får han to turer, ofte går han fritt ute i hagen, han ser på TV, ligger på sofane hvis ikke min mann er hjemme og er med på å lage middag. Jeg håper det psykiske ordner seg for han, hvis det virkelig er det.

Nå måtte jeg nesten le litt, Madelenemie. Ikke nok med at du selv har dine vansker og har barn med sine vansker, men nå har du jammen en hund med psykiske problemer også! Jeg synes det høres ut som om den har et veldig, veldig bra liv, så kanskje har din mor rett i at den er litt bortskjemt bare :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650443
Del på andre sider

Nå måtte jeg nesten le litt, Madelenemie. Ikke nok med at du selv har dine vansker og har barn med sine vansker, men nå har du jammen en hund med psykiske problemer også! Jeg synes det høres ut som om den har et veldig, veldig bra liv, så kanskje har din mor rett i at den er litt bortskjemt bare :-)

Hei!

Det er bra du nesten måtte le litt, det måtte jeg selv!

Jeg tenkte jo akkurat som deg at her i huset er det nok psykiske forstyrrelser om ikke hunden vår også har diagnose.

Jeg ringte min mann på jobb, han er veldig glad i vår hund, og var glad for at jeg tok "dagen fri" og prioriterte hunden vår, han hadde ikke trodd jeg tok så fri at jeg virkelig dro hjem, men det gjorde jeg, for dyrene er mye mitt hovedansvar. Jeg jobbet til kl 02.30 i natt med en oppgave, stod opp ca kl 05.00 for å gjøre denne ferdig og dro i hui og hast senere enn vanlig, dvs 08.05 i dag, jeg rakk verken spise eller drikke kaffe og samvittigheten kalte sterkt på meg ved 12 tiden og jeg måtte kjøre hjem og ordne med hund og dyrlege.

min mann tar mye han også, for tiden mer enn meg, så da jeg fortalte han hva dyrlegen sa, bare lo han, og jeg syns det er le som nesten er det man bør i et sånt tilfelle.

Selv om min mor er " et kapitel for seg selv" så har hun jo erfaring og noen betraktninger som kan være vel å merke seg. Feks sa hun i dag at, " bikkja er bare som resten av familien, ikke til å forstå seg på", hvis du tror hun ikke er glad i oss, tar du feil, dette er min mors merkelige måte å si at hun også er glad i både bikkja, meg og barna (den merkelige familien = bikkja barna og meg, ikke min mann, min mann forstår min mor seg helt på) . Jeg tror ikke det er så lett for min mor å ha fått en datter som meg, så komplikasjonen i relasjonen, kan man si, går begge veier, da bør også tålmodighet og forståelse gå begge veier. Det prøver jeg få til, og jeg syns det går ganske bra. For min del fordi jeg lærte mye lurt av min pensjonerte psykiater, dvs forstå bedre mekanismene i de mellommenneskelige rellasjoner, at jeg bare viser litt sosial inteligens er nok for at min mor syns jeg er rar, men et godt menneske, selv om hun sier mye rart, er det rare, godt ment, og jeg har hørt at hun liker meg. Jeg syns det er fint, for det betyr at hun ikke likte meg fordi hun ikke kunne forstå seg på hva slags barn hun hadde fått, og akkurat det kan jeg tenke meg ikke er så lett. Kanskje rett og slett likte hun meg før også, men at hun rett og slett ikke mestret som ung mor å være alene med omsorgen for et barn som det var noe så mye med.

Jeg kan forstå deler av dette. Vel dette hadde ingenting med saken å gjøre, så beklager, men det var vel viktige tanker for min egen del.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650446
Del på andre sider

@Madelenemie: Har hunden noen form for aktiviseringsleker som den er opptatt av? Vår hund hadde en rund variant av en slik: https://animail.no/buster-soft-cube-rosa.html  . Jeg puttet hver morgen en del av foret til hunden inn i ballen, og han aktiviserte seg selv store deler av dagen med ballen. Vår ball var såpass vanskelig å få godteriet ut av, at han trengte noen timer på å få tømt den.

For øvrig mener jeg at hunden skal kunne klare seg alene på dagtid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650448
Del på andre sider

Min torsdag:

- Stå opp 04.00

- Være på Gardermoen 06.00

- Ta flyet 07.00

- Møte fra 08.30

- Møter hele dagen

- Fly hjem 17.15

- Slappe av på sofaen fra 18.45. Skrive dette

- Fra 20.00 og litt utover kvelden skal jeg rydde og skrive et referat.

- 23.00 legge meg

hater denne dagen :p

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650452
Del på andre sider

Annonse

Er småsyk og universitetsåret har ikke startet ennå, så har rolige dager. Dette blir kjedlig lesing, men siden du spør ;)

Sto opp 7.30 og fikk ungene klar til skolen. Frokost, skoleuniformer, hårfiksing osv. Avgårde klokka 8.30 for å følge til skolen og var hjemme igjen klokka 9. Chattet med samboer på nettet mens han jobbet, lette etter en ny utleiebolig, studerte litt, spiste lunsj, handlet noe jeg hadde glemt til middagen. Var på møte i foreldreutvalget klokka 2, hentet ungene på skolen klokka 3, snakket litt med de om skoledagen og diverse, lagde middag mens jeg satte på vask og tok oppvasken og dusjet ungene og dekket på bordet (slitsom tid på dagen og brente potetene), spiste middag, snakket med mamma på telefon mens sambo la ungene - og nå har jeg nettopp sett litt på TV sammen med min bedre halvdel. Gleder meg til å legge meg nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650472
Del på andre sider

Sov fra 07 til 18.30, spiste en skive og surret litt på nettet, gikk en liten tur og kjøpte en iskald cola, surret litt på nettet, spise en skive til og daffet litt mer, så blir det vel noe tv utover natten.

Og sånn går nå dagene.

Du koser deg glugg ihjel, skjønner jeg, ja.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650477
Del på andre sider

Hei!

Kjære deg, hvordan veterinær er det du bruker? Det dummeste du gjør er jo å dille mer med hunden nå, da oppnår den jo akkurat det den vil. Vaske med te? Altså, jeg er ekstremt glad i hunder, men dette er jo bare tull. Jeg vet om hunder som har haltet sammen med eiere og eierene har så klart synes synd på dem, når eierene ikke har vært til stede går de plutselig normalt. Hunder lærer ekstremt fort. Gir du oppmerksomhet for rar oppførsel, nå som du vet det ikke er noe galt, så vil du få enda mer rar oppførsel. Overser du det så vil det gå over. En aktiviseringsball, som frosken skriver, er en god ide. Bortsett fra det så bør du bytte ut noe av kosen og tuene med trening. Hunder trenger å bruke hodet litt, da vil de bli mer selvsikre og klare seg bedre alene. Uansett ville jeg ikke snudd verden på hodet for to dager med merkelig oppførsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650482
Del på andre sider

Hunder er ekle dyr. De klarer ikke ta seg av sitt eget avfall engang. Burde strengt tatt heller hatt bleier på dem enn at idiot-eierne putter dritten i poser og henger dem i trær, gjerder og brøytestikks slik at "renholdspersonalet" lett skal få øye på dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407538-en-vanlig-torsdag/#findComment-3650509
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...