Gå til innhold

En vanlig torsdag

Anbefalte innlegg

Hunder er ekle dyr. De klarer ikke ta seg av sitt eget avfall engang. Burde strengt tatt heller hatt bleier på dem enn at idiot-eierne putter dritten i poser og henger dem i trær, gjerder og brøytestikks slik at "renholdspersonalet" lett skal få øye på dem.

Det kan man si, vel. Så for ikke lenge siden så jeg en hundeeier som pent plukket opp dritten i pose, og kastet så posen rett inn i buskasset. :rolleyes:

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• påskelilje

8

• Madelenemie

7

• Psychopomp

7

• slabbedask

4

- Sto opp

- Sykle til jobb

- Jobbe

- Skrive dette

- Kanskje kjøpe kameralinse pluss litt rar øl (se punkt lengre ned for forklaring)

- Sykle hjem

- Spise fiskekaker

- Pakke til fjelltur /"guttetur" med avgang kl 09 i morgen.

- Kanskje se en episode av Black Sails på HBO

- Legge meg

God helg på hyttetur!

Hei!

I det store og det hele, bortsett fra forsoving og korøvelse er det ikke så ulikt:-) fra min torsdag. Jeg kjører også før min mann som regel om morgenen.

I dag måtte jeg tidlig hjem fordi måtte ta hunden, som viste seg så syk i dag tidlig, til dyrlegen, han kunne knapt gå før jeg dro i dag? Han fikk stekt fisk før vi dro, jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg hadde oversett i min travelhet at han hadde så vondt.

Så da jeg kom tidlig hjem, med dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde oppdaget hvor syk han var/måtte ha vært, dagen før, ble jeg overrasket da han lett hoppet inn i bilen, men inni mellom at han var så kvikk, slepte han seg rundt. (han kunne ikke en gang bøye seg for å drikke, jeg måtte holde vannkoppen for han, det er altså så merkelig, tatt i betraktning dyrlegens funn/ikke-funn)

Hos dyrlegen forklarte jeg problemet, at dette hadde skjedd på bare to dager, men hos dyrlegen var han helt frisk, og dyrlegen sa, en hund som kan hoppe fra bordet og ned har absolutt ikke noe brudd noe sted.

Forklaringen dyrlegen hadde var at han nok spilte litt og at det var psykisk for å få oppmerksomhet, jeg sa jeg hadde det veldig travelt for tiden, og dette mente dyrlegen altså var hele forklaringen.

Nå må vi prioritere han enda mer inn i tidsskjemaet, tre turer pr dag er altså ikke nok, så vi må ha "familieråd" i kveld, han trenger mer mental stimuli. Om morgenen får han min oppmerksomhet først, dvs noen min. kløing på magen, før jeg tar runden, med vaskemaskin, tørketrommel, de andre dyrene, pakking av bager, lage matpakker, skrive handleliste, tenke på middag, alt må rekkes før kl 07.45. Slik at tiden jeg bruker på han om morgenen er jo kort, men fra kl 06.00 står barna gradvis opp, de ligger på gulvet med han, så han får mye kos før alle går. og tur igjen når de kommer hjem, men altså er det ikke nok, når han nå simulerer syk.

Jeg er glad han ikke er alvorlig syk, men det er jo litt sjokkerende for meg at hunden min spiller syk/ at det er psykisk. Min mor sa at bikjja er bare bortskjemt, hun er glad i han, men mener han "sutrer" og "skaper seg", hvis han ikke får oppmerksomhet, spiller han ekstremt på hvor forferdelig livet er. Jeg hører hva hun sier, men jeg vet faktisk ikke om dyr kan spille skuespill, men dette ble jo litt av en dag for meg, få beskjed om at hunden min overdriver eller spiller.

Jeg er ikke uenig med dyrlegen, jeg begynte jo selv å bli ganske forundret etter som han både kunne hoppe normalt inn og ut av bilen og ellers var helt normal hos dyrlegen. Det eneste jeg kunne gjøre sa dyrlegen var å vaske potene hans i svart te etter hver gang vi var på tur, det var styrkende...noe sånt, så nå har jeg en ting til jeg må gjøre hver morgen, men det betyr da at de må gå på tur med han før jeg drar ca kl 07.45. Men hvis dette er psykisk, må vi jo løse vanskene han opplever kanskje ved å være alene helt til kl 15.00 eller kl 16.00

Det fins jo hundevakt, de reiser rundt, låser seg inn på dagtid, og koser med hundene, men jeg trodde alt han får når vi kommer hjem var nok, da får han to turer, ofte går han fritt ute i hagen, han ser på TV, ligger på sofane hvis ikke min mann er hjemme og er med på å lage middag. Jeg håper det psykiske ordner seg for han, hvis det virkelig er det.

Jeg har jo ikke greie på hunder, men det høres klokt ut, det både Trine og Frosken sier - at du ikke må dille mer med den. Det med å vaske beina i te høres veldig rart og dillete ut...?! Sikkert lurt med litt hjernetrim for den innimellom. Men kommer ikke noen av barna hjem før 16 og kan  leke litt med den?

Jeg visste ikke at hunder kunne late som om de var syke!

Annonse

Min torsdag:

- Stå opp 04.00

- Være på Gardermoen 06.00

- Ta flyet 07.00

- Møte fra 08.30

- Møter hele dagen

- Fly hjem 17.15

- Slappe av på sofaen fra 18.45. Skrive dette

- Fra 20.00 og litt utover kvelden skal jeg rydde og skrive et referat.

- 23.00 legge meg

hater denne dagen :p

Høres ut som om du trenger helg!

Jeg la meg i senga etter middag i går og sov i 1,5 time! Pleier aldri å gjøre det, men jeg trengte det visst.

Lå halv-våken hele natten pga potte tett nese og vond hals. Holdt heldigvis ut på jobb i dag og har ligget på sofaen siden. Pliiis la bihulene være bedre  i morgen. Nå kjeder jeg meg og venter egentlig bare på at det skal bli leggetid. 

God bedring! Håper du kommer deg i løpet av helga!

Kjære deg, hvordan veterinær er det du bruker? Det dummeste du gjør er jo å dille mer med hunden nå, da oppnår den jo akkurat det den vil. Vaske med te? Altså, jeg er ekstremt glad i hunder, men dette er jo bare tull. Jeg vet om hunder som har haltet sammen med eiere og eierene har så klart synes synd på dem, når eierene ikke har vært til stede går de plutselig normalt. Hunder lærer ekstremt fort. Gir du oppmerksomhet for rar oppførsel, nå som du vet det ikke er noe galt, så vil du få enda mer rar oppførsel. Overser du det så vil det gå over. En aktiviseringsball, som frosken skriver, er en god ide. Bortsett fra det så bør du bytte ut noe av kosen og tuene med trening. Hunder trenger å bruke hodet litt, da vil de bli mer selvsikre og klare seg bedre alene. Uansett ville jeg ikke snudd verden på hodet for to dager med merkelig oppførsel.

Hei!

Det er en flink veterinær.

Når det gjelder sånne aktivitetball/ting, så har vi det, men vi får ikke brukt det, da han ikke liker noen form for tørrfor. Det er ingenting dyrlegen eller noen kan friste han med av gobiter, da tenker jeg av typen som kan puttes i disse lekene.

Han spiser vom hundemat, om du kjenner?, ellers spiser han tørrfisk og tørkede okselunger m.m. men det er snaks, og ikke sånt som lar seg putte i disse lekene, og vom hundemat er jo de innmatpølsene, han er mest glad i fiskepølsene.

Jeg visste bare ikke at hunder kan spille skuespill på den måten, vel lager han triste øyne når han er våt og må være litt i gangen før han kommer inn, men fra det til å "spille syk" er merkelig.

Han blir også trent daglig i skogen. Men det kan jo hende han vrikket foten for to dager siden også, rett og slett hadde vondt?

Han er ellers en solid type, om du forstår hva jeg mener, veldig rolig, ikke nervøs, går gladelig til alle, og egentlig klok når han er fri og treffer andre han-hunder som er sinte, han trekker seg bare unna, det er lurt av han, istedet for å gå til angrep, han løper veldig fort, du vet hvor hurtige gjeterhunder er:-)

Håper det går bra med dine hunder:-)

Jeg har jo ikke greie på hunder, men det høres klokt ut, det både Trine og Frosken sier - at du ikke må dille mer med den. Det med å vaske beina i te høres veldig rart og dillete ut...?! Sikkert lurt med litt hjernetrim for den innimellom. Men kommer ikke noen av barna hjem før 16 og kan  leke litt med den?

Jeg visste ikke at hunder kunne late som om de var syke!

Hei!

Nettopp det trodde ikke jeg heller.

han viser veldig tydelig han er misfornøyd, men det er jo noe annet, enn å "planlegge" et skuespill.

Det kan være han faktisk vrikket foten og hadde vondt den dagen, men det var voldsomt som han haltet, jeg går sjelden til dyrlegen med han og de andre dyrene, da de jo godt kan være smådårlig, men det går jo for dem som oss mennesker over, men han greide altså ikke trå ned på forlabben.

Jo han får trening i skogen hver dag ca kl 15.00 min yngste er utrolig flink blitt med agility blitt, ellers får han en 20 min tur om morgenen og alt fra 30 min til en time på kvelden, samt at han ofte er løs i hagen fra vi kommer hjem.

Han spiser kun vom hundemat, og spiser ikke en kule tørrfor av noe slag, så de aktivitetslekene vi har får vi ikke brukt.

Han spiser tørkede okselunger og tørrfisk m.m. men det er umulig å få puttet i de lekene, de kommer ikke ut fordi sånne ting er ikke runde, om du skjønner.

På hundesletta når han bedårer mange andre hundeeiere, og de vil stikke til han en godbit, tar han aldri imot, han er veldig kresen. Heldigvis skjønte dyrlegen det, for han sa, ja jeg må vel opp på høyeste nivå om du skal ville ha en godbit, men selv det tok han ikke imot, kos derimot er han glad for og ros, men han er kjempekresen, men det hører visst til rasen sa dyrlegen.

Han er interessert i noen dyreprogrammer, kan sitte å se på disse, kanskje jeg må rett og slett sette på Tv`en slik at han kan se på disse?

Han liker se reinsdyr løpe, ulver m.m. best er det når det blir bjeffing da blir han tydelig engasjert.

og: Håper det går bra med kaninene dine? Mine går det veldig bra med, jeg har faktisk fått skryt av samtlige eiere som har kjøpt kaniner, de har skrevet at de aldri har fått så fine kaniner. Vel noe av grunnen er at vi har kost mye med dem, samt laget ektivitetsleker og har gode utemuligheter, de liker utfordringer og min datter har lagd mange ulike aktivitetsleker til kaninene, der de må hoppe opp i ting for å få mat, eller strekke seg langt for å få en godbit eller hoppe høyt for å nå en gobit m.m. Vi solgte ikke kaniner til noen som skulle ha dem i bur, så forutsetningen for å få kjøpe kanin av oss var at de hadde store uteområder eller var frie uten bur inne. Jeg har fått bilder av alle ungene nå, og de har det så bra:-) Så vi er like fornøyde som de som har kjøpt:-)

Endret av Madelenemie

Det kan man si, vel. Så for ikke lenge siden så jeg en hundeeier som pent plukket opp dritten i pose, og kastet så posen rett inn i buskasset. :rolleyes:

Det finnes nedbrytbare hundeposer. Blir de brukt mener jeg at det er bedre alt får råtne inne i buskene enn at jeg skal trø på det.

Anonymkode: dc0ad...fac

Hunder er ekle dyr. De klarer ikke ta seg av sitt eget avfall engang. Burde strengt tatt heller hatt bleier på dem enn at idiot-eierne putter dritten i poser og henger dem i trær, gjerder og brøytestikks slik at "renholdspersonalet" lett skal få øye på dem.

Mennesker klarer heller ikke ta seg av sin egen avføring ute i naturen og det er faktisk veldig mye mer ekkelt enn at hunder ikke klarer det. Ikke er det vel hunden sin skyld heller, at noen eiere er så dumme at de "pynter" trær med brukte bæsjeposer.

Annonse

Hei!

Det er en flink veterinær.

Når det gjelder sånne aktivitetball/ting, så har vi det, men vi får ikke brukt det, da han ikke liker noen form for tørrfor. Det er ingenting dyrlegen eller noen kan friste han med av gobiter, da tenker jeg av typen som kan puttes i disse lekene.

Han spiser vom hundemat, om du kjenner?, ellers spiser han tørrfisk og tørkede okselunger m.m. men det er snaks, og ikke sånt som lar seg putte i disse lekene, og vom hundemat er jo de innmatpølsene, han er mest glad i fiskepølsene.

Jeg visste bare ikke at hunder kan spille skuespill på den måten, vel lager han triste øyne når han er våt og må være litt i gangen før han kommer inn, men fra det til å "spille syk" er merkelig.

Han blir også trent daglig i skogen. Men det kan jo hende han vrikket foten for to dager siden også, rett og slett hadde vondt?

Han er ellers en solid type, om du forstår hva jeg mener, veldig rolig, ikke nervøs, går gladelig til alle, og egentlig klok når han er fri og treffer andre han-hunder som er sinte, han trekker seg bare unna, det er lurt av han, istedet for å gå til angrep, han løper veldig fort, du vet hvor hurtige gjeterhunder er:-)

Håper det går bra med dine hunder:-)

Du kan f.eks tørke lever som du kan ha i denne ballen. Forstår ellers problemet. Den forrige hunden min var så kresen at det nesten var irriterende ;) Jeg tørker ofte kjøtt, det kan man også ha i en sånn ball. Kjenner vom og hundemat, det beste man kan gi en hund, etter min mening :D Gutta mine får det. Har du forsøkt margbein da? Det har jeg enda ikke opplevd at en hund ikke liker. Du kan kjøpe sånne rå i matbutikken, lurer på om de kaller det suppebein.

Etter hva du har skrevet nå så tenker jeg at hunden din kanskje har fått en strekk eller noe sånt. Så har han stivnet litt, men så har det gått seg til etter litt bevegelse. Sånn er jeg selv noen ganger. F.eks om jeg har vært på lang tur også sittet i bilen lenge, da ser jeg ut som en gammel dame som har driti på seg når jeg går ut av bilen. Men etter noen skritt så har man liksom gått seg igang og klarer gå normalt.

Hunder spiller nok ikke skuespill, syns det blir feil å kalle det det. Det man kan se er en tillært adferd som man ikke selv er klar over at man har lært hunden. Som f.eks å synes synd på den dersom den halter. Det tar ikke en hund lang tid å forstå at det er veldig hyggelit/koselig å halte ;) Det er jo derfor enkelte hunder er redd spesielle ting, de har vært redd en gang, så har eieren gitt tydelige signaler om at det var riktig å være redd den tingen også er det gjort, hunden er redd.

Når jeg tenker på trening så tenker jeg ikke bare fysisk aktivitet, men at den får oppgaver hvor den må bruke hodet :)

Men, for å være ærlig så syns jeg ikke du skal gjøre noe mer med denne situasjonen. Kanskje har han vært uheldig i skogen og fikk litt vondt, men nå vet du at det ikke er noe farlig.

Takk :) Ja, de har det fint. Tror dem er glad det ikke er båndtvang lenger. De løper og løper og løper :D Det er så koselig syns jeg, å se dem løpe i skogen. De ser så fornøyde ut da :)

Du kan f.eks tørke lever som du kan ha i denne ballen. Forstår ellers problemet. Den forrige hunden min var så kresen at det nesten var irriterende ;) Jeg tørker ofte kjøtt, det kan man også ha i en sånn ball. Kjenner vom og hundemat, det beste man kan gi en hund, etter min mening :D Gutta mine får det. Har du forsøkt margbein da? Det har jeg enda ikke opplevd at en hund ikke liker. Du kan kjøpe sånne rå i matbutikken, lurer på om de kaller det suppebein.

Etter hva du har skrevet nå så tenker jeg at hunden din kanskje har fått en strekk eller noe sånt. Så har han stivnet litt, men så har det gått seg til etter litt bevegelse. Sånn er jeg selv noen ganger. F.eks om jeg har vært på lang tur også sittet i bilen lenge, da ser jeg ut som en gammel dame som har driti på seg når jeg går ut av bilen. Men etter noen skritt så har man liksom gått seg igang og klarer gå normalt.

Hunder spiller nok ikke skuespill, syns det blir feil å kalle det det. Det man kan se er en tillært adferd som man ikke selv er klar over at man har lært hunden. Som f.eks å synes synd på den dersom den halter. Det tar ikke en hund lang tid å forstå at det er veldig hyggelit/koselig å halte ;) Det er jo derfor enkelte hunder er redd spesielle ting, de har vært redd en gang, så har eieren gitt tydelige signaler om at det var riktig å være redd den tingen også er det gjort, hunden er redd.

Når jeg tenker på trening så tenker jeg ikke bare fysisk aktivitet, men at den får oppgaver hvor den må bruke hodet :)

Men, for å være ærlig så syns jeg ikke du skal gjøre noe mer med denne situasjonen. Kanskje har han vært uheldig i skogen og fikk litt vondt, men nå vet du at det ikke er noe farlig.

Takk :) Ja, de har det fint. Tror dem er glad det ikke er båndtvang lenger. De løper og løper og løper :D Det er så koselig syns jeg, å se dem løpe i skogen. De ser så fornøyde ut da :)

puh,

godt du forstår,

ofte forstår ikke mange hundeeiere at enkelte hunder er så kresne, for min hunds del visste til og med dyrlegen om problemet knyttet til rasen.

Jeg begynte med vom fordi det ble for mye middager på han for å få i han mat, med salt som følge, så en nabo minnet meg om at dette kanskje ikke var bra.

Det hadde naboen rett i, så etter dette bare kuttet vi ut all "fancy" dyr tørrfor med vom, og selv om vom også koster så kjøper jeg større mengder fra et sted der jeg kan handle store mengder.

Joda min gutt får margbein, og de kjøper jeg i store mengder i Sverige:-)

Det er viktig også fordi han får disse vom"pølsene" med våtfor, han trenger noe å gnage på for å beholde sunne tenner og sunt tannkjøtt. Han elsker dem:-)

Jeg har lyst på en hund nr 2 for hans del, men det blir neppe nå, har litt mye for tiden. 

puh,

godt du forstår,

ofte forstår ikke mange hundeeiere at enkelte hunder er så kresne, for min hunds del visste til og med dyrlegen om problemet knyttet til rasen.

Jeg begynte med vom fordi det ble for mye middager på han for å få i han mat, med salt som følge, så en nabo minnet meg om at dette kanskje ikke var bra.

Det hadde naboen rett i, så etter dette bare kuttet vi ut all "fancy" dyr tørrfor med vom, og selv om vom også koster så kjøper jeg større mengder fra et sted der jeg kan handle store mengder.

Joda min gutt får margbein, og de kjøper jeg i store mengder i Sverige:-)

Det er viktig også fordi han får disse vom"pølsene" med våtfor, han trenger noe å gnage på for å beholde sunne tenner og sunt tannkjøtt. Han elsker dem:-)

Jeg har lyst på en hund nr 2 for hans del, men det blir neppe nå, har litt mye for tiden. 

Ja, det er mange som ikke forstår det, men det er virkelig forskjell på dem. Den første hunden min var veldig kresen, den eldste jeg har nå er litt kresen og han yngste spiser alt :) Jeg gir vom fordi det er det som er mest likt det de ville spist om de var ville. De fleste tørrfor innehloder mest korn og det har ikke hunder behov for. Jeg kjøper sånne blokker med 20 kg og det er mye billigere å fore med det enn det tørrforet de får på tur. Lurt å vente med en hund til dersom det er knapt med tid. Det tar ikke veldig mye mer tid å ha to hunder enn en og de underholder hverandre endel, men den første tiden må man jo gi litt ekstra til den nye hunden, spesielt om man skal ha valp.

Mennesker klarer heller ikke ta seg av sin egen avføring ute i naturen og det er faktisk veldig mye mer ekkelt enn at hunder ikke klarer det. Ikke er det vel hunden sin skyld heller, at noen eiere er så dumme at de "pynter" trær med brukte bæsjeposer.

Bryr meg ikke om hvem som klarer hva og ikke hva eller hvem som har skylda, jeg bare registrerer at det ligger dritt rundt, og det som verre er, drittposer til pynt. Det med de hundeposene som blir plassert strategisk til, hva er det de egentlig tror, at noen har ansvaret for å rydde dem? Tror de at det er ansatt noen statlig eller kommunalt som skal tråkke rundt stort sett alle plasser hunde-eiere beveger seg og rydde opp morroa etter dem?

Bryr meg ikke om hvem som klarer hva og ikke hva eller hvem som har skylda, jeg bare registrerer at det ligger dritt rundt, og det som verre er, drittposer til pynt. Det med de hundeposene som blir plassert strategisk til, hva er det de egentlig tror, at noen har ansvaret for å rydde dem? Tror de at det er ansatt noen statlig eller kommunalt som skal tråkke rundt stort sett alle plasser hunde-eiere beveger seg og rydde opp morroa etter dem?

Det er mulig Frp vil kommandere ut noen sosialklienter for å rydde opp etter dem?

Anonymkode: 39387...6b0

Det er mulig Frp vil kommandere ut noen sosialklienter for å rydde opp etter dem?

Anonymkode: 39387...6b0

Tja, hvorfor ikke. Da får de vel enten jobb eller kommer inn under behandling/AAP. Det er ikke meningen å gå på sosialhjelp over lang tid, det skal være en nødløsning. Det er nedverdigende for de det gjelder, og da mener jeg det er bedre at de enten får jobb eller at de kommer i behandling eller attføring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...