Gå til innhold

En vanlig torsdag

Anbefalte innlegg

og: Håper det går bra med kaninene dine? Mine går det veldig bra med, jeg har faktisk fått skryt av samtlige eiere som har kjøpt kaniner, de har skrevet at de aldri har fått så fine kaniner. Vel noe av grunnen er at vi har kost mye med dem, samt laget ektivitetsleker og har gode utemuligheter, de liker utfordringer og min datter har lagd mange ulike aktivitetsleker til kaninene, der de må hoppe opp i ting for å få mat, eller strekke seg langt for å få en godbit eller hoppe høyt for å nå en gobit m.m. Vi solgte ikke kaniner til noen som skulle ha dem i bur, så forutsetningen for å få kjøpe kanin av oss var at de hadde store uteområder eller var frie uten bur inne. Jeg har fått bilder av alle ungene nå, og de har det så bra:-) Så vi er like fornøyde som de som har kjøpt:-)

Så bra! Ja, mine kaniner har det veldig fint. De har en stor innhegning (hundegård) på ca 2,5 m x 8 m som de bor i, og så tar vi dem ut på gresset så ofte vi kan slik at de får beite ferskt gress. Da har vi kompostgjerder rundt dem. De er ikke helt sikre, så da må vi passe på. Vi har pleid å slippe dem litt helt løs av og til, men etter klager fra en nabo, har vi måttet slutte med det :-( Når jeg har god tid og det er fint vær, setter jeg meg inni innhegningen sammen med dem når de er på gresset og koser masse med dem, kikker på dem, lar dem klatre på meg osv. Herlige dyr! I natt var det ganske kaldt (7 grader i morges), men jeg håper vi kan vente til november med å ta dem inn i garasjen. Det er så trist for dem å måtte være der i mange måneder, selv om buret er stort og de har mye bedre plass enn de fleste kaniner.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• påskelilje

8

• Madelenemie

7

• Psychopomp

7

• slabbedask

4

Så bra! Ja, mine kaniner har det veldig fint. De har en stor innhegning (hundegård) på ca 2,5 m x 8 m som de bor i, og så tar vi dem ut på gresset så ofte vi kan slik at de får beite ferskt gress. Da har vi kompostgjerder rundt dem. De er ikke helt sikre, så da må vi passe på. Vi har pleid å slippe dem litt helt løs av og til, men etter klager fra en nabo, har vi måttet slutte med det :-( Når jeg har god tid og det er fint vær, setter jeg meg inni innhegningen sammen med dem når de er på gresset og koser masse med dem, kikker på dem, lar dem klatre på meg osv. Herlige dyr! I natt var det ganske kaldt (7 grader i morges), men jeg håper vi kan vente til november med å ta dem inn i garasjen. Det er så trist for dem å måtte være der i mange måneder, selv om buret er stort og de har mye bedre plass enn de fleste kaniner.

Hei!

Så hyggelig å lese:-)

Men hvorfor har du dem i garasjen?

Mine er ute hele året, har et isolert hundehus, men de tåler fint være ute, løper i snøen, og koser seg med ferskt høy på den årstiden.

Jeg har de også fritt av og til, og naboene syns bare det er hyggelig, så kjekt med sånne naboer:-)

Hei!

Så hyggelig å lese:-)

Men hvorfor har du dem i garasjen?

Mine er ute hele året, har et isolert hundehus, men de tåler fint være ute, løper i snøen, og koser seg med ferskt høy på den årstiden.

Jeg har de også fritt av og til, og naboene syns bare det er hyggelig, så kjekt med sånne naboer:-)

Vi har ikke isolert huset deres, så jeg tror nok det blir for kaldt for dem. Mulig vi klarer å legge ei plate isopor under buret. Vi har dem på en annen plass i år ift i fjor, og de har større plass og større bur, så det kan være de kunne vært ute hele året. Ser imidlertid ikke helt for meg at de kan være der hvis det blir en meter snø. Ikke så ofte det skjer, men det hender.

Vi har ikke isolert huset deres, så jeg tror nok det blir for kaldt for dem. Mulig vi klarer å legge ei plate isopor under buret. Vi har dem på en annen plass i år ift i fjor, og de har større plass og større bur, så det kan være de kunne vært ute hele året. Ser imidlertid ikke helt for meg at de kan være der hvis det blir en meter snø. Ikke så ofte det skjer, men det hender.

Ok,

Jeg har lagd tak over deler av kaningården, sånn at det er regn og snøfritt, men de trives i snøen også, lager fine spor og ganger:-)

Det var lurt med isopor, i tillegg fins det sånne varmelamper,  og snuggle safe, sånne matter man varmer i mikrobølgeovn feks og som holder varmen lenge fra 10 timer. Jeg skal selv bestille snugglesafe, for å prøve om de liker det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...