Gå til innhold

Ekstremvær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke redd for egen del, vi bor oppå en kolle, langt fra sjø og elver, og har ikke kjeller. Synes selvsagt at det er fælt å se hvordan hus og innbo blir ødelagt når elvene flommer, og jeg regner med at flomskadene de siste årene vil få kommunene til å bli strengere i reguleringsplanen når det gjelder å legge hus nær elver og sjø. Svigermor har hus like ved en bekk, og hun holdt på å få vann i kjelleren en gang da bekkerøret hadde tettet seg med kvist, og bekken plutselig tok en annen vei, men hun var ute midt på natta og gravde slik at hun fikk ledet vannet bort fra huset (dette er noen år siden nå).

Tror nok ikke at folk er vant til å tenke at det kan være klokt å ta litt ansvar selv med rensing av bekker og sluk, slik at avløpsrørene kan ta unna når det blir flom og mye regn.

Det kommer til å bli mer av de store, korte, kraftige regnene pga klimaendringene, det er helt i tråd med forskningen.

Er ikke redd og syns sjelden det blir så ekstremt som det påstås at det skal bli og savner skikkelig uvær. Det er katarsis for sjela når naturen herjer.

Elva her hadde aldri vært så stor og tok med seg hus, det er ikke normalt. Blir jo redd det skal skje igjen.

Den har nok sikkert vært større før både en og flere ganger. Lurt å bygge flomsikkert hvis man absolutt skal bo i nærheten av elva. Det har mine venner gjort ihvertfall.

Annonse

Den har nok sikkert vært større før både en og flere ganger. Lurt å bygge flomsikkert hvis man absolutt skal bo i nærheten av elva. Det har mine venner gjort ihvertfall.

De sa på tv at i fremtiden måtte man bygge 20 meter fra elva. Det var en 200 års flom. 

De kommer oftere når klimaet forandrer seg ja. Skummelt er det og ikke morsomt. :angry:

Jo det er faktisk morsomt å se hjelpeløse folk som er pissredde for klimaet og at alt bryter sammen av f.eks et lite snøfall utenfor sesongen slik som tidligere i år. :lol:

Husker en fyr som ble intervjuet under en flom for noen år siden "Og  vi som skulle på IKEA og kjøpe nytt bord! Nå er det vann i veien!! Dette går ikke an I Norge i 2013!!!! syyyyytee!" :D

Jo det er faktisk morsomt å se hjelpeløse folk som er pissredde for klimaet og at alt bryter sammen av f.eks et lite snøfall utenfor sesongen slik som tidligere i år. :lol:

Husker en fyr som ble intervjuet under en flom for noen år siden "Og  vi som skulle på IKEA og kjøpe nytt bord! Nå er det vann i veien!! Dette går ikke an I Norge i 2013!!!! syyyyytee!" :D

Så de syter de som har mistet hjemmene sine og???

Syns det er så skremmende med ekstremvær, og det kan vi forvente mer av sier de. Petra har jo herjet nå, og det er skummelt å se ødeleggelsene. Er du redd?

Nei. Tror det er fler som har dødd av hetebølger i utlandet enn av flom i Norge ;) Jeg tenker at når man er så dum og bygger veier i flomutsatte områder o.s.v så får man jo bare betale prisen det koster når høstværet kommer. Nordmenn elsker å få værpanikk. Samme skjer hver vinter. "Ånei, shit, hva er dette hvite som daler ned og legger seg på veien, også før 1. nov, dette går bare ikke an jeg har jo sommerdekk". Det regner hvert år, det snør hver år og hvert år skinner sola.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...