Gå til innhold

Begge hender på tastaturet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bruker touch og skriver med begge hender og alle fingre. Fordelen er at jeg kan skrive i blinde og jeg kan skrive rasende fort :)

Det ser vanskelig ut i starten å lære dette, men når man får det inn i fingrene går det automatisk. Det blir omtrent som å sykle.

Man starter med enkle øvelser slik at fingrene lærer seg hvor de skal flytte seg for å treffe de rette bokstavene. 

Hemmeligheten er  å la pekefingrene hvile på hver sin bokstav, slik at man hele tiden vet hvor man er på tastaturet. Venstre pekefingre på F (du kjenner det er et lite hakk på denne) og høyre på J (også et hakk).

Hei!

Jeg bruker to hender og 8-10 fingre:-)

Jeg kan ikke touch, jeg har likevel min egen touch metode som går like fort.

Det viktige er vel bare at man vet hvor tastene er sånn at men kan skrive fort.

Det er en av få ting unntatt bil kjøring der jeg føler jeg ikke har forsinket prossisering, 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...