Gå til innhold

Canaldigital


Anbefalte innlegg

Min mor har dekoder fra canaldigital. I mai fikk hun økonomiske problemer så hun fikk ikke betalt månedsavgift så dekoder ble stengt . For å få den på igjen må hun betale 1200 kr. Der har hun ikke no men skal betale det senere. Men hun får regning  abonnementsavgift hver mnd selv om dekoder er stengt. Har snakket med canaldigital flere ganger men dem sier det er riktig . Jeg mener at det er feil at hun skal betale avgift på dekoder hver måned når den er stengt. Enig?

Anonymkode: 7b557...394

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun skal vel betale så lenge hun har et løpende abonnement? Og har hun ikke sagt det opp, så er abonnementet aktivt. CanalDigital har ikke sagt opp abonnementet, de har stengt det til de får pengene sine. Regner med at de har loven på sin side.

Anonymkode: 27d33...193

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651555
Del på andre sider

Hun skal vel betale så lenge hun har et løpende abonnement? Og har hun ikke sagt det opp, så er abonnementet aktivt. CanalDigital har ikke sagt opp abonnementet, de har stengt det til de får pengene sine. Regner med at de har loven på sin side.

Anonymkode: 27d33...193

Høres ut som svindel spør du meg. Men sikkert mulig at de har noen smutthull i loven og sleipe "terms and conditions" som gir dem anledning til å holde på slik. I så fall bør en holde seg unna det firmaet

Anonymkode: 5fe52...4cd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651562
Del på andre sider

Hm. Hvis de tar strømmen din fordi du ikke har betalt, så betaler du ikke strøm selv om bryterene på apparatene og lampene står "på".

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det blir ikke helt det samme, du må sikkert betale abonnementsavgift på strømmen også når den er tatt, men ikke for forbruk.

Anonymkode: 27d33...193

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651627
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo mulig. Jeg har ikke erfaringen.

Men uansett kontrakt, så er det dårlig. Da belaster de jo kunden regning for et produkt vedkommende ikke har kunnet motta. Kanskje de gjør det på denne måten i stedet for inkasso... :rolleyes:

Det er jo ikke sånn at vi bare kan skaffe oss et produkt og så la være å betale for det. Har man ikke råd, så er det beste å si opp, og så heller abonnere på nytt når man igjen får råd. Oppsigelsestid er veldig vanlig, og vi har selv ansvar for de abonnementer vi måtte skaffe oss.

Anonymkode: 27d33...193

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651653
Del på andre sider

Hvis det er binding så kan jeg skjønne det. Men ellers blir det vel som å abbonnere på et magasin og få tilsendt blanke ark.

Selv magasiner er det oppsigelsestid på. Det er helt vanlig. Jeg kan ikke komme på særlig mange ting der det ikke er vanlig med oppsigelsestid.

Anonymkode: 27d33...193

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651781
Del på andre sider

Virker som at folk ikke helt skjønner poenget her .... ?

Det er helt greit at kunden har bundet seg til magasiner tvkanaler whatever i 12 måneder eller andre perioder. Det er helt greit at firmaene krever betaling for 12 måneder da. Men det er IKKE GREIT å kreve betaling for 12 måneder uten å levere tjenesten i de 12 månedene

Sånn er det med den saken

Anonymkode: 5fe52...4cd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651802
Del på andre sider

Virker som at folk ikke helt skjønner poenget her .... ?

Det er helt greit at kunden har bundet seg til magasiner tvkanaler whatever i 12 måneder eller andre perioder. Det er helt greit at firmaene krever betaling for 12 måneder da. Men det er IKKE GREIT å kreve betaling for 12 måneder uten å levere tjenesten i de 12 månedene

Sånn er det med den saken

Anonymkode: 5fe52...4cd

Er man ikke enig i vilkårene, så bestiller man ikke. Har man ikke råd, så avbestiller man. Så enkelt bør det være.

Anonymkode: 27d33...193

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651816
Del på andre sider

Så hvis man er veldig fattig, og ikke klarer å betale ting, så blir man bare fattigere og fattigere, altså. Mer og mer gjeld.

Sikkert ikke noe hyggelig.

Du bestemmer selv hva du vil bruke penger på. Du kan ikke beskylde CanalDigital for at du er fattig liksom, fordi de har vilkår du ikke ønsker å akseptere.

De har sine vilkår som du aksepterer når du inngår avtale med dem, og ønsker du ikke å forholde deg til vilkårene får du si opp, eller kanskje aller helst la være å bestille. Oppdager du at økonomien blir så dårlig at du ikke kan betale et produkt, så sier du det opp. Jeg vet om folk som har fått satt abonnementer på vent når de har kontaktet tilbyder, men et firma kan selvfølgelig ikke akseptere at kundene ikke gjør opp for seg.

Å skylde på tilbyder blir bare patetisk så lenge du er ved dine fulle fem når du inngikk avtalen.

Anonymkode: 27d33...193

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651817
Del på andre sider

Annonse

Virker som at folk ikke helt skjønner poenget her .... ?

Det er helt greit at kunden har bundet seg til magasiner tvkanaler whatever i 12 måneder eller andre perioder. Det er helt greit at firmaene krever betaling for 12 måneder da. Men det er IKKE GREIT å kreve betaling for 12 måneder uten å levere tjenesten i de 12 månedene

Sånn er det med den saken

Anonymkode: 5fe52...4cd

Det er kunden som har mislighold avtalen ved ikke å betale, det er jo ikke slik at selskapet ikke leverer tjenesten bare for å være kjipe. Sånn er det med den saken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651856
Del på andre sider

Virker som at folk ikke helt skjønner poenget her .... ?

Det er helt greit at kunden har bundet seg til magasiner tvkanaler whatever i 12 måneder eller andre perioder. Det er helt greit at firmaene krever betaling for 12 måneder da. Men det er IKKE GREIT å kreve betaling for 12 måneder uten å levere tjenesten i de 12 månedene

Sånn er det med den saken

Anonymkode: 5fe52...4cd

Canal Digital leverer da tjenesten? Problemet er jo at kunden har misigholdt avtalen og derfor ikke kan ta i mot varen Canal Digital fremdeles leverer fordi hun ikke lenger har tilgang til den komplimentære varen hun må ha for å få tilgang til tjenesten. Dette er kundens ansvar, ikke Canal Digitals.

La oss si at bilen din blir stjålet og fremdeles kjøres gjennom bomselskapet for din regning fordi du ikke har sagt opp avtalen etter du ikke lenger har tilgang til bilen som brikken er festet i. Tror du at du har en sterk sak all den tid du ikke har sagt opp avtalen da?

Eller la oss si at du har bestilt en vare som skal leveres av Bring og flyttet. Bring kommer på døra gjentatte ganger men der er jo ikke du. Tror du at du eller selskapet du har handlet med er ansvarlig for at du skal få varen du har betalt?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3651879
Del på andre sider

Det er ikke "selvfølgelig" at Canal Digital har gjort rett her. Har du lest vilkårene selv? Eller er det bare an fantasi du har? I mitt hode er det overraskende at man skal betale for en vare man ikke mottar. Såklart kan reglementet være anderledes - men da foreslår jeg at du setter deg inn i det da, i stedet for å bastant avfeie saken - merk at jeg har ikke sagt noe konkret om reglementet til Canal Digital, kun at jeg syns det høres rart ut - altså ingen faktafeil fra min side. Så får du legge frem bevis for at dine uttalelser medfører riktighet.

Jeg har svart i denne tråden ut fra at jeg har Canal Digital selv og dermed vet vilkårene deres.

Og vet du ikke hva som er vanlige vilkår når man starter et abonnement, så må du nettopp ha kravlet frem fra under en stein.

Trådstarters mor misligholdt sin del av avtalen ved ikke å betale. Så enkelt er det. Kan hun ikke betale så har hun to muligheter:

Si opp abonnementet

Inngå avtale om midlertidig stopp av abonnementet

Anonymkode: 27d33...193

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3652029
Del på andre sider

Det er ikke "selvfølgelig" at Canal Digital har gjort rett her. Har du lest vilkårene selv? Eller er det bare an fantasi du har? I mitt hode er det overraskende at man skal betale for en vare man ikke mottar. Såklart kan reglementet være anderledes - men da foreslår jeg at du setter deg inn i det da, i stedet for å bastant avfeie saken - merk at jeg har ikke sagt noe konkret om reglementet til Canal Digital, kun at jeg syns det høres rart ut - altså ingen faktafeil fra min side. Så får du legge frem bevis for at dine uttalelser medfører riktighet.

Ja jeg har erfaring på området. Jeg var borti en tilsvarende situasjon da vi flyttet til ny bolig for noen år siden, men siden jeg hadde lest det jeg underskrev visste jeg at jeg måtte si opp abonnementet i god tid før vi koblet av dekoderen.

Har du erfaring på området selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3652070
Del på andre sider

Dette handler ikke om bindingstid FFS!!!

Kayia sier ikke noe om bindingstid. Her har ikke vært snakk om bindingstid, men at man faktisk må si opp abonnementet sitt for å slippe å betale. Bindingstid og oppsigelsestid er ikke det samme, og det vil de fleste skjønne.

Anonymkode: 27d33...193

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407633-canaldigital/#findComment-3652081
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...