Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal dere ha høstefrie da, folkens? (Ja jeg vet at ikke hele Norge har høstferie i uke 40! :D)

Jeg skal jobbe, men det blir nesten litt ferie ut av at jeg bare kan stå opp og dra om morgenen uten å måtte forholde meg til trøtt tenåring, og ikke minst at møtefrekvensen på jobb er kraftig redusert! Hehe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407643-h%C3%B8stferie-sm%C3%A5pratetr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere ha høstefrie da, folkens? (Ja jeg vet at ikke hele Norge har høstferie i uke 40! :D)

Jeg skal jobbe, men det blir nesten litt ferie ut av at jeg bare kan stå opp og dra om morgenen uten å måtte forholde meg til trøtt tenåring, og ikke minst at møtefrekvensen på jobb er kraftig redusert! Hehe

Her blir det fri halve uka og tur til hytte å høyfjellet. Uten strøm og nett med mer, så her blir det frisk luft, turer og fiske.  Skal bli deilig :).

Jeg skal jobbe, men tar fridagen min (som vanligvis er onsdag) på mandag, slik at jeg får langhelg nå. Vi skal på bedriftshytta på fjellet - reiser i ettermiddag, og det blir deilig med fjelluft og forhåpentligvis fine fjellturer lørdag og søndag. Mandag reiser mann og barn videre og skal ha høstferie, mens jeg reiser hjem og jobber. Tenkte å finne noen tyttebær på vei hjem fra fjellet :-)

Blir faktisk deilig å ha huset for meg selv i flere dager. Satser på å stå opp tidlig, jobbe, og så dra rett ut etter jobb hvis det er fint vær - tur i skogen, ved sjøen eller kanskje rett og slett en tur på byen? Har avtalt skravlekveld med ei venninne jeg ikke har sett på et halvt år, på mandag :-)

Her blir det fri halve uka og tur til hytte å høyfjellet. Uten strøm og nett med mer, så her blir det frisk luft, turer og fiske.  Skal bli deilig :).

Høres deilig ut! Er jo så flott vær ute i oslo nå - håper det blir det også på det fjellet du skal til. :-)

Jeg skal jobbe, men tar fridagen min (som vanligvis er onsdag) på mandag, slik at jeg får langhelg nå. Vi skal på bedriftshytta på fjellet - reiser i ettermiddag, og det blir deilig med fjelluft og forhåpentligvis fine fjellturer lørdag og søndag. Mandag reiser mann og barn videre og skal ha høstferie, mens jeg reiser hjem og jobber. Tenkte å finne noen tyttebær på vei hjem fra fjellet :-)

Blir faktisk deilig å ha huset for meg selv i flere dager. Satser på å stå opp tidlig, jobbe, og så dra rett ut etter jobb hvis det er fint vær - tur i skogen, ved sjøen eller kanskje rett og slett en tur på byen? Har avtalt skravlekveld med ei venninne jeg ikke har sett på et halvt år, på mandag :-)

Høres ut som en fin uke :-)

Høres ut som en fin uke :-)

Ja :-)

Jeg kommer til å ha det superhektisk på jobb de neste to månedene, så det blir siste tilnærmet normaluke før prosjektet mitt starter. Og da er det jo deilig å nyte litt rolige dager på hjemmefronten!

Annonse

Deilig å slippe hele greia med trøtte unger om morgenen, ja. Det er så utrolig mye greiere å bare ha seg selv å holde styr på! :)

Jeg har heller ikke fri. Skal faktisk jobbe mer enn vanlig, så denne "ferien" kommer til å gå fort. Jeg skal holde et par kurs i tillegg til den vanlige jobben. Det gjør meg ingenting, for jeg liker å spare så mange fridager som mulig til sommeren. 

Deilig å slippe hele greia med trøtte unger om morgenen, ja. Det er så utrolig mye greiere å bare ha seg selv å holde styr på! :)

Jeg har heller ikke fri. Skal faktisk jobbe mer enn vanlig, så denne "ferien" kommer til å gå fort. Jeg skal holde et par kurs i tillegg til den vanlige jobben. Det gjør meg ingenting, for jeg liker å spare så mange fridager som mulig til sommeren.

Ja fint å ha ferie på andre tidspunkter også :-) Selv skal jeg langweekend til reykjavik om en måneds tid.

Nicklusheletida

Jeg tok høstferien litt på forskudd i år og har vært på fjellet som du kanskje har fått med deg :-). En del tåke og regn , men fikk noen kjempefine dager på slutten av uka og fikk fine fjellturer. Den ene turen ble lang. 8 timer tur/ retur inkl, matpauser .Den fineste tiden på fjellet nå og jeg storkoste meg med fotoapparatet :-)

Vi har høstferie. Vi har vært en 2-dagers tur i Oslo og truffet venner og vært på familietur til Kon-Tiki museet og Fram (til ungenes store tilfredsstillelse). Nå reiser vi til fjells i noen dager.

Anonymkode: be993...bbe

Annonse

Har ferie hele året jeg og det er kjedelig. 

Jeg forstår det. Har venninner som ikke jobber av ulike helsemessige årsaker, og de kjeder seg de og. Men de prøver å ha noe positivt å være opptatt av likevel.

Jeg som jobber, kunne godt tenkt meg et års ferie (med lønn da, haha :-D ) - det er så utrolig mye jeg kunne ha fått gjort! Først og fremst vært mye mer ute i skogen, ved sjøen og på fjellet! Deretter vært mer sammen med venner og familie. Og så burde jeg vel ha ryddet i skap og skuffer :-P

Jeg forstår det. Har venninner som ikke jobber av ulike helsemessige årsaker, og de kjeder seg de og. Men de prøver å ha noe positivt å være opptatt av likevel.

Jeg som jobber, kunne godt tenkt meg et års ferie (med lønn da, haha :-D ) - det er så utrolig mye jeg kunne ha fått gjort! Først og fremst vært mye mer ute i skogen, ved sjøen og på fjellet! Deretter vært mer sammen med venner og familie. Og så burde jeg vel ha ryddet i skap og skuffer :-P

Kan jo tenke meg at de som jobber kunne ønske de hadde fri, iallefall en stund. Hadde jeg vært frisk og hatt energi hadde jeg likt det, da kunne jeg funnet på masse. Men jeg klarer jo ingenting for tiden. 

Kan jo tenke meg at de som jobber kunne ønske de hadde fri, iallefall en stund. Hadde jeg vært frisk og hatt energi hadde jeg likt det, da kunne jeg funnet på masse. Men jeg klarer jo ingenting for tiden. 

Orker du ikke ta med deg et sitteunderlag, en termos og en pakke kjeks og gå et kvarter ut i skogen heller? Det er jo så nydelig nå om høsten! Sitte ved et lite vann og bare nyte fargene og luktene!

Orker du ikke ta med deg et sitteunderlag, en termos og en pakke kjeks og gå et kvarter ut i skogen heller? Det er jo så nydelig nå om høsten! Sitte ved et lite vann og bare nyte fargene og luktene!

Jeg sliter så mye psykisk for tiden at det er vanskelig, skulle ønske jeg klarte. Men jeg hadde kanskje klart det hvis noen var med meg, vet ikke hvem det skulle vært. 

Pippi ville jo begynne på skolen slik at også hun fikk ferie! ;-)

Jeg skjønner jo at det ikke er sammenlignbart, men det som gjør det kjedelig med "permanent ferie" er vel først og fremst _grunnen_ til at man ikke kan jobbe? Alderspensjonister har jo også permanent ferie, og det virker jo på meg som om det ikke er mengden fritid det eventuelt klages over fra den kanten.

Jeg sliter så mye psykisk for tiden at det er vanskelig, skulle ønske jeg klarte. Men jeg hadde kanskje klart det hvis noen var med meg, vet ikke hvem det skulle vært. 

Sett opp et fuglebrett utenfor kjøkkenvinduet og kjøp deg en fuglebok og se hvor mange arter du ser utover høsten og vinteren. :) Kjøp deg en notisbok og noter hvilke arter du ser og hvor mange av hvert slag, så kan du følge det utover. :) Om jeg en sjelden gang er hjemme på dagtid kan jeg sitte lenge og se på fuglebrettet og ta bilder av småtassene. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...