Gjest Slurp! Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hei! Jeg har to spørsmål. For det første; hvordan i all verden kan man lage gulerotjuice? Man kan jo få det hos Bagle&juice f.eks, eller fra Brämhults-flasker. Kan man lage det selv? Trenger man noe slags ekstrakt? Så til neste. I en del av innleggene svarer ernæringsfysiologen at et rett kosthold må bestå av bl.a. mørkegrønne blader, men ikke spinat. Hva slags blader? Hvordan kan de integreres i et vanlig kosthold? hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Kjør deg en saftpresse (saftsentrifuge). Da kan du lage kjempegod gulrotjuice i en fei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Mørkegrønne bladgrønnsaker er spinat, rosenkål, grønnkål eller brokkoli. Vil tro at urter også kan falle under denne kategorien? Om fremstilling av gulrotjuice vet jeg ikke mye.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slurp! Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Kjør deg en saftpresse (saftsentrifuge). Da kan du lage kjempegod gulrotjuice i en fei! Åh! Høres fantastisk ut! Er det det samme som en blender, eller et slags spesialprodukt? Dyrt? Tusen takk for svar begge to! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Åh! Høres fantastisk ut! Er det det samme som en blender, eller et slags spesialprodukt? Dyrt? Tusen takk for svar begge to! Det er ikke en blender. Du finner den i en elektrobutikk. Selv har jeg en Moulinex. Det finnes også saftpresse som ekstrautstyr til en del kjøkkenmaskiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest magifa Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Det er ikke en blender. Du finner den i en elektrobutikk. Selv har jeg en Moulinex. Det finnes også saftpresse som ekstrautstyr til en del kjøkkenmaskiner. Hei Slurp ! En blender går like bra, du kan faktisk bruke alle disse maskinene som hakker, klemmer skjærer osv. Det er bare å sette igang - alt går an. Du trenger slett ikke å kjøpe nytt utstyr når du allerede har en blender - eller en gammel stavmisker for den skas skyld, selv om resultatet kanskje ikke blir _like_ bra med den. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest magifa Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Det er ikke en blender. Du finner den i en elektrobutikk. Selv har jeg en Moulinex. Det finnes også saftpresse som ekstrautstyr til en del kjøkkenmaskiner. Hei Slurp ! En blender går like bra, du kan faktisk bruke alle disse maskinene som hakker, klemmer skjærer osv. Det er bare å sette igang - alt går an. Du trenger slett ikke å kjøpe nytt utstyr når du allerede har en blender - eller en gammel stavmisker for den skas skyld, selv om resultatet kanskje ikke blir _like_ bra med den. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei Slurp, Jeg beklager dersom jeg har uttrykt meg uklart. Jeg har aldri ment at spinat ikke er en del av en sunt kosthold. Spinat er veldig næringsrikt - gir bl.a mye jern. Når jeg har sagt mørkegrønne bladgrønnsaker og ikke spinat er dette i forbindelse med kalsiumkilder. Spinat har mye kalsium i seg, og mange tror at dette er en god kilde. Dessverre har spinat også mye oxalsyre som hindrer opptak av kalsium, derfor ville jeg bare bemerke at spinat ikke er en pålitelig kalsiumkilde. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.