Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gudene vet hva jeg ville veid uten!

Hvor høy er bmi'en din nå?

Du har jo vært utrolig flink til å trene gjennom lang tid. Synes du skal be helt konkret om å få snakke med ernæringsfysiolog. Det er kostholdet ditt som må justeres noe, - og det er viktig å prøve det selv om det kan være tyngre å få til vektreduksjon i din situasjon enn hva som er vanlig.

gudene vet hva jeg ville veid uten!

Da hadde du sikkert vært slank da. Men husk at trening ikke bare (ofte) er en nødvendighet for å holde vekten nede, men i seg selv veldig gunstig på både kroppslig og mental helse. Det er noen slanke mennesker som kan lesse innpå med pommes frites og cola uten å lee på kroppen, og føler de er sunne... det er de tvert imot ikke.

Det er også det med hva slags fokus som er best for deg. Har du noe å tjene på å tenke over hva som kunne vært? Nå har du nå engang fått en sykdom som du har fått "fatso medisin" for, og må kanskje fortsette med det. Hvis du vil bli slankere, så er det fortsatt en rekke ting du kan foreta deg; mitt tips er styrketrening fremfor kardio, bare se på muskelberga som lesser innpå med mat, sikkert 5000 kcal per dag og fortsatt ikke et gram fett på kroppen. Du blir ikke slankere av å tenke på hva som kunne vært.

Livet er urettferdig mot alle, på ulike måter, noen kommer verre ut av det enn andre. Så kan en gjøre det som lønner seg for ens eget beste, eller føle seg ulykkelig pga. det. Det er opp til en selv, jeg tenker bare på hva man selv får det best med.

Tror neppe gastric sleeve er noe bra for deg, jeg syns ikke det virker som du spiser for mye mat, snarere tvert imot egentlig. Problemet er nok noe annet, f.eks. "fatso medisin", og gastric sleeve / bypass er for de som spiser for mye. Det er det, men også det at slike operasjoner er veldig belastende psykisk og du har ikke akkurat god mental helse. Det er ikke sikkert du vil få godkjent en operasjon heller, pga. dette, selv om du selger leiligheten for å betale for det, noe jeg sterkt fraråder. Hold på penga, ikke la slankeindustrien lure deg til noe du ikke har bruk for.

Hvis du halvparten av timene på spinningsykkel til styrke, så vil du nok merke det på vekta. Du kan jo betale en personlig trener for litt veiledning. Koster noen 100 per time, men langt billigere enn slankeoperasjoner som er propagandasvindel og som også er bortkastet når du ikke overspiser.

Da hadde du sikkert vært slank da. Men husk at trening ikke bare (ofte) er en nødvendighet for å holde vekten nede, men i seg selv veldig gunstig på både kroppslig og mental helse. Det er noen slanke mennesker som kan lesse innpå med pommes frites og cola uten å lee på kroppen, og føler de er sunne... det er de tvert imot ikke.

Det er også det med hva slags fokus som er best for deg. Har du noe å tjene på å tenke over hva som kunne vært? Nå har du nå engang fått en sykdom som du har fått "fatso medisin" for, og må kanskje fortsette med det. Hvis du vil bli slankere, så er det fortsatt en rekke ting du kan foreta deg; mitt tips er styrketrening fremfor kardio, bare se på muskelberga som lesser innpå med mat, sikkert 5000 kcal per dag og fortsatt ikke et gram fett på kroppen. Du blir ikke slankere av å tenke på hva som kunne vært.

Livet er urettferdig mot alle, på ulike måter, noen kommer verre ut av det enn andre. Så kan en gjøre det som lønner seg for ens eget beste, eller føle seg ulykkelig pga. det. Det er opp til en selv, jeg tenker bare på hva man selv får det best med.

Tror neppe gastric sleeve er noe bra for deg, jeg syns ikke det virker som du spiser for mye mat, snarere tvert imot egentlig. Problemet er nok noe annet, f.eks. "fatso medisin", og gastric sleeve / bypass er for de som spiser for mye. Det er det, men også det at slike operasjoner er veldig belastende psykisk og du har ikke akkurat god mental helse. Det er ikke sikkert du vil få godkjent en operasjon heller, pga. dette, selv om du selger leiligheten for å betale for det, noe jeg sterkt fraråder. Hold på penga, ikke la slankeindustrien lure deg til noe du ikke har bruk for.

Hvis du halvparten av timene på spinningsykkel til styrke, så vil du nok merke det på vekta. Du kan jo betale en personlig trener for litt veiledning. Koster noen 100 per time, men langt billigere enn slankeoperasjoner som er propagandasvindel og som også er bortkastet når du ikke overspiser.

Enig i stort sett alt du skriver her, bortsett fra siste avsnitt. Selv om også styrke er viktig, så er det ikke gitt at nettoresultatet blir bedre med såpass stort fokus på styrke kontra utholdenhetstrening. Dessuten er flere av gruppetreningstimene som trådstarter har beskrevet at hun deltar i, timer hvor også styrke er en del av innholdet. Jeg tror kanskje det viktigste her er både gjøre noe man trives med og noe som er effektivt mht forbrenning.

Annonse

Enig i stort sett alt du skriver her, bortsett fra siste avsnitt. Selv om også styrke er viktig, så er det ikke gitt at nettoresultatet blir bedre med såpass stort fokus på styrke kontra utholdenhetstrening. Dessuten er flere av gruppetreningstimene som trådstarter har beskrevet at hun deltar i, timer hvor også styrke er en del av innholdet. Jeg tror kanskje det viktigste her er både gjøre noe man trives med og noe som er effektivt mht forbrenning.

Styrketrening er mye mer effektivt mtp. forbrenning enn kardio. De vet nok de som spiser 8000 kcal per dag og har mindre fett enn slanke folk. TS har prøvd lite mat, TS har prøvd masse kardio. Da bør styrketrening prøves. Hvis man vil prøve ting, det er opp til en selv. De som tar slankeoperasjoner blir jo bare svake puddinger som må gå på diett resten av livet.

TS har ikke i noen særlig grad prøvd lavt kaloriinntak, fordi tørsten har gjort at hun har drukket masse kalorier. Jeg tror vekten hennes hadde vært mye høyere om hun ikke hadde trent så mye som hun har gjort.

Hun sier at hun har sluttet med "drikkingen" nå etter at hun sluttet på litium, uten at det har hatt effekt - det er jo hele saken i denne tråden, at TS er skuffet fordi det ikke har hatt effekt. Ja hun hadde sikkert hatt mye høyere vekt uten kardio-trening, det hjelper såklart bra det og, men styrketrening hjelper mer, og det er nok absolutt treningsfolkets oppfatning. Jogging og lite mat er nok ikke den beste måten, selv om det er en pinefull måte.

Drikker du mye alkohol? Og når du trener, hvor sliten blir du? Svir det litt i kroppen etterpå? Jeg er ikke helt overbevist om at styrketrening er det som vil få deg lettest ned i vekt slik som psychopomp mener, men jeg har kun egen erfaring å sikte til. Da jeg trente styrke gikk jeg opp i vekt, samme da jeg spilte hockey som er en ganske eksplosiv idrett. Men da jeg fikk hund og var nødt til å gå tur hver eneste dag, da raste det av 7 kg helt av seg selv og alle klærne var plutselig altfor store.

Hvor høy er bmi'en din nå?

Du har jo vært utrolig flink til å trene gjennom lang tid. Synes du skal be helt konkret om å få snakke med ernæringsfysiolog. Det er kostholdet ditt som må justeres noe, - og det er viktig å prøve det selv om det kan være tyngre å få til vektreduksjon i din situasjon enn hva som er vanlig.

bmi er 33 :(

Annonse

Drikker du mye alkohol? Og når du trener, hvor sliten blir du? Svir det litt i kroppen etterpå? Jeg er ikke helt overbevist om at styrketrening er det som vil få deg lettest ned i vekt slik som psychopomp mener, men jeg har kun egen erfaring å sikte til. Da jeg trente styrke gikk jeg opp i vekt, samme da jeg spilte hockey som er en ganske eksplosiv idrett. Men da jeg fikk hund og var nødt til å gå tur hver eneste dag, da raste det av 7 kg helt av seg selv og alle klærne var plutselig altfor store.

Går nok opp i vekt om man får mer muskler... vet du hvor mye disse kraftige kara spiser? Det er liksom en pakke kjøttdeig + pasta til lunsj. Jeg kødder ikke...!

Nicklusheletida

I steden for å hoppe i Akerselva anbefaler jeg at du går tur langs Akerselva i steden. Det er så fint der og spesielt nå på høsten. Gå hele veien ned og opp igjen. Eventuelt omvendt noen dager i uka, så skal du se at det hjelper. Litt behageligere det enn å hoppe i elva. Litt kaldt nå :)

Går nok opp i vekt om man får mer muskler... vet du hvor mye disse kraftige kara spiser? Det er liksom en pakke kjøttdeig + pasta til lunsj. Jeg kødder ikke...!

Mulig det, men mxxmas kommer jo uansett ikke til å trene som disse gutta og da ender det med at musklene legger seg under fetttet også blir man bare større. Forskjell på å trene fordi store muskler er en livsstil enn å trene for å gå ned i vekt.

Mulig det, men mxxmas kommer jo uansett ikke til å trene som disse gutta og da ender det med at musklene legger seg under fetttet også blir man bare større. Forskjell på å trene fordi store muskler er en livsstil enn å trene for å gå ned i vekt.

Poenget er at styrketrening / store muskler forbrenner mye fett. Hvordan ellers kan du forklare at noen som spiser 8000 kcal per dag, har lav fettprosent? Jeg sier ikke at mxxmas skal trene som dette, men prinsippet er generelt. Noe mer styrketrening gir større muskler, som forbrenner fett. En muskel trenger kalorier, jo mer muskler du har, jo mer mat trenger du. Kan hende mxxmas går litt opp i vekt i starten pga. muskelbygging, men etterhvert begynner nok fettet å forsvinne.

Det er så enkelt. Jo mer muskler du har, jo mer kalorier/energi forbrenner kroppen. Muskler må selvsagt brukes for å ikke bli borte.

har gått opp bare pga et stykke lasagna. kan ikke ete et jævla stykke lasagna en gang uten å gå opp. omtrent ikke drukket cola. hjelper ikke en dritt lenger. VAR 85 JÆVLA KG

klarer ikke leve med så høy vekt. håper jeg dør snart. kanskje jeg går å drukner meg selv.

Hei!

Jeg håper dette er en form for overdrivelse.  Du bør ikke drukne deg, det vil verken jeg eller andre.

Jeg tror du er fortvilt over vekten, og det forstår jeg. Men jeg håper du greier sette dette i perspektiv.

For det første har du jo gått på medisiner som sikkert forstyrrer stoffskiftet ditt mye, som kreftpasienter mister håret under cellegiftbehandling, litt sånn er det nok for mange som må gå på medisiner som skaper endringer i metabolismen. Det må du ta med i oversikten din, rett og slett endringer i metabolisme kanskje oppstått som følge av medisiner?

Siden en venn av meg veier ca 85 kg, så syns jeg vet ikke vekten er kritisk, men jeg forstår at du kan oppleve det frustrerende. Min venn er en kraftig dame, ikke kjukk, hun ser imidlertid  seg selv som tykk,men jeg gjør iikke det, egentlig ville jeg ikke en gang sett at hun har mageflesk, om ikke hun selv hadde sagt det, tatt i det og gjort poeng ut av det.

Når jeg er sammen med mennesker, legger jeg lite merke til sånt, om ikke noen direkte sier noe.

Prøv tenke at dette er tanker som er slitsomme for deg, andre, som meg, vi forholder oss ikke til vekten din eller andres, men til den personen du er og fremstår som gjennom ord og handling.

Ellers er vanlig trening faktisk ikke noe man går ned i vekt med, mange lures til å tro det,

Det man går ned i vekt med, tidvis raskt, avhengig av matrestriksjoner og forbrenning, er mindre inntak av mat i forhold til det man pleier spise.

Moderat trening er sikkert sunt, men for å gå ned i vekt tror jeg det er bortkastet.

Noe annet er ekstrem styrketrening, innenfor varianter svært få bedriver som psykopomp skriver, jeg har en sønn som driver med dette, han spiser ekstreme mengder mat, men vektene han løfter er så tunge at da han en dag nå mistet en vekt, fikk han et skikkelig blåmerke. Han MÅ spise så ekstremt mye, fordi ellers går han ned i vekt,noe jeg har forstått gjør han kjempefrustrert,  men han trener med veldig tunge manualer, på et senter der styrke og boksing m.m. trenes, ikke sånn vanlig alexis trening.

Hvis du vil raskt ned i vekt har jeg et lurt triks, det krever litt selvdisiplin i ca 4 dager, etter det raser du ned i vekt, om du vil kan jeg fortelle deg systemet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...