Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noe annet er ekstrem styrketrening, innenfor varianter svært få bedriver som psykopomp skriver, jeg har en sønn som driver med dette, han spiser ekstreme mengder mat, men vektene han løfter er så tunge at da han en dag nå mistet en vekt, fikk han et skikkelig blåmerke. Han MÅ spise så ekstremt mye, fordi ellers går han ned i vekt,noe jeg har forstått gjør han kjempefrustrert,  men han trener med veldig tunge manualer, på et senter der styrke og boksing m.m. trenes, ikke sånn vanlig alexis trening.

Så det er sånn "enten/eller", da? Enten så er man ekstremtrener, og må spise syke mengder med mat for å ikke rase ned i vekt, eller så er trening helt bortkastet, og man må sulte seg etter Madelenemies "ett torskestykke per dag" - regime?

Jaja...

Fortsetter under...

jeg takler jo ikke veie ÅTTIFEM KG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvor høy er du?    Betyr mye for vekten, kun derfor jeg spør. 

Et godt tips for å gå ned i vekt og gjøre om fett til muskler:   hjelp til på en gård eller annet hardt, fysisk arbeid som må gjøres for å drive stedet.  Helst en hel dag, altså åtte timer pr.gang så ofte du gidder og kan. Et slit, men verdt det. Etter tre mnd:     abrakadabra.   Osv.    

Kan hoppe med deg;) Føler meg som en ballong her jeg dytter nedpå på 5. dagen.... Men det er jo ingen annen løsning enn å prøve enda hardere i morgen....

Nå stopper du med å proppe i deg usunn mat! Ikke kjøp det inn!

Da jeg ønsket å gå ned i vekt tok jeg livsstilsendringene litt gradvis. Ett nytt punkt annenhver uke f.eks. Det jeg gjorde var følgende:

1. Jeg begynte å kun drikke vann. Noen ganger hadde jeg en skive sitron i bare for å gi det litt smak.

2. Jeg begynte å sykle til og fra jobb (ca 20 min én vei). Jeg hadde med skift slik at jeg ikke trengte å tenke på om jeg ble svett.

3. Jeg kuttet ut alt av godteri og småsnacks i ukedagene og begrenset inntaket i helgene.

4. Jeg begrenset måltidsstørrelsene noe ved å f.eks. koke 75 g pasta istedet for 100 g slik jeg pleide. Jeg prøvde også å tilsette minst 100 g grønnsaker til hver middag.

5. Jeg begynte å jogge en times tid tre dager i uka.

6. Jeg kjøpte meg manualer. De dagene jeg ikke jogger så trener jeg styrke i 30-60 min om kvelden.

Nå har jeg parkert sykkelen for vinteren, men jeg gjør alt det andre fortsatt og jeg føler meg mye bedre nå enn jeg gjorde for et halvt år siden.

Jeg vet så klart ikke hva du har prøvd og jeg skjønner at medisiner gjør det vanskeligere, så jeg presenterer bare hva som funket for meg. Jeg går ikke på noen medisiner, men min utgangsvekt var også en del lavere enn din. Det er ikke lett å gå ned i vekt fordi det krever at man sier nei til mye man har lyst på og må tvinge seg selv til å gjøre ting man kanskje ikke har så lyst til. Dette må man faktisk gjøre resten av livet, men etterhvert vil hjernen lære og det går mer av seg selv. Man må også prøve og feile litt for å finne de grepene som man takler personlig.

Man skal også være litt forsiktig med å telle kalorier hele tiden, men det lønner seg å skaffe seg litt oversikt slik at man kan finne de matvarene som gir en god balanse mellom smak/nytelse og sunne valg. Det er lett å la seg friste og da må man gjøre det vanskeligere ved at man har minst mulig usunt i hus. Som det også nevnes her burde man tenke over motivasjonen man har for å gå ned i vekt. Ikke fokuser for mye på vekten eller hva du ser i speilet, men heller hvordan du føler deg i kroppen din.

Forøvrig vil verken å drukne seg eller operasjon løse vektproblemet av seg selv. Vekt er vanskelig, så ikke velg de lette løsningene.

Annonse

Så det er sånn "enten/eller", da? Enten så er man ekstremtrener, og må spise syke mengder med mat for å ikke rase ned i vekt, eller så er trening helt bortkastet, og man må sulte seg etter Madelenemies "ett torskestykke per dag" - regime?

Jaja...

:-)

Nei jeg håper og tror jeg tok med at trening har helsefordeler, 

Men som redskap for vektnedgang har det mindre betydning enn mange er klar over, om det da ikke er snakk om treningsformer de ferreste av oss orker eller greier.

:-)

Nei jeg håper og tror jeg tok med at trening har helsefordeler, 

Men som redskap for vektnedgang har det mindre betydning enn mange er klar over, om det da ikke er snakk om treningsformer de ferreste av oss orker eller greier.

Hvor hardt må man trene, for at man går fra at trening ikke har innvirkning på vekten til at man plutselig må spise 8000 kcal per dag for å ikke rase ned i vekt? Hvor går grensen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...